trek het verdelerkapje er eens af en kijk of het rotortje niet geheel ranzig is met aanslag. (en de contactjes zelf)
Mijn ervaring is dat die dingen nogal snel oxideren als je de auto een tijdje niet gebruikt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
hmmmmm bedankt voor al jullie adviezen. Enige wat ik kon bedenken waren niet functionerende injectoren (bougies worden volgens mij namelijk niet nat bij de startpogingen). Hiervoor moet ik echter weten welk relais de injectie regelt. Misschien is de bobine ook wel te zwak… Het lijkt me het beste om de auto af te laten slepen en eens door een vakman na te laten kijken. Weet iemand nog een goede afsleper en citroen specialist in de buurt van Doetinchem/Genderingen?
M.vr.gr.
Jorik
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
slepen
na zo’n periode is het misschien verstandiger om hem aan te slepen.
dat werkt meestal net ff beter(tenzij het een automaat is dan kan dat niet)
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: slepen
dennis van der ven schreef:na zo’n periode is het misschien verstandiger om hem aan te slepen.
dat werkt meestal net ff beter(tenzij het een automaat is dan kan dat niet)
hoe doe je dat precies? ops:
BX ligt wel op de grond inmiddels lijkt me
bij een auto die wel goed start laat je 2 mensen duwen, koppeling in ze 2 oplaten komen en auto start wel weer (mits contact aanstaat )
hoe ga je met aanslepen dan precies te werk, ben wel benieuwd
Nou de auto is afgesleep naar Citroen Specialist Berben in Ulft. Aldaar mbv nieuwe bougies en starthulp (de oude benzine vervangen door verse) weer aangeslagen. Joehoe. Echter bleek de uitlaat te zijn doorgeroest thv een demper en knapte na enkele minuten draaien een HD leiding naast de benzinetank….hoe bedoel je tegenslag…
Enfin auto op de brug en dit leerde dat de leidingen (gepoedercoat) naast de tank compleet verroest waren, dit is in de voorliggende jaren niet eens opgemerkt bij de APK en kwam dus enigzins als een schok. Ook de radiator bleek in verre gaande staat van ontbinding te verkeren. Dat wordt dus een nieuwe uitlaat, nieuwe HD leidingen van voor naar achter en een nieuwe radiateur…mmmm…. lastige kar .
Ook de voorremmen zijn aan vervanging toe maar daar zet ik liever gelijk Xantiaremmen onder. Zie mijn posting in gezocht.
Bedankt voor jullie hulp, het bleek een combo van gare bougies en te veel bezonken,verdampte benzine. Loopt nu in ieder geval weer als een zonnetje.
Ciao
Jorik
Nou nou nou,
kluserdeklus bij autobedrijf Berben, benzinetank en kardanas verwijderd.
Hopelijk gaan deze voorlopig niet lek…
en nog een nieuw uitlaatje, dat loopt straks weer als een naaimachientje
Ciao
Jorik