15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Overlijdensbericht (p20) ‘t was geen Digit, ‘t was geen GT..
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 maart 2007 02:01 AM
  [ # 211 ]
XBXG schreef:

Ik heb het ook wel eens gehad dat een tankmetertje ver beneden “leeg” stond, terwijl het lampje nog steeds niet brandde. Dat was mijn BX Leader type 1, waarvan dus de wijzer gewoon niet helemaal goed stond. Als ik ‘m vol tankte, stond de wijzer dus ook niet helemaal rechts. Zoiets heb jij waarschijnlijk ook, of staat je wijzer na het tanken niet helemaal naar rechts?

Bij mijn grijze prul was het ook altijd maar gokken. Het lampje werkte in elk geval wel betrouwbaar.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2007 02:04 AM
  [ # 212 ]
mpostma schreef:
XBXG schreef:

Ik heb het ook wel eens gehad dat een tankmetertje ver beneden “leeg” stond, terwijl het lampje nog steeds niet brandde. Dat was mijn BX Leader type 1, waarvan dus de wijzer gewoon niet helemaal goed stond. Als ik ‘m vol tankte, stond de wijzer dus ook niet helemaal rechts. Zoiets heb jij waarschijnlijk ook, of staat je wijzer na het tanken niet helemaal naar rechts?

Bij mijn grijze prul was het ook altijd maar gokken. Het lampje werkte in elk geval wel betrouwbaar.

Nee hoor, volgetankt zegt ‘ie echt helemaal vol en is ‘ie uiterst rechts (no pun intended). Maar al na zo’n 175 km vind ‘ie zichzelf halfvol (in een optimistische bui, anders halfleeg).

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 27 maart 2007 02:18 AM
  [ # 213 ]

wel lief van die meter dat ie je probeert te behoeden voor een lege tank..

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 maart 2007 02:22 AM
  [ # 214 ]
hel1 schreef:

wel lief van die meter dat ie je probeert te behoeden voor een lege tank..

Laughing

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2007 02:23 AM
  [ # 215 ]

nonsense

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 27 maart 2007 02:24 AM
  [ # 216 ]
hel1 schreef:

wel lief van die meter dat ie je probeert te behoeden voor een lege tank..

Ik heb ook ooit zoiets gehad, me reserve lampje ging maar niet branden; totdat auto in snelheid terug viel…hobbel hobbel over de rotonde bij tankstation viel ie precies stil; gooi maar vol Laughing

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 april 2007 03:30 AM
  [ # 217 ]

Ff copy-paste uit wtrs digit-stuitertopic Wink

Ijs schreef:
beerpeet schreef:

De Vert Cali staat ook te hoog, heeft krakerige veerpoten en nu de bollen bij Chyparse gevuld zijn, lijkt ‘ie juist aan ‘t stuiteren te zijn gegaan en slaat ‘ie door op verkeersdrempels Confused Heb jij dat ook (dat doorslaan)?

Er werd mij bij chyparse verteld dat bij het spoelen het kan zijn dat hoogte veranderd en dat bij een schoon systeem de hoogte opnieuw moet afgesteld worden.

Behalve dat ‘ie te hoog staat nadat recent de LHM ververst is (+ verdere grote beurt) en voor doorslaat als je van drempels afrijdt, lijkt er meer mis sinds ik bij Chyparse ben geweest. Bij Chyparse zijn de 4 veerbollen gevuld, de veerpootretouren vernieuwd en is er LHM in de veerpoten gespoten.

Rij er nu meer mee, dus ‘t kan ook zijn dat eea me meer of voor ‘t eerst opvalt.

Daarnaast:
- achteruit doet steeds moeilijker
- de overgang van 1e naar 2e versnelling lijkt schokkeriger te worden en opschakelen doet ‘ie vrij laat.
- afgelopen zondag wilde hij pas na de nodige aandrang en met veel gas bij starten.
- ook raar: na dat moeilijke starten wilde geen van de 4 ramen open. Dacht dus dat er weer een paar zekeringen uitlagen, maar vandaag gingen de ramen weer gewoon open Confused

En verontrustender:
- vandaag 1,5 liter LHM erbij moeten gooien. Shocked  Afgelopen woensdag of donderdag begon ‘t stop/hd-lampje al te flikkeren, vandaag pas in de gelegenheid geweest LHM te halen Surprisedops: Bij Chyparse zal die natuurlijk wel de nodige LHM verloren zijn (is toen niet bijgevuld), maar zo veel Shocked Geen zichtbare lekkage, alleen wat zweten in de buurt van de debietregelaar (merkte Martin ook al op: die moet vernieuwd worden).
- na bijvullen LHM verwachtte ik dat ‘t stoplampje eindelijk uit zou gaan: nee dus, bleef branden icm koelsysteemlampje. KVS bij proberen te vullen, maar daar kon niks bij. Diagnose: de vin/fan/ventilator doet ‘t volgens mij niet, oorzaak vooralsnog onbekend. Denk stekkerverbinding of thermostaat. Zijn er andere mogelijke oorzaken?

