8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Schroeven aan de 19-80-PP
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 16 maart 2014 09:13 PM
  [ # 106 ]

Oeh!! Kers op de taart.Afplakken op doppen waarbij geef spatje verf te bekennen is, valt niet mee. Het eindresultaat mag er wezen.

Nu nog de wielmoeren netjes maken. Tips om het zelf te doen? Laten verchromen vind ik vaak te netjes.

Afbeelding Bijlagen
image.jpgimage.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 maart 2014 09:47 PM
  [ # 107 ]

Van origine zijn de wielmoeren verchroomd. Wat heb je nou met die doppen gedaan? Ik zie niets groenigs op die vlakjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 maart 2014 09:49 PM
  [ # 108 ]

Denk dat je je beeldscherm moet poetsen Laughing
Ik zie wel iets groen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 16 maart 2014 10:05 PM
  [ # 109 ]

Groen is mos op de tegels…
Kleur is perfect!! De bmw kleur besteld en erg blij mee.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2014 09:11 AM
  [ # 110 ]

Mooi werk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 26 maart 2014 12:55 AM
  [ # 111 ]

Intussen de hd pomp weer ‘even’ uit elkaar gehaald. Wat een baan is dat met alle pennetjes, veertjes en schijfjes. Alle rubbers zijn intussen vervangen, ik had dit bij het vervangen van het lager nl niet gedaan. Hopelijk is hij lekvrij anders is het een investering in een nwe pomp. Morgen proefdraaien.

Ben een hoop van plan met de suto. Alle puntjes aanpakken die nog beter kunnen.  Zag zojuist ook dat de rechter verstraler niet meer mee wilde draaien.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2014 01:01 AM
  [ # 112 ]

Of je zet er een wat aangepaste cx pomp op. Werkt nog beter ook dan dat originele ding Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 26 maart 2014 11:38 PM
  [ # 113 ]

Eind goed al goed. Lekt niet meer en pompinterval is nu 2:48 min!!!
Dit is nog nooit zo lang geweest. Vind het alleen lastig om de as naar de pomp slingervrij te krijgen. Is dit kritisch of mag een kleine slingering wel?

Folie is binnen voor de chroomrandjes van de achterlichten. Lekker freubelen dankzij de tip van citroen23. Ben benieuwd.

Vanavond ook de kogels en stangen van de veercilinders achter vervangen. Eindelijk is de knak na het nemen van een vluchtheuvel weg, heerlijk.

In de tussentijd ook de kleppendekselpakkingen vervangen. Deze lekte, nu is dat opgelost en zweet er olie tussen de kunststof halve maan van de cilinderkop door. Hopelijk trekt dat vanzelf na een aantal ritten weg.

Het grootste gedeelte lentefris maken zit erop.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 28 maart 2014 11:04 PM
  [ # 114 ]

Achterlichten zitten er weer in. Folie werkt mijns inziens perfect! Je ziet het wel iets van dichtbij, maar als je achter de auto staat klopt hij weer.

Iemand nog tips mbt slingering centrale as of is dit gewoon flink pielen ?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 maart 2014 12:37 AM
  [ # 115 ]

De beste methode is met een kleine waterpas.
Bouten losdraaien en dan handvast zetten.
Kijken hoe scheef het staat, en dan motor kwartslag draaien en vergelijken - corrigeren etc. Corrigeer niet te veel. Na een rondje of twee heb je de zaak meestal wel beter. 
Motor ronddraaien gaat goed met 1 voorwiel van de grond en de bak in de 5e versnelling.
Als je alle bougies er uit haalt draait de motor gemakkelijk rond, je kunt ok als paardemiddel in dat geval met een tang op de secondaire as de motor draaien.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 29 maart 2014 11:50 PM
  [ # 116 ]

Merci, ga ik morgen proberen.
De kleppendeksels moeten dan ook waterpas staan neem ik aan. We gaan aan de slag.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7310
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 maart 2014 12:34 AM
  [ # 117 ]

kleppendeksels hoeven niet waterpas te staan: Het is de bedoeling dat de luchtbel in de waterpas
na een paar (2 a 3) keer ronddraaien van de as (uiteindelijk) steeds op dezelfde plaats staat.
Dat kan bijv. dus ook betekenen dat de luchtbel steeds tegen het streepje/lijntje staat i.p.v.
het midden..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 maart 2014 12:39 AM
  [ # 118 ]

Nee, in principe niet.
Je kunt bij een waterpas ook goed zien hoe scheef de zaak staat, je kijkt gewoon hoeveel mm de bel uit het midden zit, of je zet er met een stift een paar streepjes bij.
Wat je wel kunt doen: Achter onder een sleepoog een garagekrik zetten, zodat je op z’n minst de bel van de waterpas een beetje in het midden hebt. Ga er maan van uit dat de as niet helemaal goed in het verlengde van de primaire as ligt, want je kunt de hoogte van het subframe waarop de LHM pomp, dynamo en aircopomp zitten net gemakkelijk in hoogte regelen. Daarom zitten die koppelingen met rubber eraan, om te zorgen dat als de zaak niet helemaal in lijn staat het toch werkt.

Citroen23 was me net voor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 30 maart 2014 09:35 PM
  [ # 119 ]

Ook gelukt, er zit nog iets slingering in de poelie. Volgens mij heef thet snaartje er geen last van.

Vandaag lekker het chroom gepoetst met spul waarmee ik onze spoelbak ook doe. Schitterend!

Flink rondje gereden, helemaal top.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 07 mei 2014 03:58 PM
  [ # 120 ]

Gele lampen:
Nu kun je zien dat bij de middelste lampen van een SM er gele kappen over de lampen zitten.
Wie weet hoe het met het dimlicht werkt ? je kan niet of nauwelijks door de lamp kijken.

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook