wie o wie kan mij meer info geven omtrend de zx blokken diesel en turbo diesel?
ik heb vandaag op de sloop een zx break uit 1997 gevonden met een goed td blok deze zou ik in m’n zx willen gaan bouwen (als deze morgen niet verkocht word) zou ik hier veel voor aan moeten passen? Op het eerste gezicht ziet het er allemaal hetzelfde uit maar schijn kan bedriegen weet ik inmiddels.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.
Verders, waar staat deze Break??
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.
Verders, waar staat deze Break??
Alles meenemen wat afwijkt: motor, versnellingsbak, aandrijfassen (diesel assen passen ook wel, maar turbodiesel assen zijn wat steviger), radiateur, intercooler, koelwaterslangen, luchtslangen, dubbele fans (plus inbouwfront en bekabeling indien afwijkend).
Bij een BX heb ik deze ombouw gedaan en mechanisch is het allemaal redelijk recht toe recht aan, maar heb niet de illussie dat je met alleen de motor klaar bent. Het meest ideaal is dus wel dat je met de sloop een deal maakt voor alles en niet alleen voor de motor en dan wordt uitgeknepen voor alle extra dingen die je nog later nodig hebt.
Geplaatst: 14 Okt 2006 11:37 Onderwerp: Verders, waar staat deze Break??
bij slooperij franken te rucphen in noord brabant
Geplaatst: 14 Okt 2006 11:43 Onderwerp: Bij een BX heb ik deze ombouw gedaan en mechanisch is het allemaal redelijk recht toe recht aan, maar heb niet de illussie dat je met alleen de motor klaar bent. Het meest ideaal is dus wel dat je met de sloop een deal maakt voor alles en niet alleen voor de motor en dan wordt uitgeknepen voor alle extra dingen die je nog later nodig hebt.
Ik vind het wel lastig het blok met alles er op en aan kwam ik op zo,n 500euro uit het is ff de vraag voor mij of het intressand is om dit te gaan doen :
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
mpostma schreef:GoodOldDiesel schreef:Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.
Verders, waar staat deze Break??
Alles meenemen wat afwijkt: motor, versnellingsbak, aandrijfassen (diesel assen passen ook wel, maar turbodiesel assen zijn wat steviger), radiateur, intercooler, koelwaterslangen, luchtslangen, dubbele fans (plus inbouwfront en bekabeling indien afwijkend).
Bak en assen kan wel hoeft niet… Wat die radiateur betreft zat ik in dubio omdat de koeling anders is. Dubbelle fan heeft een Diesel al. En het lijkt me logisch dat men de intercooler erbij neemt.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:mpostma schreef:GoodOldDiesel schreef:Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.
Verders, waar staat deze Break??
Alles meenemen wat afwijkt: motor, versnellingsbak, aandrijfassen (diesel assen passen ook wel, maar turbodiesel assen zijn wat steviger), radiateur, intercooler, koelwaterslangen, luchtslangen, dubbele fans (plus inbouwfront en bekabeling indien afwijkend).
Bak en assen kan wel hoeft niet… Wat die radiateur betreft zat ik in dubio omdat de koeling anders is. Dubbelle fan heeft een Diesel al. En het lijkt me logisch dat men de intercooler erbij neemt.
Bak moet gewoon. Aan een turbodiesel met een korte dieselbak heb je een waardeloze auto.
Aandrijfassen. Aanbevelenswaardig maar niet essentieel.
Radiateur: een turbodiesel heeft meer koeling nodig dan een diesel. Gezien het feit dat er een caravan mee getrokken gaat worden: met een niet op zijn taak berekende radiateur heb je wederom een waardeloze auto.
Ik zou em dus de turbodiesel ombouw zoveel mogelijk te doen naar origineel ZX TD. Dan weet je zeker dat de rest eromheen ook sterk genoeg is om de turbodiesel in het gareel te houden.
naar lang pijnzen heb ik besloten het niet te doen omdat ik me te veel op de hals haal ik wacht gewoon tot ik er een koper voor heb en dan zien we wel wat we kopen.
bedankt voor alle info mede forumers!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere