2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Debietregelaar vervangen, nu stuurt ze zwaar !?Deel drie
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 oktober 2006 11:52 PM
  [ # 16 ]

dr zal nog wel meer zwarte drap in t systeem zitten, dat komt met die spoelolie los en wordt zwevend gehouden. Ff geduld hebben en bij de komende wissel komt t er dan mooi uit. En hopenlijk werkt de bekrachtiging dan weer soepel.

en als t niet de vervuiling is, dan pas weer verder kijken…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 oktober 2006 12:25 AM
  [ # 17 ]
ieksEmmu schreef:

dr zal nog wel meer zwarte drap in t systeem zitten, dat komt met die spoelolie los en wordt zwevend gehouden. Ff geduld hebben en bij de komende wissel komt t er dan mooi uit. En hopenlijk werkt de bekrachtiging dan weer soepel.

en als t niet de vervuiling is, dan pas weer verder kijken…

Oke,maar ze stuurt wel als een vrachtwagen,kan dat geen kwaad dan.? Evil or Very Mad

tot xm Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 oktober 2006 11:57 AM
  [ # 18 ]

De stuurbekrachtiging krijgt z’n druk direct van de debietregelaar, dus waarom ‘ie de drukregelaar vervangt is mij een raadsel. Het een zal het ander misschien verdoezelen….

Wat voor geluiden maakt je auto als de motor stationair draait? Sist ‘ie als een idioot en gaat het weg als je aan je stuur draait?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 20 oktober 2006 12:18 PM
  [ # 19 ]
eXpelliarMus schreef:

Oke,maar ze stuurt wel als een vrachtwagen,kan dat geen kwaad dan.? Evil or Very Mad

tot xm Cool

Nee hoor…. Tot het in een bocht opeens weer begint te werken en je zo de bocht uit keilt! Rolling Eyes  Ik zou er voorzichtig mee zijn…

Gr Martijn

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 oktober 2006 11:49 PM
  [ # 20 ]
Willem schreef:

De stuurbekrachtiging krijgt z’n druk direct van de debietregelaar, dus waarom ‘ie de drukregelaar vervangt is mij een raadsel. Het een zal het ander misschien verdoezelen….

Wat voor geluiden maakt je auto als de motor stationair draait? Sist ‘ie als een idioot en gaat het weg als je aan je stuur draait?

Hai willem/martijn

Nee ze sist niet en als ik aan mijn stuur draai hoor je ook niets.!?Voor de vervanging siste ze wel en hoorde je de stuubekrachtiging ook.
De debietregelaar is vervangen , om dat hij lekte op een van de vier stoppen in de zij kant van de regelaar.Toen is hij nog een keer vervangen om te kijken of het aan de regelaar lag!?Dat de stuurbekrachtiging zwaar gaat.Sindsdien zit er spoel olie in , en is er nog geen verandering in het sturen wel in het veren , dat gaat geweldig!?
Het gaat hier om een type één xm uit ‘92 met een 20i motor.
Ja ik hoop inderdaad dat ik de bocht niet uit vlieg. Wink
Bedankt voor de reaktie’s voor zover. Razz Wink
tot xm Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 20 oktober 2006 11:56 PM
  [ # 21 ]

Je hebt een hogedrukregelaar die de druk constant houdt (hier zit je voorraadbol op) en een debiet of opbrengsverdeler, deze verdeelt de druk tussen de stuurbekrachtiting en de vering. Zijn dus 2 aparte modules.

Martin kennende heeft ie ze beide vervangen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 oktober 2006 12:58 AM
  [ # 22 ]
metro2005 schreef:

Je hebt een hogedrukregelaar die de druk constant houdt (hier zit je voorraadbol op) en een debiet of opbrengsverdeler, deze verdeelt de druk tussen de stuurbekrachtiting en de vering. Zijn dus 2 aparte modules.

Martin kennende heeft ie ze beide vervangen.

Hai metro2005

Martin heeft alleen dat zwarte blok waar al die leidingen uit komen en waar de voorraadbol onder zit vervangen.Niks anders, ik stond er naast!?
En waar om zit er dan een imbus moertje aan de linkerkant van de debietregelaar?Mij is verteld , al daar dat dat de verdeling is voor de druk van rem en stuur,daar wilde martin niet meer aan draaien!? Wink 
Wat ik wel hoop is dat het gauw over is Evil or Very Mad

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Maxxems
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-09-2005

Gepost: 21 oktober 2006 02:03 AM
  [ # 23 ]

Zoals ik het begrijp is dus de opbrengstverdeler vervangen. Dat ligt ook voor de hand want die gaat op een gegeven moment lekken dat is zeker. De kans dat de hogedrukregelaar gaat lekken is echter klein. Mijn vermoeden is dat ze de twee onderste (dikke) leidingen verwisseld hebben. Het gevolg daarvan is dat de stuurbekrachtiging uitvalt zoals je beschrijft. Dit foutief monteren van die leidingen komt nogal eens voor maar je zou dat niet verwachten van een professional. Dat spoelen lost wel het vuil op maar niet het probleem. Wink

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 oktober 2006 02:23 AM
  [ # 24 ]
Maxxems schreef:

Zoals ik het begrijp is dus de opbrengstverdeler vervangen. Dat ligt ook voor de hand want die gaat op een gegeven moment lekken dat is zeker. De kans dat de hogedrukregelaar gaat lekken is echter klein. Mijn vermoeden is dat ze de twee onderste (dikke) leidingen verwisseld hebben. Het gevolg daarvan is dat de stuurbekrachtiging uitvalt zoals je beschrijft. Dit foutief monteren van die leidingen komt nogal eens voor maar je zou dat niet verwachten van een professional. Dat spoelen lost wel het vuil op maar niet het probleem. Wink


Hai Maxxems

Hoe is dat na tekijken of de leidingen verwisseld zijn?
Want dan zet ik ze zelf om!? Wink
Dan ben ik hopelijk van het probleem af. Razz
Thanks Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Maxxems
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-09-2005

Gepost: 21 oktober 2006 02:01 PM
  [ # 25 ]

De leiding aan de linker kant (als je ervoor staat) van de OV gaat (via de slang) naar de HD-regelaar.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 oktober 2006 02:38 PM
  [ # 26 ]
Maxxems schreef:

De leiding aan de linker kant (als je ervoor staat) van OV gaat (via de slang) naar de HD-regelaar.

Hai Maxxems

Ik heb nog contakt gehad met chyparse , en ga maandag terug om dit probleem bij de horens te vatten , waar schijnlijk toch de debietregelaar.!?Hij kon het niet geloven dat de leidingen verkeerd zouden zitten,ik wacht maandag wel af , het moet toch goed komen Rolling Eyes  Wink
Onder tussen leer ik er ook van!? Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Maxxems
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-09-2005

Gepost: 21 oktober 2006 03:09 PM
  [ # 27 ]

Hoi,

Dat zou ik ook gedaan hebben, het zal wel goed komen dan.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 oktober 2006 11:46 PM
  [ # 28 ]

Hallo xm vrienden.

Ben vandaag weer eens bij chyparse geweest om het probleem van mijn stuurbekrachtiging eens stevig bij den horens te pakken!?
Ivo en Leo hebben zich er over gebogen, eerst uit voorzorg hd-regelaar vervangen, geen resultaat, stuur bleef onbekrachtigd. Eerst koffie gedronken en toen door. Ze hebben eerst nog de leiding van de stuurbekrachtiging lopende van de debietregelaar ontkoppeld en daar een drukmeter op geschroefd. Het stroomde wel, maar geen voldoende druk om het stuur rond te draaien, zo’n 135 bar waar toch wel zo’n 190 bar nodig is. Dus toch maar weer een andere debietregelaar er op. Leo heeft een andere debietregelaar, waar ik bij stond, gereviceerd. Erg interessant om te zien. Er zitten twee plunjers in die onder druk heen en weer gaan en zo de lhm verdelen.
Deze gereviceerde debietregelaar is er door Ivo weer op gezet en wat scherts onze verbazing, ze stuurt WEER helemaal oké!? Leo heeft de debietregelaar die er onder uit kwam open gemaakt en onderzocht, want wij wilde allemaal weten wat er nou eigenlijk aan de hand was. Nou das ook boven water gekomen, één van de twee plunjers wilde al niet lekker uit de behuizing komen, dat hoort vloeiend te gaan, dat was dus al raar. Leo heeft de plunjer en de behuizing schoon gemaakt en inderdaad er werd een beschadiging op de plunjer aangetroffen dat was dus het probleem. Oooo wat zweeft ze weer heerlijk!? Razz Razz Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 oktober 2006 12:44 AM
  [ # 29 ]

dan zal ik 17 november extra goed opletten en niet zonder stuurbekrachtiging weggaan

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 24 oktober 2006 01:11 AM
  [ # 30 ]
Willem schreef:

dan zal ik 17 november extra goed opletten en niet zonder stuurbekrachtiging weggaan

Dat zal wel los lopen denk ik , dit voorval zal echt niet nog een keer gebeuren, daar waken ze wel voor hoop ik!? Wink
Het was de eerstekeer dat dit gebeurde bij hen!? Shocked
Chyparse heeft het netjes voor me op gelost, en kostenloos Razz Rolling Eyes
tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook