ik weet niet of hier al een draadje over is, maar een apk opmerking was dat handremkabel/systeem links bleef hangen. Hoe maak ik deze weer gangbaar? Is het een kwestie van de boel los halen en schoon maken?
Citroen Bx Deauville 1993
Re: handrem gangbaar maken…
Eric schreef:ik weet niet of hier al een draadje over is, maar een apk opmerking was dat handremkabel/systeem links bleef hangen. Hoe maak ik deze weer gangbaar? Is het een kwestie van de boel los halen en schoon maken?
Ligt eraan of het de kabel is of niet, bij mij waren de kabelsafgekeurd omdat ze roest vertoonde. Maar ik denk dat het vooral gangbaar maken is van handrem (bij de remschijf vóór) Je ziet de handremkabels wel zitten achter de remschijf.
Achterop je remklauw zit een stofhoes met daarachter het mechanisme, deze willen wel eens vastzitten.
Haal de stofhoes eraf door het klemmetje eraf te halen en de hoes opzij te schuiven, spuit het geheel in met WD40 en beweeg met een tang het mechaniek tot het weer soepel heen en weer gaat en dat de veer weer werkt, smeer vervolgens een goede dot vet in het mechaniek en monteer de stofhoes weer..
Succes
Emiel