Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
eviltwin schreef:Ik geef nog liever 70EUR uit voor een 2e hands Michelin dan voor een nieuwe Toyo of Pirelli
Precies, heb ik ook gedaan. 225 euro voor vier premacy’s in een niet gangbare maat, met allemaal 7 millimeter profiel..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Toch zou ik niet meer voor Michelins gaan (maar dat heeft te maken met de maat). De E3A is verouderd en valt me met nat weer gewoon tegen. Ook gezien de eerder door mij genoemde tests. Maar nogmaals, dat is ook een kwestie van maat.
EW schreef:Toch zou ik niet meer voor Michelins gaan (maar dat heeft te maken met de maat). De E3A is verouderd en valt me met nat weer gewoon tegen. Ook gezien de eerder door mij genoemde tests. Maar nogmaals, dat is ook een kwestie van maat.
hoe bedoel je verouderd, zover ik weet is er 1.5/2 jaar geleden ongeveer een ‘vernieuwde’ E3A uitgebracht.
ik heb 3.5 jaar op E3A’s gereden, en ik vind goed. er zijn heus wel betere regenbanden. maar het regent ook niet altijd.
qua slijtage zijn het perfecte banden en met regen is er zeer goed mee te rijden. het lijkt mij dat je in de regen sowieso niet hard gaat rijden.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik heb Toyo erop liggen en bevalt me ZEER goed.
Liggen er nu al zeker 20 000 km op als niet 25 000 is en heb nog ZEKER 5 tot 6 mm
Wat WYD ook al zei, ze piepen niet en plakken aan de weg
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Geloof dat ik van deze maat niet zo gauw een test kan vinden.
Overigens kwam uit de test van de maat onder mijn auto (175/65/14) de E3A als één van de slechtsten uit de test.
EW schreef:Geloof dat ik van deze maat niet zo gauw een test kan vinden.
Overigens kwam uit de test van de maat onder mijn auto (175/65/14) de E3A als één van de slechtsten uit de test.
Dat is een vaker voorkomend iets. Bepaalde banden scoren in maat X slecht en maat Y goed. Resultaten zijn, als er veel verschil zit tussen de geteste band en jouw keuze, niet 1 : 1 vergelijkbaar.
Overigens kan ik jouw kritiek t.a.v. de E3A niet helemaal plaatsen. Op onze Xant-break doen ze goed werk.
ik heb Toyo gehad, prima band op nat wegdek alleen de levens duur
daarna ben ik op advies van iemand die rally’s reed overgestapt op Uniroyal.
en op nat wegdek perfecte band, levensduur beter als de toyo.
tja nu ligt er std michelin op, op nat wegdek minder dan Uniroyal maar qua levensduur veel beter
rb schreef:EW schreef:Geloof dat ik van deze maat niet zo gauw een test kan vinden.
Overigens kwam uit de test van de maat onder mijn auto (175/65/14) de E3A als één van de slechtsten uit de test.
Dat is een vaker voorkomend iets. Bepaalde banden scoren in maat X slecht en maat Y goed. Resultaten zijn, als er veel verschil zit tussen de geteste band en jouw keuze, niet 1 : 1 vergelijkbaar.
Overigens kan ik jouw kritiek t.a.v. de E3A niet helemaal plaatsen. Op onze Xant-break doen ze goed werk.
Mijn kritiek is deels gebaseerd op de testen van oa. ADAC en die oostenrijkers.
Verder het vergelijk tussen de E3A (‘s-zomers) met de Michelin Alpin A2 (‘s winters) onder behalve de temperatuur vergelijkbare omstandigheden (en de Michelin Classic 145/13 die onder de 205 zat). Bovendien was het verschil tussen beide Michelins onder de Xantia (die idd een net iets andere maat heeft dan de ZX, mijn winterbanden zijn nu idd te groot) bij gelijk profiel groter (in het voordeel van de winterbanden) dan tussen de Michelins (zomer) en de Fulda’s (winter) onder de 205.
Bij regen vind ik de E3A gewoon net niet.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
oftewel is het onmogelijk autobanden te vergelijken dmv tests uit de bladen of van internet, want er is toch nooit getest met net jóuw auto, net jóuw bandenmaat, net jóuw bandenspanning, net jóuw belading, net jóuw encounter met dat kleine regenbuitje of sneeuwstorm…
en dus zit het tussen de oren…
ieksEmmu schreef:oftewel is het onmogelijk autobanden te vergelijken dmv tests uit de bladen of van internet, want er is toch nooit getest met net jóuw auto, net jóuw bandenmaat, net jóuw bandenspanning, net jóuw belading, net jóuw encounter met dat kleine regenbuitje of sneeuwstorm…
en dus zit het tussen de oren…
Dan nog blijven er een x-aantal objectieve criteria over. Daar kun je wel rekening mee houden bij je keuze.
Ik heb nog een setje Continentals liggen. Het zijn sportbanden die nagenoeg nieuw zijn. Ik heb ze vervangen omdat ze te laag waren voor mijn Xsara. Linkje: klikje
Voor 250 euro zijn ze van jou!
Groeten,
Jan
Er zijn bij die banden ook nog van die gewichts en snelheidsaanduidingen ofzo. Ik kom veel 80v en 84v tegen, maar zit hier veel verschil in, is het echt belangrijk zeg maar?
ik heb hier eerder al gelezen dat een zx 16v op 84v banden hoort te staan?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zou je wel aan de ladingsindex en snelheidscodering houden en niet lager dan aanbevolen.
Overigens heb ik nogal mijn twijfels over de onpartijdigheid van met name de duitse adac als het banden- en of autotests betreft. Net als de anwb trouwens..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik neem aan dat je banden de maximale wiellast moeten kunnen houden. Dus je aslast op de vooras gedeeld door 2 voor en de aslast achter gedeeld door twee voor achteren.
Dan zou je dus weleens voor een individueel wiel knap wat hoger uit kunnen komen dan een kwart van je maximale autogewicht.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
rb schreef:ieksEmmu schreef:oftewel is het onmogelijk autobanden te vergelijken dmv tests uit de bladen of van internet, want er is toch nooit getest met net jóuw auto, net jóuw bandenmaat, net jóuw bandenspanning, net jóuw belading, net jóuw encounter met dat kleine regenbuitje of sneeuwstorm…
en dus zit het tussen de oren…
Dan nog blijven er een x-aantal objectieve criteria over. Daar kun je wel rekening mee houden bij je keuze.
noem er eens x
1. velgmaat
2. prijs
3. ...