patje74 schreef:OscarTZDTurbo schreef:even tussen alle bedrijven door ... deze auto staat te koop?
Dat verwacht ik niet nee… Vanwaar dit idee?
is geen idee hoor ik hoef geen leader
maar ik zag dit:
200 euro,
de vier leidingen die naar achteren lopen moeten vervangen worden.
Daar heb ik geen zin meer in.
Ondertussen is het volgende vandaag vernieuwd:
remslangen voor
remleiding achter met krul links
stuurhuishoes
Ze rijdt als een zonnetje.
Citroën D Special 1970
alles is te koop…
de prijs zal morgen wel veranderen.
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:alles is te koop…
de prijs zal morgen wel veranderen.
Haha, gewoon fixen die hap. I’ll be there 2morrow
is gefixed, viel reuze mee. rond een uur of twaalf begonnen, en om vier uur de brug weer laten zakken. Nog even nieuwe banden en dan is het spul weer apk klaar.
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:is gefixed, viel reuze mee. rond een uur of twaalf begonnen, en om vier uur de brug weer laten zakken. Nog even nieuwe banden en dan is het spul weer apk klaar.
en dan blijf de bx ?
hoe? de bx blijf, waar blijft de bx? bij mij. bij mij blijft de bx.
Citroen Bx Deauville 1993
en Marten bedankt voor tips en tricks.
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:hoe? de bx blijf, waar blijft de bx? bij mij. bij mij blijft de bx.
ok omdat ik van de week las dat hij weg ging maar wel beter dat je bx blijft
Eric schreef:en Marten bedankt voor tips en tricks.
Uh welke? Toen ik er was had je ze er al zo’n beetje onder zitten! Echt vlug gedaan!!
Geweldig
Ik heb de Leader nog bij Jan zien staan en likkebarend ernaar gekeken.
Hartstikke mooi dat je d.m.v. zelf klussen toch inziet dat het een bijzondere BX is. Ik herken dat wel een beetje hoor; allerlei kleine dingen aan een BX die me irriteren. Dan zette ik ‘m ook vaak te koop. Nu doe ik dat wat minder omdat ik diverse kleine dingen zelf doe.
Veel plezier de komende tijd met je Leader. Wellicht tot ziens op een van de meetings.
PS: Dit was mijn Leader (helaas gecrasht…):
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mooie leader zeg, type 1 is echt super. Gisteren had ik weer de neiging om mijn auto weer eens te gaan wassen. Wannneer je de boel weer een beetje voor elkaar krijgt, ga je ook weer met een andere blik naar je karretje kijken. Dan begint het irritant te worden dat met elke bocht er flessen hydrauliek olie op de achterbank wegrollen. Je kent het wel. Tijd voor de puntjes op de i. Nu nog verse bandjes en een kersverse uitlaat.
Citroen Bx Deauville 1993
auto heeft nog steeds geen apk!
Gisteren begonnen ze bij de kwik fit over verroeste remschijven!?
Kan ik die ook nog gaan vervangen.
Blijven we lekker bezig.
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Eric schreef:auto heeft nog steeds geen apk!
Gisteren begonnen ze bij de kwik fit over verroeste remschijven!?
Kan ik die ook nog gaan vervangen.
Blijven we lekker bezig.
Is makkelijk te doen, maar ik vraag me af of het echt nodig is. Ik neem aan dat het om de remschijven achter gaat? Als ze nog een redelijke dikte hebben, ze niet zeurden over de remwerking achter én je hebt nog goeie blokken achter: gewoon een paar zakken zand oid achterin gooien en zo een tijdje rondrijden of een paar semi-noodstops maken. Kunt ze ook demonteren en zelf de roest van het remvlak schuren/borstelen. Deze tips zijn al vaker gegeven.
beerpeet schreef:Eric schreef:auto heeft nog steeds geen apk!
Gisteren begonnen ze bij de kwik fit over verroeste remschijven!?
Kan ik die ook nog gaan vervangen.
Blijven we lekker bezig.Is makkelijk te doen, maar ik vraag me af of het echt nodig is. Ik neem aan dat het om de remschijven achter gaat? Als ze nog een redelijke dikte hebben, ze niet zeurden over de remwerking achter én je hebt nog goeie blokken achter: gewoon een paar zakken zand oid achterin gooien en zo een tijdje rondrijden of een paar semi-noodstops maken. Kunt ze ook demonteren en zelf de roest van het remvlak schuren/borstelen. Deze tips zijn al vaker gegeven.
Bedenk ook wel dat de BX een belastingsafhankelijke rem heeft: geen druk op de achteras= vrijwel geen remdruk achter. Hoe hebben ze de remmen getest?
Gooi anders tijdelijk wat lomp zwaar spul achterin, dat helpt wellicht.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
en wat ook helpt: lekker achteruitkarren en dan remmen