Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Vanavond ern begin gemaakt van de hoedenplank opnieuw bekleden. Het vadte deel lukt nog goed ook! Bij de leerlooier in den haag een lap skai gehaald in tussen de rubbers geklemd. Alleen bij de bank kant moet er wat lijm bij komen kijken. Eindresultaat volgt!
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Dat gaat lekker. Zie de foto van de hoedenplank. Aangezien het grootste deel met rubbers gekelemd zit hoefde er weinig gelijmd te worden. Eindelijk geen door ouderdom samengetrokken geheel, maar lekker strak!
Ik ben ook nog met het inbouwen van de antenne bezig geweest. Er zat er helemaal geen een in. Zodoende heb ik de hirschman besteld en met behulp van Robin voor de nieuwe antenne-doorvoer door het scherm de onderdelen in huis gehaald. Het monteren van de antenne was een beetje gepiel door de kleine ruimte die je hebt, maar hij zit vast. Toen met behulp van 2 diodes, zie foto, de installatie compleet gemaakt. Aangezien de antenne automatisch is, gaat hij standaard helemaal in of helemaal uit. De radio van een SM heeft een handmatige up/down schakelaar. Het werkt nu als een originele.
Graag gedaan. Was leuk het gezicht bij de tekst te zien.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Vandaag de auto weer opgehaald bij de Dinitrol man in Alphen ad Rijn. Was erg leuk om te zien hoe serieus de boel wordt aangepakt. Bodem helemaal schoongeblazen en onder de tectyl was op een aantal plekken oppervlakkige roest zichtbaar. Dan is de behandeling al succesvol. Hij zweet wel lekker na, in de garage staat de auto gelukkig op een mat.
Ik heb wel gelijk een lijstje verbeterpunten opgeschreven.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Vrijdag kan ik na ‘even’ sleutelen naar de uitlijn mannen. Ik heb het stuurhuis voorzien van nieuwe onderdelen omdat er een hoes gescheurd was. Dit is een behoorlijke, maar gelukkig uiteindelijk ook dankbare klus. De mannen in Terborg heb ik wel nodig gehad omdat ik iets niet goed gedaan had.
Het grote voordeel is dat de auto nu veel minder snel inzakt en een stuk lichter stuurt.
Nu nog de gordels door de nieuwe hoedenplank bekleding heen schroeven en de kinderstoel kan er weer in voor de nodige opvoedkundige kilometers!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Elke keer als ik een nieuwe message zie over de 19-80-PP moet ik denken aan m’n eerste Citroen Dyane 6 uit eind 1970 met het kenteken 19-88-PP (ze moeten vlak bij elkaar hebben gestaan). Veel rij plezier aan gehad tot de volgende Citroen in 1974 een GS special.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Doe nog even foto’s van die gordelbevestiging.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Goed verhaal van de Dyane. Waar is de auto nieuw geleverd, grote kans dat ik dichterbij de eerste eigenaar kom!
Mbt de gordels heb ik de originele bevestigingen gebruikt. De autos waten volgens mij allemaal voorbereid op 3 punts gordels achterin. De rol zelf komt dan net als een DS bovenop de hoedenplank…. Je moet er wat voor over hebben.
Fotos volgen als het zit.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb de rol gewoon onder de hoedenplank gemaakt in mijn sm destijds.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P2055/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Uit m’n overleden CX, alvast uitgepast in m’n SM in opbouw en maxi-cosi-proof:
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ernst Jan schreef:Goed verhaal van de Dyane. Waar is de auto nieuw geleverd, grote kans dat ik dichterbij de eerste eigenaar kom!
Dat is natuurlijk wel een kans maar geen garantie dat het zelfde dealers is.
Je kan ook de gegevens opvragen bij Citroën Heritage (bij het conservatoire).
Als je deze papieren heb staat er netjes vermeld bij welke dealer de auto verkocht is.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Robin Visser schreef:Uit m’n overleden CX, alvast uitgepast in m’n SM in opbouw en maxi-cosi-proof:
Dit is een optie inderdaad. Maar dat vind ik niet mooi. Ik ga eerst voor vaste gordels tot ik de waterman methode erin heb!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Als ik mij goed herinner werden kenteken nummers uitgegeven bij de importeur en op naam gezet door de garage. Een groep Citroens hadden dus bij binnenkomst in Nederland als groep opeenvolgende nummers.
Mijn Dyane werd destijds afgeleverd door garage Smit in Nijmegen.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik heb ook de gordels op de hoedenplank, heb nog geen kappen. Eronder heb ik overwogen, maar dan ben je nog wel even zoet. Wel degelijk mooier om de rollen weg te hebben.
Ik heb het document nog niet opgevraagd, kan het wel even doen. Je wilt het toch hebben uiteindelijk.
Net het eerste rondje gereden na stuurhuis operatie. Stuurt al beter en blijft veel langer hoog staan. Morgen uitlijnen en dan is de auto weer een stuk verbeterd.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
De waterpomp toch maar weer gedemonteerd. Er blijft koelvloeistof uit de gaatjes op de motor komen. De pomp af laten draaien en de keerring is glad geplijst. Nu de boel weer monteren, maar ik ben op zoek naar een tip mbt het invetten van het contactvlak van de keerring. Iemand goede ervaringen?