C5 V6 uitlaatsysteem op ph2 beter? Verbetering ook op ph1
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 27 oktober 2006 07:39 PM

Op het franse C5 forum kwam ik de volgende post tegen

- La P.I est vraiment plus bruyante que la P. II. Je ne crois pas que la difference soit due au simple fait que la mienne dispose du vitrage latéral feuilleté. Le moteur est vraiment trop présent.

Pour le silence, je pense que ça vient à la fois du double vitrage, et également du V6 156KW euro 4. L’échappement est encore plus filtré que sur la version précédente

Oftewel iemand met phII V6 heeft tijdens een beurt een V6 phI meegehad en merkt op dat de laatste (o.m.) meer herrie maakt. Daarnaast natuurlijk minder versnellingen (4 ipv 6 etc).

De reactie van iemand anders is dat de uitlaat van de phII veel stiller is dan die van phI, vanwege de euro 4 normen.

Omdat ik de phI ook al lawaaiig vind bij bepaalde toerentallen en inderdaad de uitlaat hiervan verdenk zou ik wel eens willen weten of dit statement op waarheid berust. En dan natuurlijk of de uitlaten uitwisselbaar zijn.

Ik heb ook al iets bedacht om de uitlaat van PH1 te verbeteren, nl. ik heb een mailtje naar www.uitlaten.com (maker van custom uitlaatsystemen) gestuurd of het mogelijk is een tussendemper obv absorptie in de tussenpijp te plaatsen. Dat hindert de doorstroming nauwelijks (tov de reflectie einddemper). Volgens hen is het mogelijk een 10cm doorsnede demper, lengte 35cm in die pijp te plaatsen voor ca 225 euro en zul je er qua doorstroming inderdaad niets van merken. 

Ik schat dat er zelfs meer ruimte is dan 10cm, maar dat zal ik even nakijken.

Als er meer mensen interesse hebben , dan kan de prijs nog wel iets omlaag. Enige nadeel: deze lui zitten in Hoogezand.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

AX GT MUSKETIER
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 27 oktober 2006 08:52 PM
  [ # 1 ]

Dempers zijn hetzelfde alleen is er in type 2 meer aandacht besteed aan isolatie van de auto zo dat je minder geluiden van buiten hoort!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook