Ik zag geen technisch (verzamel) topic hierover maar ik zit dus met verfplannen. Ik wil de ‘nieuwe’ eend een ander kleurtje geven. Ik heb weleens wat gehoord over mengen met owatrol maar weet niet meer precies hoe en wat.
Kan iemand me wat meer vertellen over het schuren, de soort verf die gebruikt moet worden, rollers/kwasten, enz.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Over het verven/spuiten van eenden en Owatrol staat veel op http://www.2cv.nl
Als ik zo vrij mag zijn…
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
ga dit onderwerp es even goed volgen ik ben het van plan met de cx ja dit lezen jullie goed..
was er ook geen topic van iemand die zijn ami geel had geverfd met gamma verf en owatrol?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Afgelopen zomer heb ik mijn HY voorzien van een nieuw kleurtje, en wel met de roller.
Na grondig schuurwerk en behandelen van roest heb ik de dame in de jachtprimer (2x) gezet, dit vermengd met Owatrol.
Als dekkende verf heb ik wederom jachtlak gebruikt, ook met Owatrol aangelengt. Na twee lagen was het erg mooi geworden, door de Owatrol trekt de verf zo glad als een spiegel, roller-sporen zijn dus nagenoeg onzichtbaar en omdat het jachtlak is, droogt het behoorlijk hard op. Hierdoor is het minder gevoelig voor krasjes.
Succes, en mocht je nog vragen hebben over mijn klus dan hoor ik het wel…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:ga dit onderwerp es even goed volgen ik ben het van plan met de cx ja dit lezen jullie goed..
was er ook geen topic van iemand die zijn ami geel had geverfd met gamma verf en owatrol?
Je gaat je CX toch niet met een verfroller overschilderen :
citro-power schreef:xm'metje schreef:ga dit onderwerp es even goed volgen ik ben het van plan met de cx ja dit lezen jullie goed..
was er ook geen topic van iemand die zijn ami geel had geverfd met gamma verf en owatrol?
Je gaat je CX toch niet met een verfroller overschilderen :
Als je met een verfroller gaat beginnen, maak hem dan matzwart of legerkleur.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jk schreef:
Als je met een verfroller gaat beginnen, maak hem dan matzwart of legerkleur.
Heeft deze kleur-voorkeur iets met het rollen te maken of met je smaak?
Met de juiste materialen, juiste temperatuur en luchtvochtigheid + een portie handigheid en geduld zijn alle kleuren er acceptabel-mooi op te krijgen met een roller.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ben mn ami aan het rollen. Delen zitten in de grondverf. Ik gebruik een ijzer primer die roestwerend is en mooi is uit te schuren( niet te dun) Erna komt twee complimenten autolak. Ik zal jullie op de hoogte houden!
Kijk in DEZE directory voor plaatjes!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Erna komt twee complimenten autolak.
Ik neem aan twee-componenten?
Die complimenten komen pas als we het resultaat verbluffend vinden
patje74 schreef:jk schreef:
Als je met een verfroller gaat beginnen, maak hem dan matzwart of legerkleur.
Heeft deze kleur-voorkeur iets met het rollen te maken of met je smaak?
Met de juiste materialen, juiste temperatuur en luchtvochtigheid + een portie handigheid en geduld zijn alle kleuren er acceptabel-mooi op te krijgen met een roller.
Met het rollen.
Vroeger werd wel met de hand geschilderd maar dat was met een ander soort verf. Weliswaar waren er toen nog geen rollers zoals wij die tegenwoordig kennen.
Desondanks vind ik het zonde om voor restauratie-werk (maar dat is dit waarschijnlijk niet) niet te spuiten.
Op een Engelse Land Rover site (waarvan ik de link kwijt ben) staan tips van een gepensioneerd coach painter over het met de hand schilderen van koetswerk.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jk schreef:patje74 schreef:jk schreef:
Als je met een verfroller gaat beginnen, maak hem dan matzwart of legerkleur.
Heeft deze kleur-voorkeur iets met het rollen te maken of met je smaak?
Met de juiste materialen, juiste temperatuur en luchtvochtigheid + een portie handigheid en geduld zijn alle kleuren er acceptabel-mooi op te krijgen met een roller.Met het rollen.
Als ik een b.v. mat-zwarte eend zie denk ik, goh, vast met de roller gedaan. Als ik een b.v. mooie gele zie glimmen dan denk ik, goh, ziet er bling-bling uit. En als je het goed doet, is het moeilijk van een afstandje te herkennen.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies! ik ken spuitwerk van 6000euro wat er NIET uitziet… Dan maar rollen voor 300 euro!
Met twee complimenten verf KAN het haast niet foutgaan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
patje74 schreef:jk schreef:patje74 schreef:jk schreef:
Als je met een verfroller gaat beginnen, maak hem dan matzwart of legerkleur.
Heeft deze kleur-voorkeur iets met het rollen te maken of met je smaak?
Met de juiste materialen, juiste temperatuur en luchtvochtigheid + een portie handigheid en geduld zijn alle kleuren er acceptabel-mooi op te krijgen met een roller.Met het rollen.
Als ik een b.v. mat-zwarte eend zie denk ik, goh, vast met de roller gedaan. Als ik een b.v. mooie gele zie glimmen dan denk ik, goh, ziet er bling-bling uit. En als je het goed doet, is het moeilijk van een afstandje te herkennen.
Het heeft zeer zeker ook met het soort koetswerk en de vormgeving van de panelen te maken.
Een 2CV leent zich er, mede gezien het doel waarvoor hij ooit is ontworpen, wel voor.
Een HY ook.
Een Dyane of Ami al minder (tenzij je hem low-budget rijdend wilt houden).
Een ID/DS of XM niet.
In Belgie zie je overigens nogal wat Franse voertuigen rijden in legerkleur, simpelweg omdat het Belgische leger veel Franse auto’s aanschafte in het verleden.
Wat ik helemaal niet mooi vind is het restaureren van auto’s zoals men dat in Japan en de USA doet. Die auto’s worden mooier gemaakt dan ze ooit uit de fabriek kwamen. Dat vind ik nou weer niks.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
bogaard77 schreef:Precies! ik ken spuitwerk van 6000euro wat er NIET uitziet… Dan maar rollen voor 300 euro!
Met twee complimenten verf KAN het haast niet foutgaan!
Denk er wel aan dat professionele verspuitbare “twee complimenten verf” zeer gevaarlijk spul is dat alleen met de juiste maskers/filters en andere beschermingsmiddelen verspoten mag worden. Het is lastig je longen te moeten vervangen.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jk schreef:bogaard77 schreef:Precies! ik ken spuitwerk van 6000euro wat er NIET uitziet… Dan maar rollen voor 300 euro!
Met twee complimenten verf KAN het haast niet foutgaan!
Denk er wel aan dat professionele verspuitbare “twee complimenten verf” zeer gevaarlijk spul is dat alleen met de juiste maskers/filters en andere beschermingsmiddelen verspoten mag worden. Het is lastig je longen te moeten vervangen.
Ik doe er vertragende verharder in en ga het rollen. Niet spuiten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Matzwart of legergroen is niet echt mijn ding
Ok, ff nog ietsjes duidelijker ops:
Ik ga op stap naar de winkel en neem daar mee:
schuurmiddelen ??
verf (hoeveel ongeveer, merk enz ?)
owatrol (verhouding 1 op 10??)
En dan vervolgens… ga ik met de hand alles schuren of kan dat makkelijker/sneller?
Wat voor soort rollers moet ik hebben?