14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Overlijdensbericht (p20) ‘t was geen Digit, ‘t was geen GT..
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 05 maart 2007 06:48 PM
  [ # 196 ]
woutersmits schreef:

Surprisedops: we moeten beter lezen peter, de dimlicht/stadslicht politie heeft het over—bijna—alle mooie citroens Surprisedops:

precies, overigens weet ik niet of ik mijn 16v zo mooi vind, maar ja, liefde maakt blind hè? Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 maart 2007 02:47 PM
  [ # 197 ]
hel1 schreef:
beerpeet schreef:

- bij alleen stadslicht ingeschakeld, gaat ook dimlicht branden. Niet erg, maar hoort niet.

Cool

hoort inderdaad wel. als je dan op de grootlicht/dimlichtschakelaar drukt, dan is ie opeens alleen stadslicht. je kunt dus tussen stads en dimlicht schakelen in de kleine stand en tussen dim en grootlicht in de grotere stand. heb ik ook even over moeten puzzelen, maar zo werkt het bij de mijne

Vinnuk ‘t wel raar dat als je in stadslichtstand dimlicht uit zet en vervolgens doorschakeld naar dimlichtstand, gelijk grootlicht gaat branden.
what
Zou Citroen dit bedacht hebben voor mensen die liever schuiven dan klikken?  Rolling Eyes

T(h)ijs schreef:

En bij mijn CX ook Smile

Mijn CX behoort kennelijk niet tot bijna alle mooie Citroens Crying or Very sad

Megoed, gisteren een opgave gekregen voor ‘t optisch wat bijwerken van de Vert Cali:
- kofferbodem strijken + achterbumper/achterklep spuiten: 350 euro
- dorpels lassen: 150 euro
- deuren: 250 per kant, mits ik nieuwe deuren aanlever, lassen is 2x zo duur en roest blijft terugkomen (felsranden)  Rolling Eyes

Vind ik niet slecht klinken, wel? Totale opgave was 1400, dan worden ook voor en achterschermen meegenomen.

Zit alleen toch met die achterbumper. Voorbumper heeft nog normaal bobbeltjesprofiel, achterbumper is glad. Weet niet of de bobbeltjes nou weggeverfd zijn of dat de bumper gewoon gladgeschuurd is. XBXG, heb jij niet nog een achterbumper liggen?

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 07 maart 2007 03:15 PM
  [ # 198 ]

Vooral de prijs van de dorpels vind ik netjes. Binnen niet al te lange tijd moeten mijn dorpels ook worden gelast, want daar zit vee roest op en 2 grote gaten aan de rechter kant. En dan is het niet eens een oude type 1 maar een ‘92-er.  Rolling Eyes

Bij welke firma heb je die prijzen opgevraagd?

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 maart 2007 01:43 AM
  [ # 199 ]
beerpeet schreef:
hel1 schreef:
beerpeet schreef:

- bij alleen stadslicht ingeschakeld, gaat ook dimlicht branden. Niet erg, maar hoort niet.

Cool

hoort inderdaad wel. als je dan op de grootlicht/dimlichtschakelaar drukt, dan is ie opeens alleen stadslicht. je kunt dus tussen stads en dimlicht schakelen in de kleine stand en tussen dim en grootlicht in de grotere stand. heb ik ook even over moeten puzzelen, maar zo werkt het bij de mijne

Vinnuk ‘t wel raar dat als je in stadslichtstand dimlicht uit zet en vervolgens doorschakeld naar dimlichtstand, gelijk grootlicht gaat branden.
what
Zou Citroen dit bedacht hebben voor mensen die liever schuiven dan klikken?  Rolling Eyes

T(h)ijs schreef:

En bij mijn CX ook Smile

Mijn CX behoort kennelijk niet tot bijna alle mooie Citroens Crying or Very sad

Megoed, gisteren een opgave gekregen voor ‘t optisch wat bijwerken van de Vert Cali:
- kofferbodem strijken + achterbumper/achterklep spuiten: 350 euro
- dorpels lassen: 150 euro
- deuren: 250 per kant, mits ik nieuwe deuren aanlever, lassen is 2x zo duur en roest blijft terugkomen (felsranden)  Rolling Eyes

Vind ik niet slecht klinken, wel? Totale opgave was 1400, dan worden ook voor en achterschermen meegenomen.

Zit alleen toch met die achterbumper. Voorbumper heeft nog normaal bobbeltjesprofiel, achterbumper is glad. Weet niet of de bobbeltjes nou weggeverfd zijn of dat de bumper gewoon gladgeschuurd is. XBXG, heb jij niet nog een achterbumper liggen?

Jouw acterbumper hoort bobbelig te zijn… (in een hoekje is de verf er af) Gewoon een andere halen (ruben, thijs??) of deze ontverven.
Wel een berg geld, maar als ie dan helemaal mooi is (motorkap?) is dat wel errug leuk!

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2007 05:21 PM
  [ # 200 ]

Klopt ‘t trouwens dat ‘t ding slechts een tankinhoud van rond de 40 liter heeft (42 liter waarschijnlijk)? is dat origineel zo bij een 16 TRS aut. of zou dat toch iets zijn dat ‘ie aan een achterschade heeft overgehouden?

Iig overweeg ik de tank te vervangen door een grotere, want een actieradius van zo’n 350 km vind ik niks Crying or Very sad

Erg blij met de complimenten van Martin bij Chyparse afgelopen zaterdag: hydraulica ziet er erg goed uit, onderkant ziet er goed uit, motorblok is kurkdroog en auto als geheel maakt een erg verzorgde indruk. Martin heeft de 4 veerbollen bijgevuld (waren nooit eerder bijgevuld, klopt ook met de km-stand) en een paar retourleidingen vernieuwd. Blij mee Cool

Vandaag is de Vert Cali trouwens terug op z’n ‘geboortegrond’, want ik ben in Dusseldorf.  Razz 150 km/u als kruissnelheid houdt ‘ie zonder moeite vol Cool

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 26 maart 2007 07:05 PM
  [ # 201 ]

Er past maximaal een 66 liter tank onder…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 26 maart 2007 07:15 PM
  [ # 202 ]

In principe heeft een 16 TRS wel een 52 liter tank. De basis BXen hadden in die tijd wel een 44 liter tank. De latere 14’s (type 3) kregen ook de 52 liter tank. Daar bovenop hadden de luxe modellen (GTI TZI/TZD etc) een extra bumpertankje van 14 liter bovenop de 52 liter.

Ik weet trouwens niet preices hoe je de 44 liter kan herkennen. Ik heb wel begrepen dat er dan een ruimte moet zitten aan de binnenkant tussen tank en dorpel.

Het zou natuurlijk kunnen dat er een 44 liter tank onder geprutst is: in 20 jaar of meer kunnen er een hoop garages aan hebben zitten rommelen (waar ik met mijn GS bijv. ook wel achterkom).

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2007 07:24 PM
  [ # 203 ]

Dat dacht ik ook: 52 liter, maar als de tank-indicator op echt compleet ‘leeg’ staat (ook al brandt er nog geen waarschuwingslampje), krijg ik er hooguit 35 liter in. En om dan nog 100 km door te proberen rijden…

Julius, met z’n 16RS heeft begreep ik dezelfde ervaring.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 maart 2007 07:30 PM
  [ # 204 ]
beerpeet schreef:

Dat dacht ik ook: 52 liter, maar als de tank-indicator op echt compleet ‘leeg’ staat (ook al brandt er nog geen waarschuwingslampje), krijg ik er hooguit 35 liter in. En om dan nog 100 km door te proberen rijden…

Julius, met z’n 16RS heeft begreep ik dezelfde ervaring.

Je kan het natuurlijk eens uitproberen met een extra tankje benzine in de kofferbak en een extra schoon benzinefilter voor de carburateur. Gewoon leegrijden.

Overigens heb ik in de diesel nooit meer dan 62 liter gekregen ondanks dat er 66 liter in zou moeten passen.

Werkt het waarschuwingslamje trouwens goed? Mijn ervaring is dat deze betrouwbaarder aangeeft dan het metertje.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2007 01:31 AM
  [ # 205 ]

Vanmorgen tank volgegooid (20 liter na 250 km) en naar Dusseldorf vertrokken. Vanavond de terugrit aanvaard zonder bij te tanken. Op ongeveer 70 km van Utrecht was volgens de indicator de tank leeg huh
(maar nog geen waarschuwingslampje). Redenerend dat ik toen pas 350 km had gereden en er bij 1 op 10 nog minimaal 9 liter in de tank moest zitten ben ik doorgereden…

... en jawel! Ik heb Utrecht gehaald! Bij thuiskomst ging er 38,6 liter in, na 420 km Shocked Dat is volgens mij errug netjes, ermee rekening houdend dat ik het grootste deel van die 420 km boven de 140 heb doorgebracht.  angel Alleen op de terugweg in NL weer netjes (...) 130 gereden (op de teller dan, he)  Wink

En geen toeters en bellen gehad die me wijs probeerden te maken dat de tank leeg raakte.

Megoed, wee’k nog steeds niet hoe groot die tank nou werkelijk is.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 27 maart 2007 01:38 AM
  [ # 206 ]

Dat is een mooi verbruik voor een automaat.  Shocked

Ik zeg het nog maar eens: ik vind je auto mooooooi!  Cool
Eergisteren heb ik ‘m voor de zoveelste keer gezien en ik kreeg m’n blik er niet vanaf.  Surprisedops:  Laughing

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2007 01:49 AM
  [ # 207 ]

Nu heb je een referentie: zo’n verbruik hoor jij ook te hebben, ook al heb je lpg Wink

Kan me niet voorstellen dat carbu/injectie zoveel uitmaakt.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 27 maart 2007 01:51 AM
  [ # 208 ]

@Beerpeet: had je nu bijna de kans gehad om een brandend lampje te zien, tank je hem weer vol!  Shocked Probeer toch eens met een jerrycan benzine achterin. Je moet toch minimaal 44 liter kunnen tanken met een BX 14 tank. Wellicht is dat net genoeg om in een zeer scherpe bocht het tanklampje aan te krijgen als ie toch 52 liter is.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 27 maart 2007 01:57 AM
  [ # 209 ]

Ik heb het ook wel eens gehad dat een tankmetertje ver beneden “leeg” stond, terwijl het lampje nog steeds niet brandde. Dat was mijn BX Leader type 1, waarvan dus de wijzer gewoon niet helemaal goed stond. Als ik ‘m vol tankte, stond de wijzer dus ook niet helemaal rechts. Zoiets heb jij waarschijnlijk ook, of staat je wijzer na het tanken niet helemaal naar rechts?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2007 02:00 AM
  [ # 210 ]
mpostma schreef:

@Beerpeet: had je nu bijna de kans gehad om een brandend lampje te zien, tank je hem weer vol!  Shocked Probeer toch eens met een jerrycan benzine achterin. Je moet toch minimaal 44 liter kunnen tanken met een BX 14 tank. Wellicht is dat net genoeg om in een zeer scherpe bocht het tanklampje aan te krijgen als ie toch 52 liter is.

Ja, ja, maar ik wou na deze rit ook ‘t verbruik weten en was toch wel blij dat ik ‘t gehaald had. Wink Heb geen schoon benzinefilter, dus echt leegrijden doe ik nog wel een andere keer Wink

Profiel  

14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook