Weerstand links sturend, morgen voor de APK !
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 29 oktober 2006 03:39 PM

Volgende fenomeen:
Als ik het stuur links draai komt er op een bepaald punt weerstand, het is net alsof er een (b)hobbel zit waar het stuur overheen moet om verder te draaien. Stuurbekrachtiging is goed, geen lekkage en naar rechts sturend gaat probleemloos. Het geluid en de weerstand zit onder het “appeltje” lijkt het ...zou dit te maken kunnen hebben met het “in lijn zetten ” en zo ja hoe doe ik dat ?

alvast bedankt

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2972

Gepost: 29 oktober 2006 04:37 PM
  [ # 1 ]

Re: Weerstand links sturend, morgen voor de APK !

pete72ds schreef:

Volgende fenomeen:
Als ik het stuur links draai komt er op een bepaald punt weerstand, het is net alsof er een (b)hobbel zit waar het stuur overheen moet om verder te draaien. Stuurbekrachtiging is goed, geen lekkage en naar rechts sturend gaat probleemloos. Het geluid en de weerstand zit onder het “appeltje” lijkt het ...zou dit te maken kunnen hebben met het “in lijn zetten ” en zo ja hoe doe ik dat ?

alvast bedankt

Op de appel drukt een veer met een rolletje. Trek de veer naar boven zodat het rolletje de appel niet meer raakt. Zo kan je testen of het inderdaad aan de appel ligt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook