Mijn 19TZI heeft bij 223 de laatste gekregen, theoretisch dus bij 303 een nieuwe. Nu 285 op de teller, dus voor mij een goed jaar te gaan. Maar aangezien ik denk de laatste eigenaar te zijn ben ik van plan deze “op” te rijden. Dus totdat hij het serieus begeeft. Het zal betekenen dat er ooit eens een klotedag zal zijn dat je naast de weg stilvalt. Je zal zien, op een vreselijke dag met hagel en storm. Nu is mijn vraag, wie heeft het eens eerder aangedurft om zo ver door te rijden? Heeft er iemand eens veel méér, dan de gebruikelijke 80dkm, gereden met een D-snaar?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
120kKm is goed te doen. als je normaal en rustig rijdt gaat ie wellicht nog langer mee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb meerdere malen gelezen dat men dit blok over de 4ton heen trekt. Je zou er dus ook nog eens een nieuwe d-riem in kunnen zetten en die druilerige dag nog een paar jaar uitstellen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als je pech hebt knapt ie op 60, als je geluk hebt op 150-200d…(héél veel geluk)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hoe is de algehele staat van de wagen? Wat voor definitie hang je aan “oprijden”?
Als je er echt niets meer aan uit wil geven omdat de algehele staat van de auto dat niet meer waard is, dan is dat duidelijk. Als hij toch al op sterven na dood is, tja, dan kan je het afwachten.
Maar als de rest van de wagen nog vrij goed is, dan kan je de betrouwbaarheid van de wagen aanzienlijk verbeteren dooe normaal onderhoud te plegen. En dat is op zich niet eens zo verschikkelijk duur. Vaar goedkoper dan niets doen en een andere wagen kopen als deze er vroegtijdig mee op zal houden.
Tja, zo duur hoeft het niet te zijn.. ik zou het er niet op wagen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Tja, zo duur hoeft het niet te zijn.. ik zou het er niet op wagen.
Vind ik ook, voor 90 euro knutselen ze er een nieuwe op bij de Hegru
ligt aan het gebruik van de auto. bij veel sware belasting zal ie eerder klappen dan bij een rustige rijstijl.
nou moet ik zeggen dat mijn oude GTi blok 2 ton heeft gedaan met een distributie snaar, en er werd zeker niet zachtjes mee gereden.
ik heb pas op mijn 16V wel de snaar vervangen, want die wil ik graag nog een poos houden. dus om de 60000 km, of 5 jaar, ligt er net aan wat eerder komt
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Twee ton met een snaar, het kan dus wel. Een beetje het lot tarten. Mijn rijstijl is vooral afgestemd op soepel rijden, ik rij niet langzaam maar denk altijd aan het welzijn van het blok. Vloeiend overschakelen, zo min mogelijk hevige wisselkrachten voor de motor en aandrijflijn. Daar geniet ik het meest van. Natuurlijk ook wel eens tot aan het rood, maar dan vooral in twee of drie. Vrijwel nooit in zijn één. Ik hark ook nooit door de versnellingen heen, met twee vingers rustig naar de andere versnelling. Mijn bak schakelt als boter sinds ik TSL in de bak heb gegooid.
Iets wat ik al jaren gebruik voor al mijn voertuigen. Dus wat mijn rijstijl betreft zou ik wel een langere levensduur kunnen verwachten van een snaar.
Harm schreef:Tja, zo duur hoeft het niet te zijn.. ik zou het er niet op wagen.
Vind ik ook, voor 90 euro knutselen ze er een nieuwe op bij de Hegru
Bij mij 175 incl. nieuwe waterpomp. Is nog niet duur.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Keezx schreef:vortex schreef:ligt aan het gebruik van de auto. bij veel sware belasting zal ie eerder klappen dan bij een rustige rijstijl.
:Flauwekul
Leg eens uit?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
hogervp schreef:Keezx schreef:vortex schreef:ligt aan het gebruik van de auto. bij veel sware belasting zal ie eerder klappen dan bij een rustige rijstijl.
:Flauwekul
Leg eens uit?
Patrick
dat wil ik ook eens weten want het is echt geen flauwekul…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ben de Hoog schreef:Twee ton met een snaar, het kan dus wel. Een beetje het lot tarten. Mijn rijstijl is vooral afgestemd op soepel rijden, ik rij niet langzaam maar denk altijd aan het welzijn van het blok. Vloeiend overschakelen, zo min mogelijk hevige wisselkrachten voor de motor en aandrijflijn. Daar geniet ik het meest van. Natuurlijk ook wel eens tot aan het rood, maar dan vooral in twee of drie. Vrijwel nooit in zijn één. Ik hark ook nooit door de versnellingen heen, met twee vingers rustig naar de andere versnelling. Mijn bak schakelt als boter sinds ik TSL in de bak heb gegooid.
Iets wat ik al jaren gebruik voor al mijn voertuigen. Dus wat mijn rijstijl betreft zou ik wel een langere levensduur kunnen verwachten van een snaar.
Vertel eens wat meer over die TSL? ...en waarom zit dat niet in de standaard versnellingsbak-olie?
Jaaaren geleden heette het SFR, en werd ik erdoor getipt door een vriend met enthousiaste verhalen. Van hem toen een dosis in mijn motorblok van mijn toenmalige BX-Sport gekregen. Het kostte geen moeite overtuigd van het goedje te raken. Het eerste wat me opviel was dat de auto veel stiller was. Het verschil als met wind-mee of wind-tegen rijden. Of rijden op een warme zomerdag tegen de eerste kilometers in wintertijd. Je kent je eigen BX natuurlijk door-en-door, dus verschillen gingen toch opvallen. Zoals het aanremmen bij het naderen van een verkeerslicht. De remmende werking van de motor was nogal verminderd, moest dus harder op het pedaal trappen omdat ik het anders niet zou halen. Daarna heb ik het ook in mijn motorfiets ermee voorzien, hetzelfde verhaal. Ook veel smeuïger lopen. Net als met optrekken, en vervolgens overschakelen. De toerenteller vloeit een stukje verder door na het intrekken van de koppeling vanwege de veel mindere weerstand in het blok. Bij een motorfiets zit de versnellingsbak ook in de olie, dus mijn motor schakelde ook meteen een stuk fijner. Dus de volgende stap was dus wat van die olie in de versnellingsbak doen van mijn BX-Sport. Zoals iedereen hier weet gaat het schakelen van een BX 1.9 niet helemaal geweldig. Die vraagt toch vaak een stevige en vastbesloten hand. Toen ik de BX-Sport ophaalde bij de garage wist ik niet wat ik meemaakte. Ik kan het het beste omschrijven als: “Het lijkt net alsof er dan pas olie in je versnellingsbak zit”, alsof dat je tot die tijd zonder olie hebt gereden. Sinds ik het gebruik in mijn Bx’en schakelen ze als boter. Ik heb het me ook wel eens afgevraagd waarom het niet standaard in motoren zit. Maar het spul is niet goedkoop, €83,- voor een liter. Per liter carterinhoud moet er 50 cc worden toegevoegd. Hoe dan ook, ik ben een overtuigd gebruiker van TSL. Als je gebruikerservaringen van de site doorleest vertellen de verhalen allemaal dezelfde strekking.
Ben de Hoog schreef:Jaaaren geleden heette het SFR, en werd ik erdoor getipt door een vriend met enthousiaste verhalen. Van hem toen een dosis in mijn motorblok van mijn toenmalige BX-Sport gekregen. Het kostte geen moeite overtuigd van het goedje te raken. Het eerste wat me opviel was dat de auto veel stiller was. Het verschil als met wind-mee of wind-tegen rijden. Of rijden op een warme zomerdag tegen de eerste kilometers in wintertijd. Je kent je eigen BX natuurlijk door-en-door, dus verschillen gingen toch opvallen. Zoals het aanremmen bij het naderen van een verkeerslicht. De remmende werking van de motor was nogal verminderd, moest dus harder op het pedaal trappen omdat ik het anders niet zou halen. Daarna heb ik het ook in mijn motorfiets ermee voorzien, hetzelfde verhaal. Ook veel smeuïger lopen. Net als met optrekken, en vervolgens overschakelen. De toerenteller vloeit een stukje verder door na het intrekken van de koppeling vanwege de veel mindere weerstand in het blok. Bij een motorfiets zit de versnellingsbak ook in de olie, dus mijn motor schakelde ook meteen een stuk fijner. Dus de volgende stap was dus wat van die olie in de versnellingsbak doen van mijn BX-Sport. Zoals iedereen hier weet gaat het schakelen van een BX 1.9 niet helemaal geweldig. Die vraagt toch vaak een stevige en vastbesloten hand. Toen ik de BX-Sport ophaalde bij de garage wist ik niet wat ik meemaakte. Ik kan het het beste omschrijven als: “Het lijkt net alsof er dan pas olie in je versnellingsbak zit”, alsof dat je tot die tijd zonder olie hebt gereden. Sinds ik het gebruik in mijn Bx’en schakelen ze als boter. Ik heb het me ook wel eens afgevraagd waarom het niet standaard in motoren zit. Maar het spul is niet goedkoop, €83,- voor een liter. Per liter carterinhoud moet er 50 cc worden toegevoegd. Hoe dan ook, ik ben een overtuigd gebruiker van TSL. Als je gebruikerservaringen van de site doorleest vertellen de verhalen allemaal dezelfde strekking.
Klinkt inderdaad erg interessant.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
miss offtopic.
ik heb zéér goede ervaring met Nulon voor bij de versnellingsbakolie, schakelt recht een stuk soepeler! kost 40euro.
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.