beerpeet schreef:Uhm, nou, onder de distributieriem zeg maar…
Klinkt toch als 1 van je slangetjes van je octopus, of nog lelijker; hetverdeelblokje van je octopus…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
PrutsyLJ schreef:beerpeet schreef:Uhm, nou, onder de distributieriem zeg maar…
Klinkt toch als 1 van je slangetjes van je octopus, of nog lelijker; hetverdeelblokje van je octopus…
Maar dan is ‘t toch raar dat ‘ie pas nadat de bollen gevuld zijn bij Chyparse is gaan lekken. En dat ik er sinds toen 1x 1,5 liter LHM bij heb moeten gooien en sindsdien niets meer. Bij Chyparse werd wel gewezen op ‘t zweten van slangen rond de debietregelaar, maar daarbij werd geconcludeerd dat die vervangen moest worden, niet de octopus. En gezien de wisselende stuurbekrachtiging, lijkt me dat geen slechte diagnose.
Mijn gok is vooralsnog dat ‘t motorolie is, al geloof ik dat ik dan liever zou hebben dat ‘t een octopus was. Megoed, ga vanavond wel even in en onder de motorruimte hangen…
laten we hopen dat er ergens nog een plas LHM zat, en dat er niets aan de hand is
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
beerpeet schreef:PrutsyLJ schreef:beerpeet schreef:Uhm, nou, onder de distributieriem zeg maar…
Klinkt toch als 1 van je slangetjes van je octopus, of nog lelijker; hetverdeelblokje van je octopus…Maar dan is ‘t toch raar dat ‘ie pas nadat de bollen gevuld zijn bij Chyparse is gaan lekken. En dat ik er sinds toen 1x 1,5 liter LHM bij heb moeten gooien en sindsdien niets meer. Bij Chyparse werd wel gewezen op ‘t zweten van slangen rond de debietregelaar, maar daarbij werd geconcludeerd dat die vervangen moest worden, niet de octopus. En gezien de wisselende stuurbekrachtiging, lijkt me dat geen slechte diagnose.
Mijn gok is vooralsnog dat ‘t motorolie is, al geloof ik dat ik dan liever zou hebben dat ‘t een octopus was. Megoed, ga vanavond wel even in en onder de motorruimte hangen…
Als ie heel veel lekt kan het goed de kleine octopus zijn die van de hoogteregelaar is afgebroken, dan kan het over de rechter voorremschijf lekken dus pas op met rijden.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
karel schreef:beerpeet schreef:Mijn gok is vooralsnog dat ‘t motorolie is, al geloof ik dat ik dan liever zou hebben dat ‘t een octopus was. Megoed, ga vanavond wel even in en onder de motorruimte hangen…
Als ie heel veel lekt kan het goed de kleine octopus zijn die van de hoogteregelaar is afgebroken, dan kan het over de rechter voorremschijf lekken dus pas op met rijden.
Mijn gok is motorolie vanwege d-riemwissel: nokkenaskeerring, krukaskeerring, of is dat een kwestie van een klok en iets met een klepel?
of dat klok en klepel is weet je pas na grondige inspectie
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
beerpeet schreef:karel schreef:beerpeet schreef:Mijn gok is vooralsnog dat ‘t motorolie is, al geloof ik dat ik dan liever zou hebben dat ‘t een octopus was. Megoed, ga vanavond wel even in en onder de motorruimte hangen…
Als ie heel veel lekt kan het goed de kleine octopus zijn die van de hoogteregelaar is afgebroken, dan kan het over de rechter voorremschijf lekken dus pas op met rijden.
Mijn gok is motorolie vanwege d-riemwissel: nokkenaskeerring, krukaskeerring, of is dat een kwestie van een klok en iets met een klepel?
Nee hoor, maar ook LHM die via het subframe en de remmen op straat beland tekent zwart, dus echt zeggen kan je pas als je de olie kunt ruiken en, nog beter, de lekkage ziet.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als die niet meer lekt zou ik toch wel afvragen of er nog wat inzit
nee maar ik denk altijd maar zo wat je bij moet vullen gaat ook ergens weg
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Goed, octopus aan de distributiekant ziet er goed uit. Zoals eerder geconstateerd: leiding/slangbevestiging aan de debietregelaar zweet, verder geen zichtbare LHM lekkage.
Wel lijkt ‘t subframe erg nat, maar grotendeels is dat van dat Duitse antiroestvet.
Er liggen nu 2 kleine lekplekjes onder de auto, 1 dus aan de distributiekant en 1 midden onder de motor/subframe.
LHM is op peil, niet meer bijgevuld sinds die eenmalige 1,5 liter. Olie is ook op peil, nog nooit bijgevuld, en nog helemaal helder (maar dat terzijde).
Kortom: huh?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
een zelf reparende Bx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
En daarnet lag er weer een grote vlek onder de rechterkant van ‘t subframe en meerdere kleinere druppeltjes middenonder en links. Zou ‘t dan dat vet zijn dat er gewoon afdruipt? ‘t Ruikt wel frituurachtig
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
deur63 schreef:Wat een prachtige wagen
Dank!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Maar ondertussen is toch wel vastgesteld dat de lekkage LHM is. Daarnet even foto’s gemaakt en kon gelijk weer een halve liter bijvullen
Maar misschien dat ‘t aan de hand van de foto’s wat duidelijker wordt.
De straat:
Stukjes octopus:
Trouwens ook een redelijke zooi onder ‘t voorraadvat.
Zwetend debietgebeuren:
Van onderen!
Geen hele duidelijke foto’s, maar desondanks, als iemand aan de hand hiervan een idee heeft wat er precies lekt
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Laat ik ‘t anders stellen, welke en welk deel van de octopus is de meest waarschijnlijke boosdoener?
karel noemde de kleine octopus die van de hoogteregelaar kan zijn afgebroken, maar het lijkt me dat ‘t dan veel harder zou moeten gaan.
Prutsy noemde het verdeelblokje van de octopus. Waar zit dat, grote of kleine? En waarom is dat zo lelijk?
Edit: zie foto’s op de vorige pagina.