1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Distributiesnaar - Hoelang voordat hij knapt?
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 06-10-2004

Gepost: 25 oktober 2006 12:30 PM

Mijn 19TZI heeft bij 223 de laatste gekregen, theoretisch dus bij 303 een nieuwe. Nu 285 op de teller, dus voor mij een goed jaar te gaan. Maar aangezien ik denk de laatste eigenaar te zijn ben ik van plan deze “op” te rijden. Dus totdat hij het serieus begeeft. Het zal betekenen dat er ooit eens een klotedag zal zijn dat je naast de weg stilvalt. Je zal zien, op een vreselijke dag met hagel en storm. Nu is mijn vraag, wie heeft het eens eerder aangedurft om zo ver door te rijden? Heeft er iemand eens veel méér, dan de gebruikelijke 80dkm, gereden met een D-snaar?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 oktober 2006 12:33 PM
  [ # 1 ]

120kKm is goed te doen. als je normaal en rustig rijdt gaat ie wellicht nog langer mee.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 25 oktober 2006 12:39 PM
  [ # 2 ]

Ik heb meerdere malen gelezen dat men dit blok over de 4ton heen trekt. Je zou er dus ook nog eens een nieuwe d-riem in kunnen zetten en die druilerige dag nog een paar jaar uitstellen. Wink

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2006 02:06 PM
  [ # 3 ]

als je pech hebt knapt ie op 60, als je geluk hebt op 150-200d…(héél veel geluk)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 oktober 2006 05:33 PM
  [ # 4 ]

Hoe is de algehele staat van de wagen? Wat voor definitie hang je aan “oprijden”?
Als je er echt niets meer aan uit wil geven omdat de algehele staat van de auto dat niet meer waard is, dan is dat duidelijk. Als hij toch al op sterven na dood is, tja, dan kan je het afwachten.
Maar als de rest van de wagen nog vrij goed is, dan kan je de betrouwbaarheid van de wagen aanzienlijk verbeteren dooe normaal onderhoud te plegen. En dat is op zich niet eens zo verschikkelijk duur. Vaar goedkoper dan niets doen en een andere wagen kopen als deze er vroegtijdig mee op zal houden.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 25 oktober 2006 06:15 PM
  [ # 5 ]

Tja, zo duur hoeft het niet te zijn.. ik zou het er niet op wagen.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 oktober 2006 06:24 PM
  [ # 6 ]

Tja, zo duur hoeft het niet te zijn.. ik zou het er niet op wagen.

Vind ik ook, voor 90 euro knutselen ze er een nieuwe op bij de Hegru

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 26 oktober 2006 09:09 PM
  [ # 7 ]

ligt aan het gebruik van de auto. bij veel sware belasting zal ie eerder klappen dan bij een rustige rijstijl.

nou moet ik zeggen dat mijn oude GTi blok 2 ton heeft gedaan met een distributie snaar, en er werd zeker niet zachtjes mee gereden.

ik heb pas op mijn 16V wel de snaar vervangen, want die wil ik graag nog een poos houden. dus om de 60000 km, of 5 jaar, ligt er net aan wat eerder komt Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 06-10-2004

Gepost: 26 oktober 2006 09:37 PM
  [ # 8 ]

Twee ton met een snaar, het kan dus wel. Een beetje het lot tarten. Mijn rijstijl is vooral afgestemd op soepel rijden, ik rij niet langzaam maar denk altijd aan het welzijn van het blok. Vloeiend overschakelen, zo min mogelijk hevige wisselkrachten voor de motor en aandrijflijn. Daar geniet ik het meest van. Natuurlijk ook wel eens tot aan het rood, maar dan vooral in twee of drie. Vrijwel nooit in zijn één. Ik hark ook nooit door de versnellingen heen, met twee vingers rustig naar de andere versnelling. Mijn bak schakelt als boter sinds ik TSL in de bak heb gegooid.

http://www.lare.nl/

Iets wat ik al jaren gebruik voor al mijn voertuigen. Dus wat mijn rijstijl betreft zou ik wel een langere levensduur kunnen verwachten van een snaar.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 26 oktober 2006 11:36 PM
  [ # 9 ]
Harm schreef:

Tja, zo duur hoeft het niet te zijn.. ik zou het er niet op wagen.

Vind ik ook, voor 90 euro knutselen ze er een nieuwe op bij de Hegru

Bij mij 175 incl. nieuwe waterpomp. Is nog niet duur.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 27 oktober 2006 02:21 AM
  [ # 10 ]
Keezx schreef:
vortex schreef:

ligt aan het gebruik van de auto. bij veel sware belasting zal ie eerder klappen dan bij een rustige rijstijl.
:

Flauwekul

Leg eens uit?
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2006 02:45 AM
  [ # 11 ]
hogervp schreef:
Keezx schreef:
vortex schreef:

ligt aan het gebruik van de auto. bij veel sware belasting zal ie eerder klappen dan bij een rustige rijstijl.
:

Flauwekul

Leg eens uit?
Patrick

dat wil ik ook eens weten want het is echt geen flauwekul…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 27 oktober 2006 02:36 PM
  [ # 12 ]
Ben de Hoog schreef:

Twee ton met een snaar, het kan dus wel. Een beetje het lot tarten. Mijn rijstijl is vooral afgestemd op soepel rijden, ik rij niet langzaam maar denk altijd aan het welzijn van het blok. Vloeiend overschakelen, zo min mogelijk hevige wisselkrachten voor de motor en aandrijflijn. Daar geniet ik het meest van. Natuurlijk ook wel eens tot aan het rood, maar dan vooral in twee of drie. Vrijwel nooit in zijn één. Ik hark ook nooit door de versnellingen heen, met twee vingers rustig naar de andere versnelling. Mijn bak schakelt als boter sinds ik TSL in de bak heb gegooid.

http://www.lare.nl/

Iets wat ik al jaren gebruik voor al mijn voertuigen. Dus wat mijn rijstijl betreft zou ik wel een langere levensduur kunnen verwachten van een snaar.

Vertel eens wat meer over die TSL? ...en waarom zit dat niet in de standaard versnellingsbak-olie?

Profiel  
 
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 06-10-2004

Gepost: 27 oktober 2006 06:42 PM
  [ # 13 ]

Jaaaren geleden heette het SFR, en werd ik erdoor getipt door een vriend met enthousiaste verhalen. Van hem toen een dosis in mijn motorblok van mijn toenmalige BX-Sport gekregen. Het kostte geen moeite overtuigd van het goedje te raken. Het eerste wat me opviel was dat de auto veel stiller was. Het verschil als met wind-mee of wind-tegen rijden. Of rijden op een warme zomerdag tegen de eerste kilometers in wintertijd. Je kent je eigen BX natuurlijk door-en-door, dus verschillen gingen toch opvallen. Zoals het aanremmen bij het naderen van een verkeerslicht. De remmende werking van de motor was nogal verminderd, moest dus harder op het pedaal trappen omdat ik het anders niet zou halen. Daarna heb ik het ook in mijn motorfiets ermee voorzien, hetzelfde verhaal. Ook veel smeuïger lopen. Net als met optrekken, en vervolgens overschakelen. De toerenteller vloeit een stukje verder door na het intrekken van de koppeling vanwege de veel mindere weerstand in het blok. Bij een motorfiets zit de versnellingsbak ook in de olie, dus mijn motor schakelde ook meteen een stuk fijner. Dus de volgende stap was dus wat van die olie in de versnellingsbak doen van mijn BX-Sport. Zoals iedereen hier weet gaat het schakelen van een BX 1.9 niet helemaal geweldig. Die vraagt toch vaak een stevige en vastbesloten hand. Toen ik de BX-Sport ophaalde bij de garage wist ik niet wat ik meemaakte. Ik kan het het beste omschrijven als: “Het lijkt net alsof er dan pas olie in je versnellingsbak zit”, alsof dat je tot die tijd zonder olie hebt gereden. Sinds ik het gebruik in mijn Bx’en schakelen ze als boter. Ik heb het me ook wel eens afgevraagd waarom het niet standaard in motoren zit. Maar het spul is niet goedkoop, €83,- voor een liter. Per liter carterinhoud moet er 50 cc worden toegevoegd. Hoe dan ook, ik ben een overtuigd gebruiker van TSL. Als je gebruikerservaringen van de site doorleest vertellen de verhalen allemaal dezelfde strekking.

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 28 oktober 2006 01:46 AM
  [ # 14 ]
Ben de Hoog schreef:

Jaaaren geleden heette het SFR, en werd ik erdoor getipt door een vriend met enthousiaste verhalen. Van hem toen een dosis in mijn motorblok van mijn toenmalige BX-Sport gekregen. Het kostte geen moeite overtuigd van het goedje te raken. Het eerste wat me opviel was dat de auto veel stiller was. Het verschil als met wind-mee of wind-tegen rijden. Of rijden op een warme zomerdag tegen de eerste kilometers in wintertijd. Je kent je eigen BX natuurlijk door-en-door, dus verschillen gingen toch opvallen. Zoals het aanremmen bij het naderen van een verkeerslicht. De remmende werking van de motor was nogal verminderd, moest dus harder op het pedaal trappen omdat ik het anders niet zou halen. Daarna heb ik het ook in mijn motorfiets ermee voorzien, hetzelfde verhaal. Ook veel smeuïger lopen. Net als met optrekken, en vervolgens overschakelen. De toerenteller vloeit een stukje verder door na het intrekken van de koppeling vanwege de veel mindere weerstand in het blok. Bij een motorfiets zit de versnellingsbak ook in de olie, dus mijn motor schakelde ook meteen een stuk fijner. Dus de volgende stap was dus wat van die olie in de versnellingsbak doen van mijn BX-Sport. Zoals iedereen hier weet gaat het schakelen van een BX 1.9 niet helemaal geweldig. Die vraagt toch vaak een stevige en vastbesloten hand. Toen ik de BX-Sport ophaalde bij de garage wist ik niet wat ik meemaakte. Ik kan het het beste omschrijven als: “Het lijkt net alsof er dan pas olie in je versnellingsbak zit”, alsof dat je tot die tijd zonder olie hebt gereden. Sinds ik het gebruik in mijn Bx’en schakelen ze als boter. Ik heb het me ook wel eens afgevraagd waarom het niet standaard in motoren zit. Maar het spul is niet goedkoop, €83,- voor een liter. Per liter carterinhoud moet er 50 cc worden toegevoegd. Hoe dan ook, ik ben een overtuigd gebruiker van TSL. Als je gebruikerservaringen van de site doorleest vertellen de verhalen allemaal dezelfde strekking.

Klinkt inderdaad erg interessant.

Profiel  
 
Gepost: 28 oktober 2006 02:19 AM
  [ # 15 ]

miss offtopic.

ik heb zéér goede ervaring met Nulon voor bij de versnellingsbakolie, schakelt recht een stuk soepeler! kost 40euro.

mvg
Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook