Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ola forummers!
Mijn neef en ik willen eens kijken op welke manieren je zo goedkoop mogelijk zoveel pk’s uit een auto kunt krijgen. het is niet de bedoeling om er uren mee te rijden al blazen we het blok op binnen een half uurtje, we willen gewoon zoveel mogelijk vermogen tijdelijk uit een oud blok krijgen.
Maar wat kunnen we doen om dit voor mekaar te kijgen. het budget is 500 euro dat aan een bestaande auto gespendeerd kan worden.
Ik ben dus op zoek naar tips.
Bijvoorbeeld heft het zin om ethanol te tanken oid? of misschien een soort nos installatietje in elkaar flansen, luchtfilter verwijderen voor minder weerstand, dempers erafzagen, kat verwijderen, dat soort dingetjes, nogmaals, duurzaamheid is geen issue hier
ik weet hoe onzinnig dit klinkt, maar het is wel lache om eens te doen.
Dus lamaar komen die tips
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Re: veel pk’s voor weinig geld en nog minder tijd
Mechuccio schreef:Ola forummers!
Mijn neef en ik willen eens kijken op welke manieren je zo goedkoop mogelijk zoveel pk’s uit een auto kunt krijgen. het is niet de bedoeling om er uren mee te rijden al blazen we het blok op binnen een half uurtje, we willen gewoon zoveel mogelijk vermogen tijdelijk uit een oud blok krijgen.
Maar wat kunnen we doen om dit voor mekaar te kijgen. het budget is 500 euro dat aan een bestaande auto gespendeerd kan worden.
Ik ben dus op zoek naar tips.
Bijvoorbeeld heft het zin om ethanol te tanken oid? of misschien een soort nos installatietje in elkaar flansen, luchtfilter verwijderen voor minder weerstand, dempers erafzagen, kat verwijderen, dat soort dingetjes, nogmaals, duurzaamheid is geen issue hier
ik weet hoe onzinnig dit klinkt, maar het is wel lache om eens te doen.Dus lamaar komen die tips
Bladblazer op luchtinlaat..home made turbo
Alles eruit slopen.
Gewicht scheelt een hoop en zijn de goedkoopste “pk’s”
Bladblazer werkt goed ja, zeker als je nog in combinatie en een lekker brandbaar goed zoals nitro o.i.d. erbij inspuit…
Het schijnt trouwens dat als je modelbouwbrandstof gebruikt(nitro, alchol, wonderolie en ethanol) je erg veel vermogen krijgt en je meteen van je cilinders af bent…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
WYD schreef:Alles eruit slopen.
Gewicht scheelt een hoop en zijn de goedkoopste “pk’s”
de friet ei bx is wel te koop voor 500.
komend jaar hebben we toch een gti tot onze beschikking
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
bedankt voor de reacties alvast
Enne stoterstangen, ik ga natuurlijk geen bx opofferen hiervoor, wordt een nissan sunny2.0, of een mitsubishi galant 2.0 zoiets, als het maar japans is en een 2 liter motor heeft (of meer)
De 500 euro zijn puur voor de “tuning” dus bladblazer, modelbrandstof en wat er nog emer voor dingetjes bijkomen, en inderdaad zo licht mogelijk!
Ik heb hier best zin in
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
anders koop je een auto met turbo motor, en schroef je de turbo druk op
Het blok hoeft echt maar heel even te lopen ? En de ‘tuning’ mag niet teveel kosten ? Carterpan er onder uit rossen en de oliepomp + de aandrijving van dat ding wegrossen. Zolang de olie nog niet uit je blok geslingerd of verbrand is, heb je heel even voordeel van het niet aan hoeven drijven van de oliepomp. Een alternatief is wellicht (veel) dunnere olie zonder dat je ce carterpan achterlaat etc.
Schijt aan originaliteit.
als het dan toch jap is ga dan voor en oude civic, te koop voor 3 à 400 en heel ver te tunen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het blok in ieder geval in staat is ongeveer een half uur lol te verschaffen zonder carter en oliepomp maar in combinatie met een bladblazerturbo en modelbouwbrandstof vrees ik dat het eindpunt stationair al bereikt wordt .
ik zla ook de civics eens in de gaten houden, maar ik wil wel zo’n groot mogelijke cilinder inhoud, en dat tegen een zo laag mogelijke prijs.
Misschien is het trouwens een ideetje om een meeting hieraanvast te plakken
Hoe dan ook.
Ik zit nu op:
alles muv de voorste stoelen uit de auto verwijderen
uitlaat compleet verwijderen (misschien rechte pijp naar achteren)
luchtfilter vervangen voor bladblazer
modelbouwbrandstof tanken (iemand een idee wat dat per liter kost en waar ik het kan krijgen?)
Ik kan nog kijken voor een carburatie motor, dan kan ik iig de dynamo nog weglaten en verder ben ik nog op zoek naar tips!
Laat ze nog maar eens komen
Modelbouwbrandstof is duur…
1 liter met 16% Nitro is 11euro
2.5 liter met 16% Nitro is 23Euro
Te verkrijgen bij de betere modelbouwwinkels( o.a. in eindhoven bij vespaget modelbouw op de strijpsestraat in Eindhoven)
Iets in de richting van Ford?
Een sierra 2.0 kost niks meer tegenwoordig, en dan heb je nog RWD ook
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Simpele Ziel schreef:Modelbouwbrandstof is duur…
1 liter met 16% Nitro is 11euro
2.5 liter met 16% Nitro is 23EuroTe verkrijgen bij de betere modelbouwwinkels( o.a. in eindhoven bij vespaget modelbouw op de strijpsestraat in Eindhoven)
Iets in de richting van Ford?
Een sierra 2.0 kost niks meer tegenwoordig, en dan heb je nog RWD ook
Nja, dat die peut niet goedkoop is verwachtte ik al, maar laat ik eens 5 liter ervan nemen, ik denk dat dat wel voldoende moet zijn om ff lol te hebben voor de zuigers komen kijken hoe het weer is
sierra is idd goed plan, wel logge bak maar cheap idd!
spiritus is toch ook ethanol? en vele malen goedkoper.
Mischien iets aanmengen met een scheutje 2-takt olie wat ook in de RC-brandstof zit, mis je alleen de methanol nog, of is dat juist wat je er in wilt hebben.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
MaartenH schreef:spiritus is toch ook ethanol? en vele malen goedkoper.
Mischien iets aanmengen met een scheutje 2-takt olie wat ook in de RC-brandstof zit, mis je alleen de methanol nog, of is dat juist wat je er in wilt hebben.
16% nitro klinkt zo gaaf
Ik lees net op de site van een bekende RC winkel dat ze nu zelfs brandstof hebben met 35% Nitro
Dat is voor de mensen die echt snel van hun blokjes afwillen gellof ik…
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Simpele Ziel schreef:Ik lees net op de site van een bekende RC winkel dat ze nu zelfs brandstof hebben met 35% Nitro
Dat is voor de mensen die echt snel van hun blokjes afwillen gellof ik…
IKKE IKKE IKKE!!