1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Leader naar de apk, en goedgekeurd na derde keer!!!
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 oktober 2006 12:38 PM

Diverse hydr. leidingen door roest aangetast
stuurhuishoes R.voor kapot
remslangen voor heeft scheurtjes

Iemand idee wat je kwijt bent aan onderdelen?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 oktober 2006 12:47 PM
  [ # 1 ]

Stuurhoesje is 40 euro, remslangetjes zijn de kosten ook niet, maar als met de doorgeroeste hydroleidingen de stalen leidingen die van voor naar achter lopen bedoelt worden,dan bereid je maar vast voor… laten vervangen is in ieder geval een dure zaak Sad zelf vervangen een behoorlijke klus!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 26 oktober 2006 12:48 PM
  [ # 2 ]

Ik weet toevallig dat stuurhuishoes 11 euro kost en dan heb je links en rechts..

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 oktober 2006 12:52 PM
  [ # 3 ]

het gaat om de leidingen in het gebied van de aandrijfassen voor (waarschijnlijk met die krul), en bij achterwielophanging.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 26 oktober 2006 03:10 PM
  [ # 4 ]

Eerst controleren hoe diep de roest zit. Niet zo diep -> even opschuren, owatrol erop en dan in de tectyl.
Wel diep -> leidingen vervangen. Als je een set rubbers in de triangel kunt vervangen lukt dit je ook wel. Wink Alleen wel wat werk.

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 oktober 2006 04:50 PM
  [ # 5 ]

Mmmm, eerst maar even een brug regelen in Utrecht.
Ik ga niet meer op mijn rug liggen tobben.
Weet iemand een openbare brug in Utrecht?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 oktober 2006 12:29 PM
  [ # 6 ]

Nou, ik heb even onder de auto gekeken met keurmeester en dat zag er niet goed uit. Zo’n beetje alle leidingen zijn aangetast. Dat is hartstikke jammer want ik had veel plezier van deze auto. Maar waarschijnlijk is dit einde leader. Follow the leader naar de sloop.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 oktober 2006 12:53 PM
  [ # 7 ]

Wat is ‘aangetast’? Ik heb op mn leidingen ook wel wat roest van de pekel hier en daar maar echt rot is het nergens.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 oktober 2006 01:01 PM
  [ # 8 ]
Eric schreef:

Nou, ik heb even onder de auto gekeken met keurmeester en dat zag er niet goed uit. Zo’n beetje alle leidingen zijn aangetast. Dat is hartstikke jammer want ik had veel plezier van deze auto. Maar waarschijnlijk is dit einde leader. Follow the leader naar de sloop.

Ik weet dat wij in een consumptiemaatschappij leven, maar het einde van de leidingen betekend natuurlijk niet het einde van de auto! (en helemaal niet van een leader…)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2006 01:12 PM
  [ # 9 ]
patje74 schreef:
Eric schreef:

Nou, ik heb even onder de auto gekeken met keurmeester en dat zag er niet goed uit. Zo’n beetje alle leidingen zijn aangetast. Dat is hartstikke jammer want ik had veel plezier van deze auto. Maar waarschijnlijk is dit einde leader. Follow the leader naar de sloop.

Ik weet dat wij in een consumptiemaatschappij leven, maar het einde van de leidingen betekend natuurlijk niet het einde van de auto! (en helemaal niet van een leader…)

Sja, zo gaan alle Leaders NDK.

Ik heb ook wel mijn vraagtekens bij de ernst van de rot. Soms ziet het er erg uit, maar als je het dan even opschuurt heb je de roest er zo af. Conserveren en klaar is kees.

Mocht je huiveringen hebben bij de remleidingen op die manier conserveren. Als de achterremmen doorroten mis je ong. 10 % van je totale remwerking. Mits de remmen achter al niet vastzitten. Je ziet het gelijk aan lekkages of aan het LHM peil dat je LHM verliest. In tegenstelling tot bij een normale auto heb je met je LHM pot van 3.5 liter ook nog eens een enorme hoeveelheid reserve remvloeistof achter de had. Dus voordat je niet meer kan remmen wordt je al lang gewaaschuwd door een te laag peil.

Als er een veerleiding doerroest wordt het al iets vervelender: je verliest namelijk veel sneller LHM (je bent je LHM wslk in een paar minuten kwijt) EN je achterkant van de auto zakt naar de laagste stand. Maar ook hier wordt je op tijd gewaarschuwd dus echt heel gevaarlijk kan het nooit zijn.

De meest gevaarliijke leiding die kan knappen bevindt zich tussen accumulatorbol en veiligheidsklep. En van veiligheidsklep naar de remservo. Dat is namelijk de voedingsleiding naar je rempedaal voor de voorremdruk. Als die knapt is je voorremwerking WEG. En zoals je weet doen de voorremmen het meest. Valt die uit dan heb je alleen nog iets aan achterremmen (zolang de auto achter nog in de hoogte staat). Natuurlijk heb je dan ook nog je nood/handrem.

Nu moet iedereen de afweging zelf maken, maar ik vind het uit het oogpunt van veiligheid verdedigbaar om de achterremleidingen op te schuren en te tectyleren. Overingens wel met de kanttekening dat ik ervaring heb met de hydrauliek en dus weet wat ik aan het systeem heb met bepaalde lekkages. Aan onwetende autobezitters zou ik al sneller zeggen: vervang maar want het komt wel weer een keer terug.

Ik weet dat het best een klus is om te vervagen, maar je hebt een Leader, een vroeger veel voorkomende, maar tegenwoordig toch wel markant en zeldzaam type. Het zou toch zonde zijn als deze gesloopt werd vanwege die leidingen. Hoe is deze verder eigenlijk? Is het nog echt een plaatje of is de staat verder net zo beroerd als de remleidingen?

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 oktober 2006 02:11 PM
  [ # 10 ]

De Leader is geen plaatje. Bij de voordeur scharnieren is er gelast. Maar de kilometer teller staat nog niet op een ton! En het motortje loopt als een spreekwoordelijk naaimachientje. Verder zijn de banden achter kaal en moet er ook een nieuwe demper onder. Al met al kost het een kleine 300 e schat ik. Maar ik geef toe dat het een hele mooie auto is. Vooral de grijze striping geeft de auto “de bertoonse touch”. Verder heb ik het idee dat het een echt crisis model betreft. Mijn vorige TRS was in alles veel beter uitgevoerd. Volgens mij was het plaatwerk zelfs dikker.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 oktober 2006 02:58 PM
  [ # 11 ]

In dat geval denk ik niet dat je haar een enkeltje sloop moet aanbieden. Mocht je dat wel van plan zijn, dan zijn er vast wel liefhebbers die haar willen redden.
Die €300,-, is dat als je het laat doen? Dat is toch een vrij edelijk bedrag lijkt mij.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 27 oktober 2006 03:17 PM
  [ # 12 ]

Maar die deurschanieren is ook ongeveer het enige dat het tot geen plaatje maakt. Even wat foto’s ter herinnering:
  Leader voor het starten
  Leader 16 seconden later
  Leader voorstoelen
  Leader achterbank
  Leader linker deuren open
  Leader linksvoor
  Leader voor
  Leader rechtsvoor
  Leader rechts
  Leader achter

Ik hoop dat ie blijft rijden, zou erg zonde zijn als ie naar de sloop verdween om die stomme leidingen. Beetje werk, maar de kosten zijn het niet…

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 oktober 2006 03:39 PM
  [ # 13 ]

Die uitspraken die bij de leader stickers op gekalkt zijn, zijn er nu wel af lijkt me Laughing

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 27 oktober 2006 05:04 PM
  [ # 14 ]

dit leuke leadertje verdient verse leidingkjes.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2006 06:57 PM
  [ # 15 ]
stoterstangen90 schreef:

dit leuke leadertje verdient verse leidingkjes.

Ziet et idd netjes uit verder. Sja, duurscharnieren komt helaas vaker voor.

Die banden en uitlaat is puur onderhoud.

Een leader heeft als grooot voordeel tov de overe 14’s dat de stof van de stoelen wel degelijk is.

Ik heb mijn oude grijze prul (14 E uit 86) ook gekocht met een zelfde diagnose door de APK keurmeester. Leidingen ernstig verrot zowel voor als achter. Voor kon ik helemaal niks ontdekken. Achter wel, maar dat heb ik bijgewerkt en dan moet ie goedgekeurd worden.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook