16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

Overlijdensbericht (p20) ‘t was geen Digit, ‘t was geen GT..
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 april 2007 11:03 AM
  [ # 226 ]
beerpeet schreef:

Uhm, nou, onder de distributieriem zeg maar…

Klinkt toch als 1 van je slangetjes van je octopus, of nog lelijker; hetverdeelblokje van je octopus…

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 april 2007 11:18 AM
  [ # 227 ]
PrutsyLJ schreef:
beerpeet schreef:

Klinkt toch als 1 van je slangetjes van je octopus, of nog lelijker; hetverdeelblokje van je octopus…

Maar dan is ‘t toch raar dat ‘ie pas nadat de bollen gevuld zijn bij Chyparse is gaan lekken. En dat ik er sinds toen 1x 1,5 liter LHM bij heb moeten gooien en sindsdien niets meer. Bij Chyparse werd wel gewezen op ‘t zweten van slangen rond de debietregelaar, maar daarbij werd geconcludeerd dat die vervangen moest worden, niet de octopus. En gezien de wisselende stuurbekrachtiging, lijkt me dat geen slechte diagnose.

Mijn gok is vooralsnog dat ‘t motorolie is, al geloof ik dat ik dan liever zou hebben dat ‘t een octopus was. Megoed, ga vanavond wel even in en onder de motorruimte hangen…

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 11 april 2007 02:07 PM
  [ # 228 ]

laten we hopen dat er ergens nog een plas LHM zat, en dat er niets aan de hand is

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 11 april 2007 02:17 PM
  [ # 229 ]
beerpeet schreef:
PrutsyLJ schreef:
beerpeet schreef:

Maar dan is ‘t toch raar dat ‘ie pas nadat de bollen gevuld zijn bij Chyparse is gaan lekken. En dat ik er sinds toen 1x 1,5 liter LHM bij heb moeten gooien en sindsdien niets meer. Bij Chyparse werd wel gewezen op ‘t zweten van slangen rond de debietregelaar, maar daarbij werd geconcludeerd dat die vervangen moest worden, niet de octopus. En gezien de wisselende stuurbekrachtiging, lijkt me dat geen slechte diagnose.

Mijn gok is vooralsnog dat ‘t motorolie is, al geloof ik dat ik dan liever zou hebben dat ‘t een octopus was. Megoed, ga vanavond wel even in en onder de motorruimte hangen…

Als ie heel veel lekt kan het goed de kleine octopus zijn die van de hoogteregelaar is afgebroken, dan kan het over de rechter voorremschijf lekken dus pas op met rijden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 april 2007 02:31 PM
  [ # 230 ]
karel schreef:
beerpeet schreef:

Als ie heel veel lekt kan het goed de kleine octopus zijn die van de hoogteregelaar is afgebroken, dan kan het over de rechter voorremschijf lekken dus pas op met rijden.

Mijn gok is motorolie vanwege d-riemwissel: nokkenaskeerring, krukaskeerring, of is dat een kwestie van een klok en iets met een klepel?

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 11 april 2007 05:21 PM
  [ # 231 ]

of dat klok en klepel is weet je pas na grondige inspectie

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 11 april 2007 05:44 PM
  [ # 232 ]
beerpeet schreef:
karel schreef:
beerpeet schreef:

Mijn gok is motorolie vanwege d-riemwissel: nokkenaskeerring, krukaskeerring, of is dat een kwestie van een klok en iets met een klepel?

Nee hoor, maar ook LHM die via het subframe en de remmen op straat beland tekent zwart, dus echt zeggen kan je pas als je de olie kunt ruiken en, nog beter, de lekkage ziet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 april 2007 08:33 PM
  [ # 233 ]

als die niet meer lekt zou ik toch wel afvragen of er nog wat inzit Laughing

nee maar ik denk altijd maar zo wat je bij moet vullen gaat ook ergens weg Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 april 2007 11:50 AM
  [ # 234 ]

Goed, octopus aan de distributiekant ziet er goed uit. Zoals eerder geconstateerd: leiding/slangbevestiging aan de debietregelaar zweet, verder geen zichtbare LHM lekkage.

Wel lijkt ‘t subframe erg nat, maar grotendeels is dat van dat Duitse antiroestvet.

Er liggen nu 2 kleine lekplekjes onder de auto, 1 dus aan de distributiekant en 1 midden onder de motor/subframe.

LHM is op peil, niet meer bijgevuld sinds die eenmalige 1,5 liter. Olie is ook op peil, nog nooit bijgevuld, en nog helemaal helder (maar dat terzijde).

Kortom: huh?  Confused

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 april 2007 08:30 PM
  [ # 235 ]

een zelf reparende Bx Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 april 2007 10:13 PM
  [ # 236 ]

En daarnet lag er weer een grote vlek onder de rechterkant van ‘t subframe en meerdere kleinere druppeltjes middenonder en links. Zou ‘t dan dat vet zijn dat er gewoon afdruipt? ‘t Ruikt wel frituurachtig Rolling Eyes

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 15 april 2007 03:13 PM
  [ # 237 ]

Wat een prachtige wagen Smile

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 april 2007 03:34 PM
  [ # 238 ]
deur63 schreef:

Wat een prachtige wagen Smile

Dank! Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 april 2007 03:43 PM
  [ # 239 ]

Maar ondertussen is toch wel vastgesteld dat de lekkage LHM is. Daarnet even foto’s gemaakt en kon gelijk weer een halve liter bijvullen Crying or Very sad

Maar misschien dat ‘t aan de hand van de foto’s wat duidelijker wordt.

De straat:

Stukjes octopus:

Trouwens ook een redelijke zooi onder ‘t voorraadvat.

Zwetend debietgebeuren:

Van onderen!

Geen hele duidelijke foto’s, maar desondanks, als iemand aan de hand hiervan een idee heeft wat er precies lekt

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 april 2007 07:01 PM
  [ # 240 ]

Laat ik ‘t anders stellen, welke en welk deel van de octopus is de meest waarschijnlijke boosdoener?

karel noemde de kleine octopus die van de hoogteregelaar kan zijn afgebroken, maar het lijkt me dat ‘t dan veel harder zou moeten gaan.

Prutsy noemde het verdeelblokje van de octopus. Waar zit dat, grote of kleine? En waarom is dat zo lelijk?

Edit: zie foto’s op de vorige pagina.

Profiel  

16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook