Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Goedendag,
Ik wil graag het originele kentekennummer weten van chassisnummer SB0025. De auto is net in mijn bezit, maar heeft nu 97-JK-15 als kenteken. Dit is niet het originele nummer ivm vermoedelijk verlies van bewijs in der tijd. Het moet een combinatie zijn geweest met ..-..-PP
Ik ben tevens op zoek naar info over de tijd voor 1982 van de auto. Als iemand mij kan helpen erg graag. Vooral de leverende dealer en de voorgaande eigenaren en kilometerstanden.
groeten,
Ernst Jan (overigens een bijzonder trotse eigenaar)
Re: Chassisnummer SB0025
Allereerst van harte welkom op het Citroën Forum.
Ernst Jan schreef:Goedendag,
Ik wil graag het originele kentekennummer weten van chassisnummer SB0025. De auto is net in mijn bezit, maar heeft nu 97-JK-15 als kenteken. Dit is niet het originele nummer ivm vermoedelijk verlies van bewijs in der tijd. Het moet een combinatie zijn geweest met ..-..-PP
Deze informatie is enkel op te vragen bij de RDW in Veendam. Enkele maanden geleden zat ik in exact dezelfde situatie. Mijn Dyane (uit 1982) had een later kenteken (uit 1985), i.v.m. zoek raken van de originele kentekenpapieren.
Bij navraag bij de RDW werd mij het volgende verteld:
U wilt graag het originele kenteken van uw auto weten.
Om het voormalige kenteken te mogen verstrekken dient u een
schriftelijk verzoek in te dienen bij de RDW. Deze informatie mag niet via e-mail
verstrekt worden.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Richt je daarom voor deze kwestie even schriftelijk tot de RDW.
Ernst Jan schreef:Ernst Jan (overigens een bijzonder trotse eigenaar)
En terecht. De SM is een extreem bijzondere auto. Zorg goed voor haar.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Mer en Ci in ieder geval. ik ga morgen gelijk een briefje maken.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Binnen de SM club NL is een lid dat al dat soort zaken heeft uitgezocht! Zijn naam is Johan van der Laan. Als iemand er iets over kan zeggen is hij het!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Binnen de SM club NL is een lid dat al dat soort zaken heeft uitgezocht! Zijn naam is Johan van der Laan. Als iemand er iets over kan zeggen is hij het!
Nee nee nee…. dat THEO van der laan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ops: Theo, johan, wim… Gsus… wat een konijnen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: Chassisnummer SB0025
Ernst Jan schreef:Goedendag,
Ik wil graag het originele kentekennummer weten van chassisnummer SB0025. De auto is net in mijn bezit, maar heeft nu 97-JK-15 als kenteken. Dit is niet het originele nummer ivm vermoedelijk verlies van bewijs in der tijd. Het moet een combinatie zijn geweest met ..-..-PP
grappig wij hadden thuis indertijd een Dyane met 19-88-PP, was iirc van 1970, deze Sm is dus een van de eerste in Nederland :
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gezien het chassisnummer is het sowieso een van de oudste nog rijdende SM’s, lijkt me. Huidige kenteken is uit 1973. En je hebt haar pas 2 dagen zie ik, gefeliciteerd met ddeze aankoop (ik ben jaloers).
Datum eerste afgifte Nederland 3 december 1973
Datum eerste toelating 3 december 1973
Datum aanvang tenaamstelling 18 oktober 2006
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mulder schreef:Gezien het chassisnummer is het sowieso een van de oudste nog rijdende SM’s, lijkt me.
Oudste rijdende SM is 0003 ( origineel in Belgie afgeleverd , rijdt nu op Nerderlandse platen terug in Belgie rond )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
De 0022 heeft iig PK aan het eind, die van Theo is de 0019 en ik dacht dat ie ook in de P serie zat.
Jij hebt nu de oude wagen van Rogier van Otterloo, toch?
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Het is de oude auto van Rogier van Otterloo inderdaad. Weet je meer van deze auto ? Van Otterloo heeft deze auto nl. in 1982 gekocht, ik wil weten wat de verdere historie is.
Ik heb gisteren een brief gestuurd naar de RDW
RDW
Afdeling VRD
Postbus 30000
9640 RA Veendam
Hierin kort uitgelegd wat de bedoeling is, ik ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Wat vraagjes
Als de HD pomp iedere 5 a 10 seconden in slaat en de voorraadbol is 62 bar, dus in orde. Wat kan hiervan een oorzaak zijn ?
Welke bougies worden aangeraden. Ik ben zelf alijd voorstander van Bosch (het zou dan type W175 T30 worden)
Welke brandstof moet je tanken, met loodvervanger ? Vermoedelijk zitten de natriumkleppen nog in de motor.
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ernst Jan schreef:Wat vraagjes:
Als de HD pomp iedere 5 a 10 seconden in slaat en de voorraadbol is 62 bar, dus in orde. Wat kan hiervan een oorzaak zijn ?
Welke bougies worden aangeraden. Ik ben zelf alijd voorstander van Bosch (het zou dan type W175 T30 worden)
Welke brandstof moet je tanken, met loodvervanger ? Vermoedelijk zitten de natriumkleppen nog in de motor.
Alvast bedankt.
gewoon loodvrij, de sm heeft standaard keiharde klepzittingen.
bosch bougies zijn prima, of Golden Lodge HL.
Een HD regelaar die vaak aanslaat heeft meestal een versleten stuurhuis als oorzaak. Op laten meten is enige optie.
Bel eens met van der Laan in Abbenes, volgens mij is de auto daar in het verleden wel eens geweest. 0252-544552, vragen naar Willem. het beste kun je voor 10 uur bellen, anders krijg je z’n vrouw en dan ben je niet blij…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik heb intussen citrotech gebeld, hij zei dat een SM stuurhuis een mooi vak apart was. Zij blijven voorlopig ivm drukte bij de DS stuurhuizen. Als advies gaf hij me om het stuurhuis af te doppen om zodoende de oorzaak van het vaak inslaan makkelijk te achterhalen.
Als ik dat gedaan heb zal ik van der Laan eens bellen, en wel voor tienen.
Bedankt voor de tips.
Bel eens met van der Laan in Abbenes, volgens mij is de auto daar in het verleden wel eens geweest. 0252-544552, vragen naar Willem. het beste kun je voor 10 uur bellen, anders krijg je z’n vrouw en dan ben je niet blij…..
Gewaagd, ehh Waterman…..
Ik moet er trouwens morgen heen, voor een persleiding.
Piet Buijsman
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Succes verzekerd. Ik heb het kleppenstellen achter de rug. Het vervelende is dat de stelplaatjes bij een maserati bedrijf vandaan moeten komen. Ben totaal 3 keer op pad geweest voor een setje shims.
De motor loopt super goed en ik heb nu ook wat meer toeren gedraaid. Vanmiddag met max. 5250 toeren volgas door een tunnel heen. Plotseling begon de motor op 3 pitten te draaien en de toerenteller viel weg. Ik schrok eerst, maar als ook de toerenteller wegvalt moet het iets met de ontsteking te maken hebben. Er was inderdaad een stekker afgebrokkeld. Dat wordt het volgende klusje.
Intussen heb ik ook wat foto’s van de auto van voor 1982. Misschien is er iemand die de auto herkend. Zie mijn profiel.[/list]