Nu heb ik net 2 nieuwe-lees gereviseerde- voortreinen aangekregen en iets valt me op..
Bij een origineel model heeft de onderste arm een middenpositie,een soort van nulpunt in’t midden.. toch?
Deze nieuwe modellen hebben dit niet. Is dat normaal of hebben de onderste armen van origine ook geen middenpositie?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee man! die middenpositie is nu juist wat er verrot aan je oude was!
Het is een normaal rond lager dat over de hele linie soepel en gelijkmatig hoort te bewegen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, dat wist ik dus niet zeker hé.
Wel dan doen die reviesies het prima
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja je merkt het bij diep inveren en bij het omhoog komen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weet je ook wie de draagarmen gereviseerd heeft? Ben namelijk niet zo’n fan van het afdraaien van de draagarmen om lagerschalen aan te kunnen brengen….
Citroen!
DriverD schreef:Weet je ook wie de draagarmen gereviseerd heeft? Ben namelijk niet zo’n fan van het afdraaien van de draagarmen om lagerschalen aan te kunnen brengen….
Ik heb ze besteld bij chyppie’s.. ik hoop dat ze’t goed gaan doen..
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je zou ze ff kunnen bellen en vragen of de draagarmen afgedraaid zijn voor revisie?
Typische actie van iemand die goed kan draaien en weinig van mechanica af weet….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Je zou ze ff kunnen bellen en vragen of de draagarmen afgedraaid zijn voor revisie?
Typische actie van iemand die goed kan draaien en weinig van mechanica af weet….
Volgens mij draait Citrotech ze ook af. Die lui weten toch heel wat van mechanica. Heb je ooit eens gehoord van een afgedraaid setje dat gebroken is?
Maar ik ben het met je eens. Het blijft gietijzer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb wel eens een discussie gehad met Van der Zanden senior van CitroTech. Zijn argument om de draagarmen af te draaien was, dat ie anders geen betere oplossing wist. Ik begrijp wel dat hij zo denkt, maar als je je verdiept in de mechanica (hoeft niet zo heel diep), begrijp je dat er een maximaal buigend moment optreedt, precies daar waar de draagarmen afgedraaid worden! De buigspanning = buigend moment/weerstandsmoment. Het weerstandsmoment neemt toe (of af) met de derde(!!!!!) macht van de diameter van de draagarm. DUS: diameter gehalveerd, weerstandsmoment 8 (ACHT!!!!!) keer zo klein.
Heb wel eens een DS in Arnhem op zijn buik zien liggen, midden op een kruising. Heb bestuurder niet gesproken, maar had wel een vermoeden
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En ik heb sterk het vermoeden dat de draagarmen voor gesmeed zijn (mag ik wel hopen)...
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:En ik heb sterk het vermoeden dat de draagarmen voor gesmeed zijn (mag ik wel hopen)...
ops: zei de elektro nerd…
Gesmeed it is!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ze zijn afgedraaid, want dat heeft die man van chypp me zelf verteld, ik betwijfel dat ze die arm tot de helft van z’n diameter afdraaien..
Nou, ik wacht af wat er gebeurd hé..
Duw me aub nog niet dieper in de depressie, heb al genoeg aan een kapotte koppakking
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ze draaien de armen niet tot de helft van de oorspronkelijke diameter af Moest er nog bij komen ook Dat van die halvering was een voorbeeld. Blijf erbij dat ze eigenlijk helemaal niet afgedraaid mogen worden….Succes met je DS
Citroen!
Maar hoe kunnen ze dat dan opnieuw lageren als het de arm is die inloopt door de jaren heen?
Je kan toch geen rollementen plaatsten op een ingelopen as?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor heel mooi moet je de schuine kant van de as schuin afdraaien en er weer lagermateriaal op aanbrengen. Geen idee hoe je dat doet overigens..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Met vlamspuiten kun je er weer een nieuw laagje op aanbrengen, oplassen en dan nadraaien kan ook natuurlijk….....is allemaal wel wat bewerkelijker dan alleen afdraaien
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....