Tenslotte wil ik nog even klagen: dat één of andere gevederde onverlaat ‘t met z’n vrindjes voor elkaar heeft gekregen om ‘m afgelopen zaterdag van voor tot achter compleet te coveren in de sch… Poep dus Evil or Very Mad
En dat dat er in een wasbox met slechts spuitlans en wasborstel ter beschikking dus niet volledig af is te krijgen Evil or Very Mad

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 april 2007 03:38 AM
  [ # 218 ]
mpostma schreef:
XBXG schreef:

Ik heb het ook wel eens gehad dat een tankmetertje ver beneden “leeg” stond, terwijl het lampje nog steeds niet brandde. Dat was mijn BX Leader type 1, waarvan dus de wijzer gewoon niet helemaal goed stond. Als ik ‘m vol tankte, stond de wijzer dus ook niet helemaal rechts. Zoiets heb jij waarschijnlijk ook, of staat je wijzer na het tanken niet helemaal naar rechts?

Bij mijn grijze prul was het ook altijd maar gokken. Het lampje werkte in elk geval wel betrouwbaar.

Ja, dat had ik ook (met de 1400 geloof ik?) dat het metertje hopeloos was maar het lampje wel steek hield.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 april 2007 12:02 PM
  [ # 219 ]
beerpeet schreef:

- achteruit doet steeds moeilijker

Owja, hij fluit in z’n achteruit Confused Komt dat vaker voor bij automaten?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 10 april 2007 10:00 PM
  [ # 220 ]

Vandaag ff op en neer geweest naar Brussel Cool (en weer niet gespot :Hmz )

Koelvin was idd een kwestie van contactspray.

Raar: ik heb geen LHM meer bij hoeven vullen Confused
Toch zie ik overal waar ik ‘m regelmatig parkeer (werk, thuis) van die verdachte vlekken op de grond, maar niet kunnen constateren dat ‘t ook werkelijk van de Vert Cali komt. Misschien toch ook een kwestie van ‘s echt onder de BX kijken in plaats van er direct in te springen en weg te rijden… Surprisedops:

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 10 april 2007 10:28 PM
  [ # 221 ]
beerpeet schreef:

Raar: ik heb geen LHM meer bij hoeven vullen Confused
Toch zie ik overal waar ik ‘m regelmatig parkeer (werk, thuis) van die verdachte vlekken op de grond, maar niet kunnen constateren dat ‘t ook werkelijk van de Vert Cali komt. Misschien toch ook een kwestie van ‘s echt onder de BX kijken in plaats van er direct in te springen en weg te rijden… Surprisedops:

dat ken ik. je moet er gewoon aan wennen dat nu net jouw auto niet lekt, in plaats van dat alleen jouw auto lekt.
verder kan er natuurlijk nog hier en daar wat residu hangen, en dat komt er dan nog uit/af
inderdaad af en toe even onder de auto kijken voor je wegloopt, en daar stop je dan vanzelf mee, dan ga je weer vertrouwen op de meters, lampjes en de periodieke controle

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 10 april 2007 10:54 PM
  [ # 222 ]

Nou, net even daad bij woord gevoegd en die verdachte vlekken komen echt wel van de Vert Cali Confused  Rolling Eyes

Eerder lekte hij totaal niet, nu lekt ‘ie in aan de distributiezijde. Snelle conclusie: de nodige rubbertjes zijn niet of niet goed vernieuwd met de d-riemwissel Evil or Very Mad

LHM is dan toch gewoon een kwestie geweest van veel verloren bij Chyparse en daar niet direct bijgevuld .

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 10 april 2007 11:16 PM
  [ # 223 ]
beerpeet schreef:

Nou, net even daad bij woord gevoegd en die verdachte vlekken komen echt wel van de Vert Cali Confused  Rolling Eyes

Eerder lekte hij totaal niet, nu lekt ‘ie in aan de distributiezijde. Snelle conclusie: de nodige rubbertjes zijn niet of niet goed vernieuwd met de d-riemwissel Evil or Very Mad

LHM is dan toch gewoon een kwestie geweest van veel verloren bij Chyparse en daar niet direct bijgevuld .

uh-oh dat klinkt als een octopus die stoek is Confused

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 april 2007 01:04 AM
  [ # 224 ]
PrutsyLJ schreef:
beerpeet schreef:

Nou, net even daad bij woord gevoegd en die verdachte vlekken komen echt wel van de Vert Cali Confused  Rolling Eyes

Eerder lekte hij totaal niet, nu lekt ‘ie in aan de distributiezijde. Snelle conclusie: de nodige rubbertjes zijn niet of niet goed vernieuwd met de d-riemwissel Evil or Very Mad

LHM is dan toch gewoon een kwestie geweest van veel verloren bij Chyparse en daar niet direct bijgevuld .

uh-oh dat klinkt als een octopus die stoek is Confused

zelfde plek als de GT Laughing

zeker bij het subrame?  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 april 2007 10:56 AM
  [ # 225 ]
McDean schreef:
PrutsyLJ schreef:
beerpeet schreef:

Nou, net even daad bij woord gevoegd en die verdachte vlekken komen echt wel van de Vert Cali Confused  Rolling Eyes

Eerder lekte hij totaal niet, nu lekt ‘ie in aan de distributiezijde. Snelle conclusie: de nodige rubbertjes zijn niet of niet goed vernieuwd met de d-riemwissel Evil or Very Mad

LHM is dan toch gewoon een kwestie geweest van veel verloren bij Chyparse en daar niet direct bijgevuld .

uh-oh dat klinkt als een octopus die stoek is Confused

zelfde plek als de GT Laughing

zeker bij het subrame?  Rolling Eyes

Uhm, nou, onder de distributieriem zeg maar…

Profiel  
 
 
15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook