Ik heb een xsara d1.9 2003.Sinds enige weken begint het lampje van de standlichten (op het dashboard:rechts onder) spontaan te knipperen , terwijl de lichten uit zijn.Dit gebeurt tijdens het rijden ALS IK DE RICHTINGAANWIJZER GEBRUIK.Als ik dan uitstap en ga kijken staan de grote lichten aan , terwijl ik deze NIET aan gezet heb.In de garage is alles eens nagekeken en gezuiverd , maar het helpt niets.De enige remedie zou zijn om de handle met de richtingaanwijzers/bediening van lichten te vervangen.Dit echter zou onmogelijk zijn , daar deze niet apart kan vervangen worden : het hele blok aan het stuur moet vervangen worden en zou redelijk duur zijn.Iemand ervaring hiermee ?
Re: lichten gaan spontaan aan
kanakaris schreef:Dit echter zou onmogelijk zijn , daar deze niet apart kan vervangen worden : het hele blok aan het stuur moet vervangen worden en zou redelijk duur zijn.Iemand ervaring hiermee ?
Dit klopt helaas wel, is helaas ook niet echt goedkoop, die hele unit communiceert met de computer (BSI?).
Bij de Peugeot’s schijnt dat onderdeel een bekende kwaal te zijn.
Lang leve de Multi-plex technologie
enig idee hoe dat ding heet ?ik zou voor een tweedehands kunnen uitkijken…
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bij onze Xsara break uit 2002 is ook de hendel vervangen.
hier ging het knipperlicht van 1 van de 2 kanten soms niet meer.
toen is ook de hendel vervangen, of er nog meer vervangen is weet ik niet.
is toen onder garantie gebeurt
dit is idd een zwak punt van de Xsara, volgens mij hebben alleen die nieuwe hendels er last van
de mijne heeft nog de oude
enkel de hendel ?Niet het ganse COM2000 blok ?
- CX 25 GTi Turbo 2
dree schreef:Hallo,
Dit is volgens mij de COM2000 unit. Bij mij is deze ook vervangen. Knipperlicht naar links deed het niet meer. Mij werd verteld dat dit inderdaad een kwaal van de xsara is.(was) Bij mij kon deze niet meer onder garantie vervangen worden. Ben toen op zoek gegaan naar een 2e handse. Na veel zoeken uiteindelijk een gevonden en bij de garage erin laten zetten. Nieuw zou dit geintje mij ongeveer 400 euro gaan kosten zonder inbouw.
groeten André
volgens mij was het bij ons precies hetzelfde dat hij niet naar links ging
overigens deed die het af en toe wel
Bij mijn C5 uit 2003 is bij ca. 38.000km ook de unit vervangen omdat de richtingaanwijzer naar links kuren kreeg (soms wel, soms niet). Nu zo’n 100.000km verder begint hij er weer last van te krijgen en weer links.
Het zal toch niets met de komende verkiezingen hebben te maken?
Overigens schijnt dit inderdaad een PSA kwaal te zijn.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
kanakaris schreef:enkel de hendel ?Niet het ganse COM2000 blok ?
Die unit heet inderdaad COM2000, bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen
De hendel los vervangen schijnt niet mogelijk te zijn, het is een complete unit.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Is inderdaad de com2000 en alleen in zijn geheel te vervangen. Het klereding kost door de 300 euro en er is helaas geen andere oplossing…
zijn deze Com2000-units allemaal dezelfde ?Ik heb een Xsara 2003…
mijne is ook onlangs vervangen, de hendel kwam nadat je het kipperlicht had opgezet niet meer terug in “rust” stand.
Totaal aantal Berichten: 177
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Ik had pas ook problemen met mijn knipperlichten, heb op de sloop voor 25 euro een ander pookje gehaald en mijn problemen zijn opgelost.
Ik weet niet of dat ik dit geval ook mogelijk is, maar het is in ieder geval wel goedkoper!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
- CX 25 GTi Turbo 2
jjbstolk schreef:Ik had pas ook problemen met mijn knipperlichten, heb op de sloop voor 25 euro een ander pookje gehaald en mijn problemen zijn opgelost.
Ik weet niet of dat ik dit geval ook mogelijk is, maar het is in ieder geval wel goedkoper!
bij Xsara type 1 heb je andere units
bij veel Xsara’s van het 2de type heb je die nieuwere hendels, die o.a. ook in de C5 en volgens mij ook in de Picasso zitten.
deze hendels zijn dus zo duur, en gaan helaas nog wel eens stuk
die nieuwere hendels zijn dus een stukje dikker dan de oude