Die pompsnaar is gisteren weer gesteld. Ook is de ontsteking op tijd gezet.
Nogmaals bedankt, Mike!
Zojuist even een testrondje gemaakt van 600 km.
De motor loopt als een naaimachientje en hij rijdt echt heerlijk.
Het oude Sport-blok is trouwens verkocht.
Wel ging soms heel lichtjes het acculampje branden. Dit was nauwelijks te zien en gebeurde enkel wanneer ik alle stroomgebruikers aan had (verlichting, ruitenwisser, radio, kachel). Daarom maar even de kap open gedaan om de snaar van de dynamo te chekken (die had ik er nieuw op gezet). Deze snaar was nog goed, maar ik ontdekte wel dit:
Bij de pijl is namelijk te zien dat de pompsnaar een gleuf heeft gesneden in een plastic beschermkap van de distributieriem.
De snaar loopt niet aan en ik weet ook niet of dit al was. Alex, weet jij dat? (Het blok komt immers uit jouw oude Digit).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:heerlijk.
Het oude Sport-blok is trouwens verkocht.
het was toch de bedoeling dat die over een tijdje weer terugzet ging worden?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Die pompsnaar is gisteren weer gesteld. Ook is de ontsteking op tijd gezet.
Nogmaals bedankt, Mike!Zojuist even een testrondje gemaakt van 600 km.
De motor loopt als een naaimachientje en hij rijdt echt heerlijk.
Het oude Sport-blok is trouwens verkocht.Wel ging soms heel lichtjes het acculampje branden. Dit was nauwelijks te zien en gebeurde enkel wanneer ik alle stroomgebruikers aan had (verlichting, ruitenwisser, radio, kachel). Daarom maar even de kap open gedaan om de snaar van de dynamo te chekken (die had ik er nieuw op gezet). Deze snaar was nog goed, maar ik ontdekte wel dit:
Bij de pijl is namelijk te zien dat de pompsnaar een gleuf heeft gesneden in een plastic beschermkap van de distributieriem.
De snaar loopt niet aan en ik weet ook niet of dit al was. Alex, weet jij dat? (Het blok komt immers uit jouw oude Digit).
Die plastic kapjes die we terug hebben gezet zijn best afgetakeld met die afgebroken ophangogen etc. en ik denk dat we ze niet helemaal goed terug hebben gezet gewoon omdat het niet meer goed ging. Ik heb het gezien net voordat we afscheid namen, maar was niet onder de indruk. Heb het eerder nooit gezien.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
arjan_verkade schreef:XBXG schreef:heerlijk.
Het oude Sport-blok is trouwens verkocht.
het was toch de bedoeling dat die over een tijdje weer terugzet ging worden?
Ja, dat was inderdaad de bedoeling, maar dit scheelt me een hoop gedoe.
Nu heeft de Digit weer een Digit-motor (dus weer mooi origineel)
scheelt weer in de kosten
ik heb al genoeg BX-spullen liggen
de motor loopt gewoon ontzettend lekker!!
Niks meer aan veranderen dus.
En daarnaast heb ik er een BX Sport-eigenaar blij mee kunnen maken. Ik vind namelijk dat onderdelen van een BX Sport enkel op een Sport horen en op geen enkele andere BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik vind namelijk dat onderdelen van een BX Sport enkel op een Sport horen en op geen enkele andere BX.
hè, had ik net een hele sportset voor de digit opgeduikeld…..
gaat die maar in de container, ik ken geen mensen met sport-bx-en
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
verschtandigh beschluith,
die motor loopt erg mooi! Ik heb nog in zijn vorige drager gereden toen we de GT gingen halen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
hel1 schreef:XBXG schreef:Ik vind namelijk dat onderdelen van een BX Sport enkel op een Sport horen en op geen enkele andere BX.
hè, had ik net een hele sportset voor de digit opgeduikeld…..
gaat die maar in de container, ik ken geen mensen met sport-bx-en
Sportset? Wat bedoel je dan? En hoezo container? Maak je een grapje?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
woutersmits schreef:verschtandigh beschluith,
die motor loopt erg mooi! Ik heb nog in zijn vorige drager gereden toen we de GT gingen halen.
Ik denk dat mijne oude blok zelfs losser/soepeler is dan het blok wat ik nu heb.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Je huidige blok ken ik niet, maar mijn huidige blok in jouw oude Digit (volgt u het nog? ) reed al fijn. En dat doet ie nu alweer in mijn Digit.
Alleen rij ik er sinds gister weer wat voorzichtiger mee, aangezien die pompsnaar zo tegen de plastic afdekklep van de distributie aanloopt (zie hierboven). Volgens mij kan het niet zo heel erg veel kwaad, al zal de afdekklep in zijn geheel verwijderd moeten worden. Ik heb al allerlei trucs uitgehaald om erbij te komen met mijn vingers en gereedschap, maar dit is nog niet gelukt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Je huidige blok ken ik niet, maar mijn huidige blok in jouw oude Digit (volgt u het nog? ) reed al fijn. En dat doet ie nu alweer in mijn Digit.
Alleen rij ik er sinds gister weer wat voorzichtiger mee, aangezien die pompsnaar zo tegen de plastic afdekklep van de distributie aanloopt (zie hierboven). Volgens mij kan het niet zo heel erg veel kwaad, al zal de afdekklep in zijn geheel verwijderd moeten worden. Ik heb al allerlei trucs uitgehaald om erbij te komen met mijn vingers en gereedschap, maar dit is nog niet gelukt…
Ik zou dat kapje laten zitten en ‘m zo ver door dat kapje laten slijten als ie wil, OF goed vastzetten want als je dat kapje verwijdert komt de distributieriem bloot te liggen op een plek die wat minder gunstig is dan helemaal bovenop. Het is zulk dun materiaal dat het vele malen eerder doorgesleten zal zijn dan de pompsnaar. Anders moet je het voorwiel en de plastic afdekplaat tussen motor en wielkast verwijderen, dat moet ook voor het vervangen van de distributieriem.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY