klap cq tik bij voorwielophanging links
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 22 oktober 2006 02:44 PM

Hallo,

Als ik met mijn picasso (bouwjr 2005) met geringe snelheid (ca 40) over een putdeksel of kuil rijdt hoor ik een klap/tik linksvoor. op een klinker weg hoor je het geluid vaag op de achtergrond. Is iemand bekend met een dergelijk probleem. Als de auto stilgestaan heeft is het geluid sterker hoorbaar, naarmate je langer rijdt (en afremd) wordt het minder.
Toen ik de auto pas had waren er problemen met de remblokken. Deze gaven een tik bij het afremmen. Dit probleem is na ca 2 mnd vanzelf weggegaan. Ik heb het vermoeden dat het geluid wat ik nu hoor misschien te maken heeft met de remblokken, dat deze los zitten in de houders (als dit al mogelijk kan zijn).
Graag verneem ik een reactie.

vriendelijke groet,
Frans

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 28 oktober 2006 12:10 AM
  [ # 1 ]

Hallo, Ik heb het zelfde gehad met mijn picasso.Het had bij mij te maken met de ophanging voorwiel. Een kogel met daar aan vast een aluminium driehoekige draag arm. 1 keer vervangen met apk en een half jaar later alleen aangedraait door de garage. Je merkt het goed bij inpakeren waarbij je het stuur scherp moet draaien. Toch maar even naar de garage.sterkte en suc6 Frans

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook