Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Hallo ik ben Peter, ben 45, en heb mijn droom om ooit een snoek te bezitten in mei van dit jaar verwezenlijkt. Het is een ds 20 2.0 uit 1973 geworden. Een super auto !!! wel met wat werk maar zo voor en na komt dat allemaal wel goed. Bodemrestauratie reeds doorgevoerd. Motorsch is ze 100 %. Nu in december staat de apk keuring voor de deur, waarvoor er links en rechts nog wat herstelwerkzaamheden zullen moeten plaats vinden, maar ben al aardig op weg. Daarna komt het leukste gedeelte ; de cosmetica!! Veel zin in Al heel veel informatie hier van het forum afgehaald, waarvoor mijn dank. Reeds hersteld werkzaamhedenheden zijn; nieuwe hd pomp, nieuwe (andere) aandrijfas, lekzak achteren vervangen (pfff wat zat die borgpinvast), enkele lekkages verholpen, remblokken vervangen. Nu blijf ik zitten met een probleem dat ik niet zo 1,2,3, opgelost krijg,nl het sterk trillen bij acceleren maar vooral bij remmen. Bij licht remmen lichte trilling bij sterk remmen sterke trilling. blokjes zijn nieuw en olie vrij, remschijven zien er uit als nieuw, iemand een idee waar ik het nog in kan zoeken?
http://s130.photobucket.com/albums/p258/pj_ds/
groetjes
Peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
hoi ton
bedankt voor je tip, zal ik zeker nakijken, zag trouwens bij de montage van de nieuwe as al dat er een groef loopt van versnellingsbakzijde naar wielzijde bij alle 3 (?) de gaten in het trypoïdehuis, wist (weet) niet of dit standaard zo hoort of door slijtage komt( soort van loopkanaal misschien?). kan er momenteel even niet direct naar kijken, lig nl met behoorlijk griepje in bed
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
kan iemand me vertellen of dat “spoor” er in hoort of moet het 100 % rond zijn?
alvast bedankt
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
pj_ds schreef:kan iemand me vertellen of dat “spoor” er in hoort of moet het 100 % rond zijn?
alvast bedankt
De kogels lopen op twee vlakken in het huis aan de zijkant van de kogels .
Als er in dit vlak een put zit is dit de bedoelde slijtage .
Controleer de kogels op de pennen dat deze los zitten en niet te veel speling hebben , zie ook de pennen na op slijtage.
Controleer ook met de aandrijfas op zijn kop gezet naast de wagen of het huis makkelijk op de kogels schuift in alle drie de mogelijke posities.
Heb daar enkele maanden geleden ook enige tijd naar gezocht
Bleek een probleem met één kogel ( van een splinternieuwe tripoide oude stock ) Durf niet zeggen hoeveel ik die betaald had ( zie cypharse catalogus )
Deze bleek een andere ronding te hebben ( diameter was het zelfde )want zat wat TE vast in de banen ten opzichte van de andere kogels , waardoor deze niet vrij genoeg in de loopvlakken zat , waardoor ik trillingen kreeg op bepaalde snelheden en in het bochtenwerk met de SM .
Succes , Walter
PS vergeet er geen vet in te doen na montage want zo was mijn vorige tripoide gesneuveld : kogels verbrand en ingelopen in het huis na drie jaar zonder vet gereden te hebben ( vergeten door vorige eigenaar tijdens de revisie )
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:pj_ds schreef:kan iemand me vertellen of dat “spoor” er in hoort of moet het 100 % rond zijn?
alvast bedankt
De kogels lopen op twee vlakken in het huis aan de zijkant van de kogels .
Als er in dit vlak een put zit is dit de bedoelde slijtage .
Controleer de kogels op de pennen dat deze los zitten en niet te veel speling hebben , zie ook de pennen na op slijtage.
Controleer ook met de aandrijfas op zijn kop gezet naast de wagen of het huis makkelijk op de kogels schuift in alle drie de mogelijke posities.
Heb daar enkele maanden geleden ook enige tijd naar gezocht
Bleek een probleem met één kogel ( van een splinternieuwe tripoide oude stock ) Durf niet zeggen hoeveel ik die betaald had ( zie cypharse catalogus )
Deze bleek een andere ronding te hebben ( diameter was het zelfde )want zat wat TE vast in de banen ten opzichte van de andere kogels , waardoor deze niet vrij genoeg in de loopvlakken zat , waardoor ik trillingen kreeg op bepaalde snelheden en in het bochtenwerk met de SM .
Succes , Walter
PS vergeet er geen vet in te doen na montage want zo was mijn vorige tripoide gesneuveld : kogels verbrand en ingelopen in het huis na drie jaar zonder vet gereden te hebben ( vergeten door vorige eigenaar tijdens de revisie )
ja!! da was well ff zoeken!! en ge moet dan nog al goede ogen hebben om het te zien ook!! na het meten met een schuifmaat,bleek één kogel aan de buitenkant een paar tienden dikker!! Ik lachte dit weg,maar na monteren van 3 identieke kogels en een proefrit,sloeg de verbazing toe.geen trilinkje meer waar te nemen
fftopic
chyparse toch? ik kocht ook ooit rolgordels voor vooraan in de SM,ik had 2 identieke dozen,maar eens thuis,had ik 2 verschillende rolgordels
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
yesss zojuist is mijn dame voor 14 maanden apk goedgekeurd!! beetje off topic maar moest het ff kwijt het trilprobleem ga ik van het weekende bekijken. bericht volgd
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Welkom Peter, mooie auto! Alleen nog even de vieze gele plaat eraf halen!
veel plezier met je snoek en hier op t forum!
Joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gefeliciteerd kerl,en veel plezier ermee!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
thank you all
enne joris, die platen dat komt wel goed
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Tdsuper5OcxM schreef:schitterende auto heb je!!
maar 14maanden goedgekeurd???? dacht toch echt dat je haar binnen 12 maanden opnieuw moest keuren! zou er maar mee oppassen want zonder apk kan je verzekering moeilijk doen bij een eventuele schade!
Volgens mij mag je 2 maanden na vervaldatum apk nog laten keuren maar ik zou het wel gewoon na 12 maanden doen.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb hetzelfde gehad met mijn DS 21 destijds. Bij mij was het een versleten motorsteun rechts.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Op de RDW site heb ik laatst nog gelezen: Je kunt al twee maanden van tevoren je auto laten keuren, zodat je tijd heb voor eventuele reparaties. Als hij dan wordt goedgekeurd is het voor 14 maanden, dus de originele vervaldatum wordt gewoon met een jaar verlengd.
fluidphreak schreef:Op de RDW site heb ik laatst nog gelezen: Je kunt al twee maanden van tevoren je auto laten keuren, zodat je tijd heb voor eventuele reparaties. Als hij dan wordt goedgekeurd is het voor 14 maanden, dus de originele vervaldatum wordt gewoon met een jaar verlengd.
Ja dat klopt ik had het niet helemaal goed uitgelegd ops:
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
ff status quo, heb vanmiddag tripoidehuis aan rechterzijde uitgebouwd, en idd behoorlijk diepe putten in de loopkanalen. ben vervolgens hier bij mij in de buurt naar de ds sloper (huub in het zand) gereden ( mét tripoidehuis) en aan hem probleem voorgelegd. deze schrok van de slijtage. hij adviseerde me om gelijk de remschijven te vervangen, hij had nog een setje zo goed als nieuwe liggen van het merk “citroën”. tevens heb ik daar handremblokjes meegenomen, tja als je toch bezig bent…. momenteel schrijf ik dit berichtje tijdens een rookpauze, heb de blokjes er weer op en de remschijf zit er alweer in . zometeen tripoide huis inbouwen en remblokjes afstellen, as er in en klaar is de rechterkant. ik denk in totaal zo’n 5 uurtjes mee bezig geweest. morgen de andere kant en daarna een proefrit. ik ben heeeeel benieuwd. ik hou jullie op de hoogte
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
proefrit gemaakt nadat rechtzijde weer compleet gemonteerd is . resultaat geen trilling met acceleren en voor 90% minder trilling bij remmen !! het is nu echt zweven geblazen . morgen de linkerzijde nog en hopelijk is dan de overige 10 % trillen met remmen ook opgelost
bericht volgd wederom
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Even stand van zake. heb vanmorgen proefrit gemaakt na montage van de linker remschijf en tripoide. Voorgisteren reeds proefrit gemaak met alleen montage van nieuwe remschijf en tripoidehuis aan rechterzijde. Na die eerste rit was het probleem voor 90% opgeheven, dus heel goed mee te rijden er zat alleen met remmen nog een lichte trilling in. deze zelfde trilling zit er nog in, voor passagier nouwelijks waarneembaar denk ik. Echter merkte ik vanmorgen dat er een andere trilling (?) bijgekomen is . Dit moest dus door de linker kant komen, want voorheen had ik dat niet. Na ff uit het raam gehangen te hebben zag ik dat het linker wiel iets slingt. (heeel klein beetje). Er zal dus iets niet helemaal 100 % lekker zitten dus. Zal deze week nog eens de as demonteren en alles nog eens grondig schoon maken. hopelijk is het probleem dan opgelost. Maar mensen ik ken mijn snoek niet meer terug, wat zalig om er nu weer mee te rijden. Zo rustig in vergelijking met hoe het voorheen was. Mijn dank dan ook voor de tips die ik van jullie gekregen heb !!
groetjes
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009