Om een ouwe koe maar ff uit de sloot te halen, Die Tubo CT staat er dus nog steeds en de lokroep blijft onveranderd groot
Morgen een uitgebeide proefrit door de avondspits, eens kijken hoe dat bevalt met automaat. Daarna is het dus (eindelijk ops: ) ja of nee. Uiteraard ook als we er qua poen uitkomen
GreetZ
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Tja rij ook even buiten de spits.
Zodat je even de kick down kan testen.
Verder blijft mijn verhaal hetzelfde.
Ik heb de ATF bakolie van mijne 3 maand gelden zelf vervangen.
Dit is een eitje. En nu schakeld hij nog zachter.
Ik kan het alleen merken aan het toerental en de RPM meter.
Ik blijf een TCT automaat erg leuk vinden hoor. Ik zit zelf soms
in dubio voor een V6.24 of toch mijn oude droom een CX.
Overigens moet hij (de leverancier) wel wat aan de prijs doen.
Die is echt te hoog. Ik persoonlijk vind dat je rond 2K het heel
mooi betaald hebt. En zelfs dat zullen mede forum members te
veel vinden denk ik.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Tsja, die prijs is best pittig, aan de andere kant zie je op autotrack bijvoorbeeld de Xantiaprijzen naar beneden knallen en de XM’s, de goede dan, langzaam maar zeker omhoog kruipen. Ik ga ervoor om een gesloten beurs deal te doen, zij de Xant, ik de XM. Heb daarnaast nog best zorg over de prijsontwikkeling van oudere diesels gezien de maffe plannen van onze nieuwe regering.
Zoals gezegd is de XM in onberispelijke staat, fully loaded en is de volledige historie aanwezig. Ben wat wezen shoppen met de Xant en heb een hoogste bod van 2000 euri gekregen. Dat was dan bij een Citroëndealer waar ik de auto wilde achterlaten voor een auto voor het meisje (geen Citroën). Gezien de kilometers die ik met de Xant heb gereden heb ik dan eigenlijk nog geen slechte afschrijving. Maar ff afwachten wat eruit komt.
Groet,
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
KlaasBaas schreef:Ik blijf een TCT automaat erg leuk vinden hoor. Ik zit zelf soms
in dubio voor een V6.24 of toch mijn oude droom een CX.KB
Nou hebben we nog de proefrit niet gedaan Dan ben je denk ik wel aardig om
Xsara_Coupe
Rit gemaakt, heb toch een dikke 100 km gereden. pluspunten: Model is perfect, zeker in antraciet metallic, mooi velours interieur, airco EN glazen schuifdak, lichtmetaal en trekhaak (om het gemis van de break ruimte te compenseren). Over de motor en automaat wil ik het gewoon niet hebben, dat is absolute klasse en gewoon genieten wat gaat dat allemaal soepel en wat een acceleratie als je een 1.9TD bent gewend.
Extra bonuspunt, het meisje haat automaatrijden en vindt het in verhouding tot haar MX-5je veeeeel te groot. Zou ik eindelijk een echt eigen auto hebben, nu is het: onze Xantia en mijn MX-5
Jammer was dat het voiture wel aan de onderhoudsbeurt toe is, het kan dus nog beter, maar die wordt bij aflevering uitgevoerd zonder bezuiniging. Verder zitten er 4 zgan Michelins onder, kabels e.d. van het schuifdak worden vernieuwd en de bollen worden op druk gebracht. Dat zit allemaal wel snor
Wel moet ik eerlijk zeggen dat de Xantia het in de vergelijking niet echt slecht doet. Je merkt wel dat die een paar jaar jonger is qua ontwerp. Maarja, dat 1b type vind ik gewoon superfraai.
Morgenochtend even contact opnemen over de financiële zaken, dan gaat de knoop definitief door. Wellicht een teken dat de auto de eerste 10 jaren van zijn leven hemelsbreed een paar 100 meter bij me vandaan “heeft gewoond” in ‘s-Gravenzande.
Back Home voor de dame zou je kunnen zeggen
Mocht ik de auto niet kopen wordt ze overigens gestald door de garagist om voor het nageslacht bewaard te blijven.
GreetZ
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Xsara_Coupe schreef:KlaasBaas schreef:Ik blijf een TCT automaat erg leuk vinden hoor. Ik zit zelf soms
in dubio voor een V6.24 of toch mijn oude droom een CX.KB
Nou hebben we nog de proefrit niet gedaan Dan ben je denk ik wel aardig om
Xsara_Coupe
Wel is in een goeie CX gereden?
Groet,
L
Ga je een TCT kopen let dan in godsnaam goed op de conditie van de turbo.
Onder de auto goed opletten, ze willen scheuren in het gedeelte tegen het spruitstuk. Gaat je 1000 eurootjes kosten.
En ik kan het weten.
Uit 1994 en 3950 ? Ik las elders dat iemand zijn TCT had weggedaan voor 350 en hem later bij de garage zag staan voor… 3950
Veel te duur overigens.
Ze scheuren inderdaad vaak, dit merk je bij koude start wel: een soort van lekke uitlaat geluid. Na 10 min is hij warm en is de scheur vaak weer dicht door uitzetting..
Thanks voor de turbo-tip, maar voozover te beoordelen is die prima in orde, Gaat allemaal veel soepeler en vooral stiller als in de Xantia TD, die hoor je vanaf 2500 rpm lekker fluiten, maar dat hep ook wel weer wat
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Lucas,
Nee ik heb zelfs nog nooit in een CX gereden.
Komt vanzelf wel.
Ik heb wel in een DS gereden, dat beviel me wel eigenlijk.
Alleen natuurlijk meer omgevingslawaai dan een XM.
En 1000 euro voor het vervangen van de Turbo valt nog mee.
Ik meende dat het nog iets duurder was.
Bij het type 2 is het euvel van de scheurende turbo geloof ik
minder of zelfs afwezig.
Sterkte met de knoop doorhakken Hans01.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De Turbo CT met automaat is net de overgang van de RGY naar de RGX motor (de “serie 2” motor).
De kabels van het schuifdak vervangen is trouwens een dure klus, tenminste, als ze nieuwe kabels gaan gebruiken ipv een goede gebruikte dak plaatsen.
Het dak dat ik uit de meeting-xm heb gesloopt is overigens ook kapot, de kabels zijn heel, maar het scharniertje van die het spoilertje omhoog klapt is doorgeroest.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Vind je het niet erg veel geld voor een 10 jaar oude XM? Ik heb een turbo van 1994, alles in orde, bijna nieuwe Michelins, uitlaat, bollen. Rijdt hardstikke goed, maar ik zou al blij zijn met 1950 euro en dat is wel 2000 minder.
Ik rijd er bijna nooit mee omdat ik er nog twee heb, een Peugeot 206 en een Jaguar, maar eigenlijk ben ik al mijn hele leven Citrofiel en volgens mij is er geen auto die beter rijdt dan een XM.
Het is alleen jammer dat zo’n turbo bij 150 lekkerder rijdt dan bij 120, af en toe flitst er wat achter me.
Eigenlijk heb ik hem maar 1 keer rond de 150 Km/h gehad.
Op een (brede) D weg in Francia.
Ja reed heerlijk. Maar toch ik rij niet vaak hard in de XM.
En heb je hem nu gekocht Hans01. ?
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
KlaasBaas schreef:Eigenlijk heb ik hem maar 1 keer rond de 150 Km/h gehad.
Op een (brede) D weg in Francia.Ja reed heerlijk. Maar toch ik rij niet vaak hard in de XM.
En heb je hem nu gekocht Hans01. ?
Oh, maar een turbo voelt zich ook prima bij 190 km/u hoor en dan stuurt hij net zo goed als met 90 km/u. Ga het maar eens proberen in Duitsland.
Deal is nog niet rond. Wilde vandaag ff langsgaan voor de financiële zaakjes maar de baas gooide roet in het eten
Moet dus de zaak nu helaas over het weekend heen tillen.
(rust ook geen zegen op zou je bijna denken )
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8