2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Leader naar de apk, en goedgekeurd na derde keer!!!
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 oktober 2006 02:14 AM
  [ # 16 ]
Eric schreef:

Nou, ik heb even onder de auto gekeken met keurmeester en dat zag er niet goed uit. Zo’n beetje alle leidingen zijn aangetast. Dat is hartstikke jammer want ik had veel plezier van deze auto. Maar waarschijnlijk is dit einde leader. Follow the leader naar de sloop.

Het is maar welke keurmeester je treft en hoeveel ervaring hij heeft met ongecoate leidingen en BX-en in het algemeen. De ene schiet in paniek en keurt ‘m af, de andere pakt een schuurpapiertje en tectyl oid.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 379

Gepost: 29 oktober 2006 06:40 PM
  [ # 17 ]

ik heb zaterdag de boel eens goed bekeken. Bij een doe het zelf garage een brug gehuurd. Na wat schuren en borstelen kwam ik tot de conclusie dat alleen de twee krullen achterin echt vervangen moeten worden. De vier lange paralelle leidingen en de leidingen waren alleen oppervlakkig geroest.  Ik ga dus een poging wagen om de boel weer apk klaar te krijgen.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 29 oktober 2006 06:52 PM
  [ # 18 ]

Dat is nog eens goed nieuws! Gelukkig blijft ie op de weg!

Groeten,
Jan

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 oktober 2006 06:57 PM
  [ # 19 ]
Eric schreef:

ik heb zaterdag de boel eens goed bekeken. Bij een doe het zelf garage een brug gehuurd. Na wat schuren en borstelen kwam ik tot de conclusie dat alleen de twee krullen achterin echt vervangen moeten worden. De vier lange paralelle leidingen en de leidingen waren alleen oppervlakkig geroest.  Ik ga dus een poging wagen om de boel weer apk klaar te krijgen.

Hee, dat klinkt goed man!! Die krullen willen wel vaker tekenen vertonen van ernstige corrosie. Ziehier de foto’s van mijn grijze prul. Die leidingen heb ik geschuurd, getectyleerd en daarna zijn ze weer goedgekeurd.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 oktober 2006 07:02 PM
  [ # 20 ]

Leaders zijn een van de leukste BX’en!!
Ik heb zelf met ongelooflijk veel plezier een Leader type 1 gehad en er zo’n 14.000 km mee gereden in 4 maanden tijd.

Die krulleidingen heb ik hier nog nieuw liggen, maar ik wil ze graag zelf houden (mijn BX is nog ouder dan jouw Leader… Very Happy ), maar ze zijn nog makkelijk verkrijgbaar als ik me goed herinner.

Veel succes met de Leader en het werk eraan. Dat is niets bijzonders, want elke BX heeft werk.

Leve de Leader!  Very Happy

PS: Ik woon in de buurt, dus ik wil eventueel wel helpen.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 29 oktober 2006 07:05 PM
  [ # 21 ]

die leidingen kosten nieuw ongeveer 35 euro…ik heb ze toen ook vernieuwd. 4 leidingen van voor naar achteren. met 35 minuten kan je de leidigen er onder hebben. ik heb het alleen wel op de brug gedaan toen Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Eric
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 oktober 2006 09:44 PM
  [ # 22 ]

echt super van die positieve berichten! Ik had er helemaal geen zin in eerste instantie, maar nu heb ik zin om alles eens goed aan te pakken. Ik denk ook maar gelijk aan om de bolletjes te vervangen. Jan, jij had het over owatrol, is dat de olie versie? Je kan het via internet bestellen maar dan moet ik wel de goeie hebben natuurlijk. Een vriend van mij heeft zijn peugot behandeld met rx-5 en dat werkt ook heel goed. Ik hoop dat ik die krullen bij de dealer hier in Utrecht kan krijgen. Anders bestel ik ze bij id techniek. Mensen bedankt voor support! Foto’s volgen!

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 29 oktober 2006 10:17 PM
  [ # 23 ]

Owatrol werkt op geroest oppervlak. Het dringt door de roest heen en vormt een laagje op het ijzer, zodat het geheel afgesloten is van lucht. Het blijft lang plakkerig, maar je kunt er wel overheen met b.v. menie of tectyl.
Op blank ijzer werkt het helaas niet, het heeft dan geen hechting. Voor blank ijzer werkt menie het best.
RX-5 ken ik niet, maar controleer of het hard wordt of ook elastisch blijft zoals owatrol. Met name voor dun plaatwerk en ik denk ook leidingen werken altijd een beetje, waardoor een harde laag weer gaat knappen.

