1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX´je erbij..
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 21 oktober 2006 10:30 PM

Een 1987´er 19 TRI met 101.600 km Smile

Met werkende plip (afstandbediening), GTI velgen en 122 PK multipoint blok. Ook zitten er 4 dikke speakers in en een versterker. Eindelijk weer eens goed geluid Very Happy

Rijdt leuk, alleen ik heb nu geen einddemper dus klinkt een beetje erg lomp:D Ben er gister mee van Almere naar huis gereden en op het einde was ik echt blij dat de motor uit kon Very Happy

Vandaag even de berg rekeningen door zitten spitten, vooral slijtage onderdelen opgemerkt.

Binnenkort maar eens APK keuren, moet er even een andere teller inzetten (is erbij geleverd) en de tussendemper ff vervangen. 2 nieuwe einddempers zitten er nog bij waarvan 1 ori citroen dus dat is ook mooi meegenomen Very Happy
Uiteraard krijgt de auto ook gelijk een grote onderhousbeurt ...
En de veerbollen moeten gevuld worden, dat laat ik hier bij Renard doen. Misschien ook de LHM verversen? FF kijken of dat nodig is.
Dat vullen in elk geval wel, want de achterkant is nu op zijn ALLER stugst ... 1 hobbeltje en je schiet uit je stoel Very Happy


Ik heb nu alleen de foto´s van de advertentie ... wil even die “zijruitjes” opnieuw in de blanke lak zetten en wellicht de bumpers nog in carrosseriekleur spuiten.

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2006 10:33 PM
  [ # 1 ]

Ziet er goed uit!
veel plezier ermee Smile

is die 122 pk orgineel, of is dat een GTi motor?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 oktober 2006 10:40 PM
  [ # 2 ]
arjan_verkade schreef:

Ziet er goed uit!
veel plezier ermee Smile

is die 122 pk orgineel, of is dat een GTi motor?

De TRI is leverbaar geweest met het 122 pk GTI blok. Dus het is wel origineel Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 21 oktober 2006 10:57 PM
  [ # 3 ]

en hij is nog lichter ook ... dus even spoilertje erop, GTI bollen en ik blaas je eruit jongen Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2006 11:01 PM
  [ # 4 ]

zit er dan wel een kat onder?
want katloze GTi heeft 125 pk.
of is dit dan toch weer net iets anders?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 oktober 2006 11:13 PM
  [ # 5 ]
arjan_verkade schreef:

zit er dan wel een kat onder?
want katloze GTi heeft 125 pk.
of is dit dan toch weer net iets anders?

Ik geloof dat de TRi weer wel een kat heeft en 122 pk heeft. De logica is weer te zoeken zoals altijd Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 21 oktober 2006 11:36 PM
  [ # 6 ]

Dat was hard rennen om die foto van buiten te maken terwijl de auto 130km/u rijdt Laughing

Mooie bx! hoop dat ie nog lang meegaat en je veel veilige km’s brengt.

Mooi trouwens, dat lichte interieur!

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 21 oktober 2006 11:38 PM
  [ # 7 ]

hehe Very Happy oog voor detail ...

die teller springt echt alle kanten op, rondjes draaien en alles .. fijn, want toen ik gister terugreed had ik opeens allerlei stukken op de snelweg waar je dus 90, 70 of 50 mocht rijden .. en aangezien ze daar nogal vaak flitsen Rolling Eyes
Dus ik heb me met de toerenteller moeten behelpen Very Happy

Binnenkort even inbouwen , die teller heb ik liggen gelukkig.

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2006 11:57 PM
  [ # 8 ]
OscarTZDTurbo schreef:

en hij is nog lichter ook ... dus even spoilertje erop, GTI bollen en ik blaas je eruit jongen Wink

Neehee!!! Geen spoiler, van “optische PK’s” wordt hij ook niet sneller trouwens. Nee, zo’n kale kont vind ik persoonlijk het mooist.

Het ziet er uit als een zeer nette wagen waar echt op gepast is. Veel plezier er van!!!

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 22 oktober 2006 12:15 AM
  [ # 9 ]

nee ik ga er ook geen spoiler op doen hoor ... of ik moet er een gratis of maximaal voor 20 euro kunnen regelen ...

en ja dat zou toch geen enkel probleem moeten zijn een GTI bijhouden of voorbij stuiven?
Zelfde blok ... en ook nog eens velgen dus ietsjes bredere banden ook nog Very Happy

en met 101.000 km. zouden de meeste pk´s er nog wel in moeten zitten Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 22 oktober 2006 12:23 AM
  [ # 10 ]

wat heb jij veranderd dan ?

misschien wel grappig om hier zo´n wolf in schaapskleren van te maken ... weer eens wat anders dan de meeste schaap in wolfskleren bx´en Very Happy

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 22 oktober 2006 01:31 AM
  [ # 11 ]

ooh de kop vlakken zelf dat kost maar 50/60 euro zo iets ...

wel wat werk maar dan heb je ook wat Wink

maar lijkt me niet echt nodig trouwens hoor ... dat verhaal van meer compressie klopt wel , maar dan nog is het niet echt gebruikelijk.
Je kan uiteraard wel je cilinderkop laten aanpassen .. dat heeft meer nut denk ik Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 oktober 2006 02:10 AM
  [ # 12 ]
PrutsyLJ schreef:
arjan_verkade schreef:

Ziet er goed uit!
veel plezier ermee Smile

is die 122 pk orgineel, of is dat een GTi motor?

De TRI is leverbaar geweest met het 122 pk GTI blok. Dus het is wel origineel Wink

Een origineel NL BX19 TRI die geleverd tussen 07-86 en 07-88 heeft multipoint injectie, 3 wegkat en 104pk. Motorcode is DFZ, en dus geen DKZ (GTI 8v motor met kat) met 122pk.
In Nederland heeft een 19 TRI berline origineel nooit GTI-mechaniek, bij de Break geldt dat alleen voor de exemplaren die vanaf half ‘89 zijn uitgeleverd (met DKZ-motor).

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 oktober 2006 03:41 AM
  [ # 13 ]

Hey kijk eens aan, toch weer een bx! Goede keus. Al vond ik het niet erg dat je je vorige hebt weggedaan Wink

Ik vind het echt een mooie auto. Heb zelf jaren geleden een 16 tri gehad, ik weet niet waarom maar die tri´s hebben gewoon wel wat. En die motor is echt heerlijk. Stukken fijner dan de monopoint variant!

Mocht je nog voor-bollen nodig hebben… die van je oude auto afkomen zijn nog helemaal nieuw volgens chyparse en ze zijn bedoeld om wat sportiever mee te rijden.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst, de dingen die eraan gedaan moeten worden zijn erg makkelijk dus dat scheelt in ieder geval!

Groet Ricolt

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 22 oktober 2006 08:28 AM
  [ # 14 ]

Heey Ricolt Very Happy

ik ga voor de hydrauliek niet naar chyparse maar naar Renard .. dat is hier wat dichterbij.

Vullen is vullen juist? Wink

Eerst even mijn andere projectje afmaken en dan gaat de BX gelijk dagelijks gebruik in Smile Cool

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 oktober 2006 12:51 AM
  [ # 15 ]
OscarTZDTurbo schreef:

Heey Ricolt Very Happy

ik ga voor de hydrauliek niet naar chyparse maar naar Renard .. dat is hier wat dichterbij.

Vullen is vullen juist? Wink

Eerst even mijn andere projectje afmaken en dan gaat de BX gelijk dagelijks gebruik in Smile Cool

Hey Oscar Smile  Ik bedoel ook niet dat je naar chyparse moet gaan, maar dat je mijn bollen kan overnemen Wink  Maar ik begrijp dat Renard dichter bij is. En zoals je al zegt, vullen is vullen.

Dat andere project, is dat je Volvo?


@Abyssion: je kan bij de automaterialenzaak een ´blacklight´ spuitbus kopen. Dat is een soort donkere blanke lak. Eén laagje geeft een licht rookeffect, hoe meer laagjes hoe donkerder (zoals in mijn avater). Wel aan de buitenkant spuiten, binnenkant is niet zo mooi. Oranje glaasjes worden dan een soort smerig bruin Sad Maar misschien ziet het er bij witte glaasjes wel mooi uit als je ze van binnen spuit, dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook