onderbouw kan helaas niet omdat je tank er dan te veel onderuit steek ik had voor mij bx ook al geinfomeerd en dat zei men toen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:onderbouw kan helaas niet omdat je tank er dan te veel onderuit steek ik had voor mij bx ook al geinfomeerd en dat zei men toen
Klopt, dit had ik ook al vernomen, en de mogelijkheid van een trekhaak is absoluut een vereiste. (ligt al klaar, maar wacht ik mee tot na de gas-inbouw)
Is dat niet (deels) een kwestie van dat ze dan standaard naar een ringtank kijken??? Op de plek van de reservefietsband van een type1-BX kan ik me dat voorstellen.
Heb ook weleens auto’s zien rijden die er flessen onder hebben hangen. Misschien dat daar iets meer mee haalbaar zou kunnen zijn.
EW schreef:Is dat niet (deels) een kwestie van dat ze dan standaard naar een ringtank kijken??? Op de plek van de reservefietsband van een type1-BX kan ik me dat voorstellen.
Heb ook weleens auto’s zien rijden die er flessen onder hebben hangen. Misschien dat daar iets meer mee haalbaar zou kunnen zijn.
dat zou wel kunnen maar kost ook weer veel meer
EW schreef:Is dat niet (deels) een kwestie van dat ze dan standaard naar een ringtank kijken??? Op de plek van de reservefietsband van een type1-BX kan ik me dat voorstellen.
Heb ook weleens auto’s zien rijden die er flessen onder hebben hangen. Misschien dat daar iets meer mee haalbaar zou kunnen zijn.
Dat is precies wat ik bedoel! Een collega van mij heeft het onder een Metsubsidi xxx (weet ik veel, zo’n hoog model) en die heeft zeker minder ruimte eronder dan de bx zonder reservewiel.
Kost iets meer, maar dan heb je ook direct je kofferbak nog tot je beschikking. Dat zou mij toch ook wel veel waard zijn.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgens een van de benaderde LPG-specialisten was dit niet mogelijk volgend de geldende regels. Maar ik zal het zeker aan Lucari voorstellen natuurlijk!
Hou ons maar op de hoogte (twijfel ik niet aan ), dat is namelijk een erg interessante optie!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Chinco schreef:Hou ons maar op de hoogte (twijfel ik niet aan ), dat is namelijk een erg interessante optie!
Je moet er wel rekening mee houden dat jij een stukje duurder uit zal komen. Trouwens, een BX halfautomaat? Vertel eens, dat vind k nog eens interessant!
Chinco schreef:EW schreef:Is dat niet (deels) een kwestie van dat ze dan standaard naar een ringtank kijken??? Op de plek van de reservefietsband van een type1-BX kan ik me dat voorstellen.
Heb ook weleens auto’s zien rijden die er flessen onder hebben hangen. Misschien dat daar iets meer mee haalbaar zou kunnen zijn.
Dat is precies wat ik bedoel! Een collega van mij heeft het onder een Metsubsidi xxx (weet ik veel, zo’n hoog model) en die heeft zeker minder ruimte eronder dan de bx zonder reservewiel.
Kost iets meer, maar dan heb je ook direct je kofferbak nog tot je beschikking. Dat zou mij toch ook wel veel waard zijn.Groeten,
Jan
je zit dan nog altijd met je wiel want een purschuimbus is geen optie vind ik
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:je zit dan nog altijd met je wiel want een purschuimbus is geen optie vind ik
Een reservewiel in de koffer is altijd nog kleine dan een gaspot. Daarnaast is hij verplaatsbaar.
Maar goed, de BX-kofferbak is dermate groter en practischer dan die van de GS dat ik een kleine tank in de lengterichting geen probleem vind.
En vaker tanken, ach, lange ritten in mijn eentje doe ik in de GS, vakantie doen wij in de HY, fun ritjes doen we in de eend en de rest in de BX. De doordeweekse woon-werk ritjes en de gezinsuitstapjes dus. Ik kan er niet zo mee zitten.
patje74 schreef:citroenc2 schreef:je zit dan nog altijd met je wiel want een purschuimbus is geen optie vind ik
Een reservewiel in de koffer is altijd nog kleine dan een gaspot. Daarnaast is hij verplaatsbaar.
Maar goed, de BX-kofferbak is dermate groter en practischer dan die van de GS dat ik een kleine tank in de lengterichting geen probleem vind.En vaker tanken, ach, lange ritten in mijn eentje doe ik in de GS, vakantie doen wij in de HY, fun ritjes doen we in de eend en de rest in de BX. De doordeweekse woon-werk ritjes en de gezinsuitstapjes dus. Ik kan er niet zo mee zitten.
klopt ik ook niet maar geef even aan dat je met een wiel zit die toch wel belangrijk is
over hoeveel liter hebben we het in de bx
lama ik zie het al 70 liter
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:citroenc2 schreef:je zit dan nog altijd met je wiel want een purschuimbus is geen optie vind ik
Een reservewiel in de koffer is altijd nog kleine dan een gaspot. Daarnaast is hij verplaatsbaar.
Maar goed, de BX-kofferbak is dermate groter en practischer dan die van de GS dat ik een kleine tank in de lengterichting geen probleem vind.En vaker tanken, ach, lange ritten in mijn eentje doe ik in de GS, vakantie doen wij in de HY, fun ritjes doen we in de eend en de rest in de BX. De doordeweekse woon-werk ritjes en de gezinsuitstapjes dus. Ik kan er niet zo mee zitten.
waarom komt er dan LPG in? ops:
de BX is nog niet belasting vrij, en aangezien er geen G3 inkomt krijg je vrij hoge wegenbelasting..
denk je dat eruit te kunnen halen?
er zijn daar genoeg reden voor te bedenken
wegenbelasting valt wel me een bx weegt maar 900kilo
gas is mileu virendelijk
kwa verbruik is hij goedkoper 1 liter benzine tegen 3 liter gas +-
na 2 jaar heb je je tank eruit en ben je goedkoper uit naar mate je meer km maakt
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:lama ik zie het al 70 liter
Ja, maar ik wil ds kleiner en in de lengterichting.
arjan_verkade schreef:waarom komt er dan LPG in? ops:
de BX is nog niet belasting vrij, en aangezien er geen G3 inkomt krijg je vrij hoge wegenbelasting..
denk je dat eruit te kunnen halen?
Moet een auto G3 kunnen hebben om aantrekkelijk LPG te kunnen stoken? Nee hoor, bij diesel maakt men zich toch ook niet druk over de hoge belasting?
Ik denk niet alleen het er uit te kunnen halen, maar ik weet dat ik de installatie binnen 10 maanden meer dan terugverdiend heb. Hierbij heb ik de verhoogde belasting, extra onderhoud (minimaal, maar voor de koks onder ons toch maar even noemen ) mee gerekend.