Groeten,
Jan

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 oktober 2006 11:59 PM
  [ # 24 ]
Chinco schreef:

Owatrol werkt op geroest oppervlak. Het dringt door de roest heen en vormt een laagje op het ijzer, zodat het geheel afgesloten is van lucht. Het blijft lang plakkerig, maar je kunt er wel overheen met b.v. menie of tectyl.
Op blank ijzer werkt het helaas niet, het heeft dan geen hechting. Voor blank ijzer werkt menie het best.
RX-5 ken ik niet, maar controleer of het hard wordt of ook elastisch blijft zoals owatrol. Met name voor dun plaatwerk en ik denk ook leidingen werken altijd een beetje, waardoor een harde laag weer gaat knappen.

Groeten,
Jan

Ik zou het afgeschuurde staal afwerken met owatrol gemengd met menie. Owatrol is dun en droogt op. Persoonlijk heb ik het idee dat het dan nog te dun is. Daarna heb ik er zelf tectyl overheen gedaan.

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 30 oktober 2006 02:50 PM
  [ # 25 ]
Eric schreef:

echt super van die positieve berichten! Ik had er helemaal geen zin in eerste instantie, maar nu heb ik zin om alles eens goed aan te pakken. Ik denk ook maar gelijk aan om de bolletjes te vervangen. Jan, jij had het over owatrol, is dat de olie versie? Je kan het via internet bestellen maar dan moet ik wel de goeie hebben natuurlijk. Een vriend van mij heeft zijn peugot behandeld met rx-5 en dat werkt ook heel goed. Ik hoop dat ik die krullen bij de dealer hier in Utrecht kan krijgen. Anders bestel ik ze bij id techniek. Mensen bedankt voor support! Foto’s volgen!

Leiding kun je per meter kopen bij Cypharse in Soest.
Gewoon de oude er afhalen en met een touwtje uitrekenen hoelang je ze nodig hebt. De nieuwe kun je zelf eenvoudig in de vorm krullen.
Is inclusief de aansluitingen en veeeel goedkoper dan bij de dealer.

Profiel  

Eric
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 november 2006 07:38 PM
  [ # 26 ]

nou ben ik de hele dag bezig geweest om van alles te vervangen. Remslangen voor, krullen achter, stuurhuishoes, schoonmaken en tectileren. Trek ik ter inspectie een van die vier lange leidingen uit een kunststof steuntje, blijkt het echt plaatselijk helemaal vergaan door de roest. Dus daar volstaat het niet om het in de roestomvormer te zetten..
Ik weet niet wat het gaat kosten om die vier leidingen te laten vervangen bij cyparse maar ik ben het beu!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 01 november 2006 07:54 PM
  [ # 27 ]
Eric schreef:

nou ben ik de hele dag bezig geweest om van alles te vervangen. Remslangen voor, krullen achter, stuurhuishoes, schoonmaken en tectileren. Trek ik ter inspectie een van die vier lange leidingen uit een kunststof steuntje, blijkt het echt plaatselijk helemaal vergaan door de roest. Dus daar volstaat het niet om het in de roestomvormer te zetten..
Ik weet niet wat het gaat kosten om die vier leidingen te laten vervangen bij cyparse maar ik ben het beu!

Hmmm… de leidingen zelf??

Het is misschien een flauw schot voor open doel, maar ik probeer het toch maar even.

Vind je het niet erg zonde van het werk na een dag sleutelen om em alsnog af te danken? Ik ken ook wel het gefrustreerde gevoel van een flinke tegenslag als je er bijna denkt te zijn. Toch zou ik mij nog even bezinnen als ik jou was. Je bent al aardig ver gekomen: volgens mij moet het je nu ook wel lukken om die lange leidingen te vervangen. Zeker bij een type 1 14 heb je ook nog lekker de ruimte rondom de benzinetank.

Ik zou de schouders er nog even onder zetten! Beloning: een 14 met goeie leidingen die er weer ff tegen kan.

Succes ermee.

Profiel  

Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 01 november 2006 08:56 PM
  [ # 28 ]

De 4 lange leidingen zijn ORIGINEEL echt niet zo duur hoor, ff uit het hoofd zo’n 25 tot 30 euro per stuk, dan ga je toch niet lopen kloten met de boel zelf te buigen?

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  

Eric
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 november 2006 11:28 AM
  [ # 29 ]

na een nachtje slapen, ben ik er nog niet uit…

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 november 2006 11:31 AM
  [ # 30 ]

gewoon doen, ik heb het ook gedaan met mijn oude leader. hij is het waard.

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook