Cooper schreef:WYD,
weet je zeker dat deze ET waarde met de 20mm spacers (ET terugbrengen naar 17) past met 16” op de BX?
Gr.
Jorik
Ja, weet ik 99% zeker.
Hou er wel rekening mee dat je ook langere wielbouten hebt bij de spacers, anders kom je draadeind te kort.
Hey super! Als ik op internet rondkijk en vraag over spacers kom ik tot de conclusie dat ze de levensduur van je wiellagers niet ten goede komen en dat je kwalitatief goede spacers moet kopen.
Nu ben ik op een site van H&R terechtgekomen en heb een PDF met spacers voor citroens gevonden. Echter staat de BX er niet meer tussen…
http://www.h-r.com/index.php?inhalt=pdf_download&sprache=de
is de spacer voor een Berlingo/Xsara/Xantia gelijk aan die van een BX?
Weet iemand de maat (diameter) van het naafgat van een originele BX lichtmetalen velg?
Gr.
Jorik
naaf diameter van citroen en peugeot is allemaal gelijk
en past dus ook allemaal op elkaar.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hey Vortex,
de naafdiameter is toch die van het centergat waarmee je de velg op de as legt? Het gaat hier om een OZ velg en niet om een Peugeot/Citroen velg namelijk. Weten jullie welke spacer uit de bovenstaande link ik zou moeten hebben?
ik denk de Berlingo/Xantia/Xsara DR 20 bestelnummer 2034650, wat denken jullie?
Gr.
Jorik
dat is niet zo moeilijk. is het naafgat groter dan 63,1 mm, dan kan je centreer ringen gebruiken om de naaf passend te maken. maar een OZ velg die op een peugeot past, past ook op een citroen, en omgekeerd. Dat geld ook voor spacers. je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
kijk voor 20 mm spacers voor citroen/peugeot, en je bent klaar
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
http://www.biesheuvel.nl staan ook heel veel spacers te koop.
Het verhaal over de wiellagers had ik ergens anders al uitgelegd:
ET waarde van bx is overigens 25 en geen 17
hmmmm erg verwarrend, is het nu 17 of 25 als ET? Wie weet het zeker? ET van 37 terugbrengen naar ET 25 is stuk moeilijker qua spacers lijkt me.
Ciao
Jorik
Ik dacht dat het 17 of 18 was en weet dat eigenlijk bijna 100% zeker (99% dus).
Cooper schreef:hmmmm erg verwarrend, is het nu 17 of 25 als ET? Wie weet het zeker? ET van 37 terugbrengen naar ET 25 is stuk moeilijker qua spacers lijkt me.
Ciao
Jorik
Nee, dan neem je toch gewoon 10? (die 2 zou toch haast wel moeten lukken.. )
WYD schreef:Ik dacht dat het 17 of 18 was en weet dat eigenlijk bijna 100% zeker (99% dus).
Op stalen bx velgen stond ET25.
Maar we hebben het hier over lichtmetaal.
Stalen velgen vallen volgens mij altijd verder naar binnen.
Op deze website staat 25…
BX
4 x 108
25
stalen velgen heb je ook in verschillende ET waardes. net als lichtmetalen velgen. die regel van “lichtmetalen velgen komen altijd verder naar buiten” gaat dus niet op.
bij mijn weten hebben de lichtmetalen en stalen velgen van de BX gewoon een ET waarde van 15. mijn 17” velgen hadden ET waarde van 20 met 10 en 15 mm spacers.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Apart ja!
ergens op internet lees ik weer 18..
Xantia (X 1)/BX/BX Break / Peugeot 106
(4x108,00x65,0, ET: 18,0)
Op alle internationale sites staat de BX helaas niet vermeld. Voor de Xantia, ZX, Xsara geven ze allemaal 15-20 aan