Ik denk dat ik met Alex er alles aan heb gedaan om de boel zo schoon mogelijk te hebben gemaakt. Van voetgangers niets dan leuke berichten gehoord trouwens.
Alles is netjes opgeruimd, dus ik verwacht daar geen verdere problemen meer mee.
Aanstaande zaterdag breng ik het motorblok weg. Haast heb ik er niet bij (vooral wegens financiële redenen…), dus dat wordt dan tzt eens gereviseerd om in een later stadium terug in de Digit te komen. Ik vind het namelijk wel een hele leuke combinatie hoor; zo’n Sport-blok met GT-inlaat en -carburateur!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:Ik denk dat ik met Alex er alles aan heb gedaan om de boel zo schoon mogelijk te hebben gemaakt. Van voetgangers niets dan leuke berichten gehoord trouwens.
Alles is netjes opgeruimd, dus ik verwacht daar geen verdere problemen meer mee.
Aanstaande zaterdag breng ik het motorblok weg. Haast heb ik er niet bij (vooral wegens financiële redenen…), dus dat wordt dan tzt eens gereviseerd om in een later stadium terug in de Digit te komen. Ik vind het namelijk wel een hele leuke combinatie hoor; zo’n Sport-blok met GT-inlaat en -carburateur!!
vooral ‘snachts: ‘die kun je toch niet meer maken hoor!, breng maar gewoon naar de sloop!’
Het is idd allemaal wel mooi schoongemaakt maar bij ons adres zit nu een aantekening en ze adviseerden om voorlopig maar helemaal niet meer te sleutelen daar. Ook hadden ze geloof ik opmerkingen over o.a. de versnellingsbak van de ds die er staat en lekkende subframes enzo. kortom, lekker relaxed vind ik het niet, maar van de positieve kant bekeken: ik heb nu wel een enorme impuls om de hele boel eens goed op te ruimen (en een gietvloertje in de garage te mikken met betonverf er overeen, ben ik gelijk van de olievlekken af )
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
OscarTZDTurbo schreef:hee jongens dat ziet er goed uit hoor .. wordt dus flink gesleuteld hier in Nijmegen
zeg wouter, in welke buurt /straat woon jij eigenlijk? ik probeer het telkens te herkennen maar dat lukt me echt niet
je hebt pb
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
XBXG schreef:Ik denk dat ik met Alex er alles aan heb gedaan om de boel zo schoon mogelijk te hebben gemaakt. Van voetgangers niets dan leuke berichten gehoord trouwens.
Alles is netjes opgeruimd, dus ik verwacht daar geen verdere problemen meer mee.
Aanstaande zaterdag breng ik het motorblok weg. Haast heb ik er niet bij (vooral wegens financiële redenen…), dus dat wordt dan tzt eens gereviseerd om in een later stadium terug in de Digit te komen. Ik vind het namelijk wel een hele leuke combinatie hoor; zo’n Sport-blok met GT-inlaat en -carburateur!!
Zo’n verhaal met foto’s erbij leest echt als een “jongensboek”. Mooi om de Vert Cali, de DS en de andere BX’en erbij te zien. Zo maakt de Vert Cali meteen heel wat mee in haar leven .
Zonde dat er meteen gemopperd wordt in de omgeving, en dat terwijl ik een berg zand over die plek zie liggen? Waar praten we nou nog over?
Tja en dan die opmerkingen van voetgangers. Niet zo vreemd denk ik, mij wordt inmiddels ook gevraagd om te stoppen met het spotten van BX’en. Dat noemt zich dan collega’s!
Ben benieuwd als je de motor tzt weer wisselt Wouter, ondanks dat kleine beetje geratel wat ik laatst hoorde, klonk het hele blok toch erg mooi..
En voor alles geldt: relax rijden rulezzzz. (en @Turbotilbo en SZ en de anderen, af en toe op het gas mag best natuurlijk, maar met mate hè.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
qua politie is het toch vooral: niet de aandacht trekken want als ze gaan zoeken zullen ze veel vinden (zeker bij mij want ik heb naast een versnellingsbak ook nog een dsblok achter en een halve gedemonteerde bx en anderhalve gesloopte ds.). En volgens mij mag je nog geen druppeltje olie knoeien… Dat gaat natuurlijk nergens over maar ja als het quota nog niet gehaald is.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
woutersmits schreef:qua politie is het toch vooral: niet de aandacht trekken want als ze gaan zoeken zullen ze veel vinden (zeker bij mij want ik heb naast een versnellingsbak ook nog een dsblok achter en een halve gedemonteerde bx en anderhalve gesloopte ds.). En volgens mij mag je nog geen druppeltje olie knoeien… Dat gaat natuurlijk nergens over maar ja als het quota nog niet gehaald is.
Kan me er wat bij voorstellen ja. Ze schakelen dan meteen de milieu-afdeling in van de politie. Die lui doen overigens wel goed werk. Ze gaan bij ons bijv. mbv een helicopter over de polder en pakken op die manier wel wat lui die echt schijt hebben aan milieuregels, daar is dat olieplasje op je vloer helemaal niks bij.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het probleem is vaak dat er slechts een enkel iemand er denk last van te hebben. Over het algemeen zijn dat van die mensen die niets beters te doen hebben dan afgeven op anderen.
Even praten zit er niet in, maar de politie bellen wel!
Bij ons heeft de politie een goede aanpak, als je belt met een klacht dan krijg je gelijk de vraag “bent u er zelf al geweest om te praten?”. Ben je al geweest, maar zonder resultaat terug gekomen, dan nemen ze je gelijk serieus en maken ze er gelijk werk van.
Maar goed, je hebt een garage, dus je kan nog wel wat doen gelukkig. Het is dat we niet echt in de buurt wonen, anders wilde ik onze sleutelplek wel beschikbaar stellen voor dit soort projecten.
Er is daar echt niemand die last van je heeft, je kan zonder problemen de hele dag met de radio op 10 en een draaiende motor op de achtergrond sleutelen zonder iemand tegen te komen die er last van heeft.
Ach, ik heb ook zo’n overbuurman die zich er blijkbaar aan stoort dat mijn broer en ik wel eens aan de auto’s sleutelen. Het zou volgens hem de buurt “omlaag” halen. Dat moet je net tegen ons zeggen, hebben hem recht in het gezicht uitgelachen en geen last meer van gehad. Als we nou inderdaad elk weekend bezig waren en er een behoorlijke kliederboel van zouden maken dan heb ik nog zoiets van hij heeft gelijk
Maar wel een paar weken geleden aan mij vragen of ik de uitlaat van zijn seat wilde vervangen, de gargage vond ie te duur…..mooi niet dus hij was dik 200 euro kwijt voor een potje heheh
Nu doen we dat meestal bij mijn broer achterom, alleen maar leuke reacties en verder geen gezeur aan mijn hoofd…..
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Sja, ik heb geen zin om dit fototopic te laten omtoveren tot een politietopic, maar zulke risico’s horen er nou eenmaal bij. Het was me nog nooit eerder overkomen (en geloof me; ik doe meer dingen tegen de regels dan volgens de regels ), en nu het wel is gebeurd is er nog niks veranderd. Je moet gewoon netjes de ruimte krijgen om uit te laggen wat er op de grond ligt. En als zo’n piemel niet wil luisteren naar de uitleg over LHM en biologisch afbreekbaar, dan breekt er iets bij mij hoor.
Maar goed.
Gisteren heb ik nogmaals de HD-pompsnaar moeten stellen, want die gilde als een gek. De snaar is een nieuw exemplaar, dat na montage altijd nog eens gesteld moet worden. Elke keer als de HD-pomp een tik moest geven, bleef ie hangen met een gillend geluid als gevolg. Dat hoor je in het interieur, maar nog veel erger buiten op straat…
Er is een hele kleine ruimte waar je met je handen en gereedschap in moet pielen. Ik ben een uur bezig geweest en heb zo’n 10 keer geprobeerd of de snaar strak genoeg stond. De laatste keer stond ie eigenlijk goed. Het gillen van de snaar is nu weg, al wil ie heel af en toe nog wel eens een seconde piepen.
Hier even ter illustratie van de ruimte waar je de pompsnaar moet stellen.
Zie ook de stelschroef waarmee je dit doet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ow juist wel, start anders maar een nieuw topic met als kopje “(Milieu)politie” oid. Dat is nu juist leuke info, kunnen we elkaars argumenten gebruiken als we hetzelfde tegenkomen. Ik heb ook al eens een grote brandweerwagen voor het huis gehad, hoor.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
leuk hé, dat stellen van die snaar…. ik heb een mooi stuk draadeind gemaakt met een v in het uiteinde geslepen.
ene, het is geen fototopic, maar een topic over je motorwissel (+foto’s). dus het politiestukje hoort daar ook bij. De discussie daarna weer niet persé.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik vind eigenlijk dat dit motorblok moet blijven zitten waar ie zit. Komt natuurlijk omdat het de motor uit mijn vorige auto is.
Wouter, doe jezelf een financieel plezier en houd deze Digit nu origineel, zo’n blokrevisie kost erg veel geld en het enige plezier wat je van dat Sport blok hebt is iets meer vermogen en meer verbruik.
Tenzij je gaat voor een alternatieve brandstof (LPG), want dan is de auto zowiezo niet origineel meer en kun je net zo goed naast dat Sport blok een automaat monteren.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik heb min of meer op diezelfde wijze de riem vast gezet.
Zo heel af en toe hoor ik nog een klein piepje, maar dat duurt niet langer dan een seconde, soms 2 seconde. Kan ik momenteel wel mee leven, maar ik kijk het nog wel aan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Sja, ik heb geen zin om dit fototopic te laten omtoveren tot een politietopic, maar zulke risico’s horen er nou eenmaal bij. Het was me nog nooit eerder overkomen (en geloof me; ik doe meer dingen tegen de regels dan volgens de regels ), en nu het wel is gebeurd is er nog niks veranderd. Je moet gewoon netjes de ruimte krijgen om uit te laggen wat er op de grond ligt. En als zo’n piemel niet wil luisteren naar de uitleg over LHM en biologisch afbreekbaar, dan breekt er iets bij mij hoor.
Maar goed.
Gisteren heb ik nogmaals de HD-pompsnaar moeten stellen, want die gilde als een gek. De snaar is een nieuw exemplaar, dat na montage altijd nog eens gesteld moet worden. Elke keer als de HD-pomp een tik moest geven, bleef ie hangen met een gillend geluid als gevolg. Dat hoor je in het interieur, maar nog veel erger buiten op straat…
Er is een hele kleine ruimte waar je met je handen en gereedschap in moet pielen. Ik ben een uur bezig geweest en heb zo’n 10 keer geprobeerd of de snaar strak genoeg stond. De laatste keer stond ie eigenlijk goed. Het gillen van de snaar is nu weg, al wil ie heel af en toe nog wel eens een seconde piepen.
Hier even ter illustratie van de ruimte waar je de pompsnaar moet stellen.
Zie ook de stelschroef waarmee je dit doet.
Nare herinneringen komen naar boven.
Het makkelijkste vond ik, bout vd spanrol een klein stukje los draaien en dan vanaf boven of onderaf de spanrol naar de voorkant vd auto meppen met een hamer en steeksleutel. Binnen 5 minuten voor elkaar. 2 uur zitten klooien voor ik op dat idee kwam.
Nooit meer gegil gehad sindsdien. (nja nog 1 keer, toen de steeksleutel daarna uit mijn hand gleed en in mijn oog terecht kwam )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
XBXG schreef:Ik heb min of meer op diezelfde wijze de riem vast gezet.
Zo heel af en toe hoor ik nog een klein piepje, maar dat duurt niet langer dan een seconde, soms 2 seconde. Kan ik momenteel wel mee leven, maar ik kijk het nog wel aan.
Dat is binnen een week weer aan het gillen geloof me. Nieuwe riempjes moet je een paar keer opnieuw spannen is mijn ervaring.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX