2 van de 2
 < Vorige 1 2

Gloeibougies
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 06 november 2006 10:11 PM
  [ # 16 ]

Heb zelf tijden naar een startprobleem gezocht, alle bekende oplossingen geprobeert, gloeiers (Beru, prima) luchtfilter goed schoonhouden (heb nu een K&N uit een sloop BX Very Happy  GTI, gaat perfect). Bij het laten afstellen van de dieselpomp vond men echter dat de startmotor wat langzaam ronddraaide ondanks een zgan accu. De massakabel bleek slecht. Na vervangen hievan draait de startmotor echt opvallend beter rond. Heb nu geen problemen meer Razz

GreetZ
Hans

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 05 december 2006 07:45 PM
  [ # 17 ]

distributieriem moet over 20.000km toch vervangen worden, de klepspeling kan ik dan laten controleren. Het starttoerental lijkt me goed (1000rpm, zakt iets bij warme motor) maar de gloeibougies heb ik nog steeds niet gecontroleerd. Misschien heb ik er in de kerstvakantie tijd voor.

Mijn accu is trouwens uit 1997, ben benieuwd of ‘ie de winter nog volhoudt.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 december 2006 07:48 PM
  [ # 18 ]
hogervp schreef:

Serge

Ik zou niet direct overgaan tot het vervangen vd gloeispiralen/bougies. Ik heb inmiddels al diverse Xantia diesel eigenaren gesproken die allemaal aangeven dat de Xantia D erbij gebaat is om een paar seconden te wachten met starten nadat het lampje gedoofd is. Dan start ie altijd keurig en loopt vrij snel mooi rond. Bij de ZX D was ik het anders gewend, maar de Xantia heeft wat meer tijd nodig. Ik heb het er ook al eens met Bram over gehad. Als de gloeispiralen echt minder worden dan merk je dat snel genoeg: je moet dan langdurig de startmotor gebruiken en je zal een grote zwarte rookwolk in je speigels zien.

Patrick

Daar heb ik naar geluisterd (of hoe verpak ik anders het feit dat ik nog geen zin heb gehad om ernaar te kijken?). Toch vind ik het een raar verhaal dat je na het doven van het lampje nog een paar seconden moet wachten, ben het van mijn Renault en BX niet gewend…

De tips van mijn naamgenoot (gloeibougies, waxthermostaat, accu) staan alle 3 op mijn verlanglijstje, hopelijk is de sint vanavond in een gulle bui Laughing

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 05 december 2006 08:36 PM
  [ # 19 ]
voge schreef:

Daar heb ik naar geluisterd (of hoe verpak ik anders het feit dat ik nog geen zin heb gehad om ernaar te kijken?). Toch vind ik het een raar verhaal dat je na het doven van het lampje nog een paar seconden moet wachten, ben het van mijn Renault en BX niet gewend…

De tips van mijn naamgenoot (gloeibougies, waxthermostaat, accu) staan alle 3 op mijn verlanglijstje, hopelijk is de sint vanavond in een gulle bui Laughing

Ik blijf je draadje wel even volgen. Als medestander van een Xantia TD za’k maar zeggen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 05 december 2006 10:12 PM
  [ # 20 ]

In de kerstvakantie moet ik een verslag gaan maken (het laatste, dan heb ik eindelijk een diploma..). Misschien dat ik mijn frustraties ga botvieren op wat dom sleutelwerk, gloeibougies testen e.d.

Echt slecht start ‘ie trouwens nog steeds niet hoor, 3 sec. langer doorgloeien en hij loopt na 3 omwentelingen.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 05 december 2006 11:32 PM
  [ # 21 ]
voge schreef:

In de kerstvakantie moet ik een verslag gaan maken (het laatste, dan heb ik eindelijk een diploma..). Misschien dat ik mijn frustraties ga botvieren op wat dom sleutelwerk, gloeibougies testen e.d.

Echt slecht start ‘ie trouwens nog steeds niet hoor, 3 sec. langer doorgloeien en hij loopt na 3 omwentelingen.

Suc6 alvast met je verslag. Ben je aan het doorstuderen?

@starten. Bij koude motor start mijn Xantia vrijwel direct (nadat ik een paar seconden heb gewacht als het lampje gedoofd is). Bij warme motor start ze pas na een omwenteling of 3, 4.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook