En dat is niet duur want ik betaalde toch nog steeds ongeveer 10 euro de liter.
Jos van der Voort
Misschien is deze thread na wat opschonen geschikt voor de tiplijst?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
inderdaad ontluchting maar zo gemakkelijk om te vullen
zeker 75W80 bakolie gebruiken, anders gaat hij na 2 weken slecht schakelen ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:zeker 75W80 bakolie gebruiken, anders gaat hij na 2 weken slecht schakelen ops:
Inderdaad, ik snap nog steeds niet dat ze bij Bart-Ebben beweren dat 80W90 ook goed is
De AX die ik daarmee afvulde ging inderdaad na 2 weken slecht schakelen
ZX1.4i schreef:paso schreef:zeker 75W80 bakolie gebruiken, anders gaat hij na 2 weken slecht schakelen ops:
Inderdaad, ik snap nog steeds niet dat ze bij Bart-Ebben beweren dat 80W90 ook goed is
De AX die ik daarmee afvulde ging inderdaad na 2 weken slecht schakelen
Oh goed dat ik dit zie dan, ik kon bij me autoshop geen 75w80 (das orginele right?) krijgen maar wel 75 (of was het 80?) w90. Maar ik had perongeluk assen er nog uit en is alles eruit gelopen..gelijk maar even goeie olie scoren dus
Inderdaad heel vreemd want er zit wel degelijk verschil in. De meeste citroens staan er al niet om bekend heeel soepel te schakelen ( BE3 vooral)
En daar helpt een verkeerde soort olie al helemaal niet bij.
Officeel gaat er trouwens 1,8 L olie in de bak maar die 2 tiende liter extra overleeft de bak wel.
P.s. Laten we opmerken dat Citroen/Peugeot (al jarenlang) een van de meest betrouwbare versnellingsbakken leverd. Eenvoud is hierbij een belangrijk punt.
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Ijs schreef:ZX1.4i schreef:paso schreef:zeker 75W80 bakolie gebruiken, anders gaat hij na 2 weken slecht schakelen ops:
Inderdaad, ik snap nog steeds niet dat ze bij Bart-Ebben beweren dat 80W90 ook goed is
De AX die ik daarmee afvulde ging inderdaad na 2 weken slecht schakelenOh goed dat ik dit zie dan, ik kon bij me autoshop geen 75w80 (das orginele right?) krijgen maar wel 75 (of was het 80?) w90. Maar ik had perongeluk assen er nog uit en is alles eruit gelopen..gelijk maar even goeie olie scoren dus
die had ik er ook in gedaan, is standaard voor de meeste wagens
maar echt 2 weken en hij schakelde heel slecht, olie eruit en de goede erin was de oplossing want elke keer ik de auto gebruikte ging het beter en op terug 2 weken tijd was alles van de baan
ik denk dat ik geluk heb gehad om er zonder kosten vanaf te komen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
SAXO-Racer schreef:Inderdaad heel vreemd want er zit wel degelijk verschil in. De meeste citroens staan er al niet om bekend heeel soepel te schakelen ( BE3 vooral)
En daar helpt een verkeerde soort olie al helemaal niet bij.
Officeel gaat er trouwens 1,8 L olie in de bak maar die 2 tiende liter extra overleeft de bak wel.
P.s. Laten we opmerken dat Citroen/Peugeot (al jarenlang) een van de meest betrouwbare versnellingsbakken leverd. Eenvoud is hierbij een belangrijk punt.
Mijn bak is open geweest en leeg, dan gaat er wel 2L in
haha je hebt gelijk Ijs anders had Citroen ook wel flessen gemaakt van 1,8 L
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Wat is eigenlijk het gevolg als je er te veel olie in gooit? laten we zeggen 2,5L ofzo :
Word het dan gewoon door de ontluchting eruit gespuugd of word het een drama :
Als het goed is moet het er dan via de vulopening weer uitstromen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
SAXO-Racer schreef:P.s. Laten we opmerken dat Citroen/Peugeot (al jarenlang) een van de meest betrouwbare versnellingsbakken leverd. Eenvoud is hierbij een belangrijk punt.
Daar zit wel wat in
Er zijn hier op het forum bijna geen topics over problemen die duidelijk wijzen naar de versnellingsbak.
Wel gedoe met automaten, koppeling, schakelstangen, etc.
Zelfs als je twee weken zonder olie rijdt ops: dan wil ie nog steeds schakelen. Alleen de drie geeft als-ie koud is wel eens een kraak.
Jos van der Voort
Zo hoort het officiëel dus!
Bij mij ging de olie er ook gewoon van boven in. Dan kun je er goed bij. Die 1.8 liter die er in moet is goed af te schatten met het blote oog en een beetje meer kan ook geen kwaad volgend de experts.
Om daar aan de zijkant af te vullen is een crime.
Voor mij is nog steeds niet helder waarom het niet volgens de onofficiële plug aan de bovenkant zou mogen.
Wat vinden de Citroën monteurs hier op het forum hiervan? Die zullen meestal van onder de wagen werken denk ik (auto op de brug) en dus de officiële weg volgen of niet?
Jos van der Voort