Hoe overtuig ik er mijn vriendenkring van dat Citroën de beste auto’s ter wereld maakt?
Always Smile
Re: Citroën beste auto’s
Double Chevron schreef:Hoe overtuig ik er mijn vriendenkring van dat Citroën de beste auto’s ter wereld maakt?
niet
Laat ze ff een half uurtje (mee) rijden ....
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Ze zijn er toch al van overtuigd dat de C5 erg comfortabel veert. Maar moest er een ster vanvoor op staan in plaats van een double chevron, ze zouden direct veel enthousiaster zijn.
Deze spijtige subjectieviteit krijg ik jammer genoeg bij de meeste mensen niet weg.
Always Smile
Double Chevron schreef:Ze zijn er toch al van overtuigd dat de C5 erg comfortabel veert. Maar moest er een ster vanvoor op staan in plaats van een double chevron, ze zouden direct veel enthousiaster zijn.
Deze spijtige subjectieviteit krijg ik jammer genoeg bij de meeste mensen niet weg.
Houden zo….. straks wil iedereen een Citroen en zijn ze voor ons onbetaalbaar geworden…...
Immers vraag- aanbod…. prijs
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Ik heb mijn ouders (verstokt mitsibishi rijders) ook in een citroen gekregen (C5) door ze gewoon een paar keer mee te laten rijden in mijn xantia
En na een proefrit in de c5 (en daarna weer in de harde werkelijkheid die mitsubishi heet te stappen) waren ze direct verkocht.
Maargoed, als mensen een ander automerk willen rijden moeten ze dat zelf weten toch?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Double Chevron schreef:Ze zijn er toch al van overtuigd dat de C5 erg comfortabel veert. Maar moest er een ster vanvoor op staan in plaats van een double chevron, ze zouden direct veel enthousiaster zijn.
haha daar heb ik iig geen probleem mee, mij krijg je alleen in een ster als het een taxi is en dan nog moet ik zo dronken zijn dat ik het niet door heb dat het een ster is.
Mercedes :kots
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
TurboTilbo schreef:Doe wat ik deed tegen een vriend van me met z’n extreem verlaagde Jetta (kan nog niet over een aansteker heen rijden) en doe een raceje wie het eerst van jouw huis naar zijn huis is.
Onderweg liggen een stuk of 8 drempels waar ik met m’n AX vol gas overheen kon jagen, ik was meerdere minuten eerder
mensen met een Jetta moet je eerst zien te leren wat het begrip auto is, dat die dingen nog vrij mogen rijden, ik zie ze alleen als ik shoarma bestel…..
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Re: Citroën beste auto’s
Double Chevron schreef:Hoe overtuig ik er mijn vriendenkring van dat Citroën de beste auto’s ter wereld maakt?
Waarom zou je dat willen? Laat mensen hun eigen waarde oordeel vormen. Zoveel mensen, zoveel smaken. Iedereen beoordeelt een auto weer op andere criteria, DUS zal je ook andere uitslagen krijgen.
Citroen maakt trouwens echt niet zulke beste auto’s als het om productiekwaliteit gaat. Er zijn genoeg auto’s die meer hufterproof zijn met minder onderhoud. Meja, dan hebben we het niet altijd over rijkwaliteit, freude am fahren, etc.. Mij geeft een Citroen in elk geval meer “Freude am Fahren”, dan een Mercedes Meja, dan hangt het er nogal van af of het een BX Turbo D12 is of een (no offence) 2CV.
PHoskam schreef:Double Chevron schreef:Ze zijn er toch al van overtuigd dat de C5 erg comfortabel veert. Maar moest er een ster vanvoor op staan in plaats van een double chevron, ze zouden direct veel enthousiaster zijn.
haha daar heb ik iig geen probleem mee, mij krijg je alleen in een ster als het een taxi is en dan nog moet ik zo dronken zijn dat ik het niet door heb dat het een ster is.
Mercedes :kots
Gezien jouw wagenpark behoeft dat inderdaad geen toelichting. Gefeliciteerd met je goede smaak!
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Van mij mag iedereen rijden met wat hij wil. Maar wat ik eigenlijk bedoel is het volgende. Citroën heeft nu de C6 op de markt. Een echte klasse wagen. Volgens mij zal hij stukken meer comfort bieden dan gelijk welke BMW of ander groot Duits vehicle. Waarschijnlijk is hij zelfs comfortabeler dan een BMW 7 (wat eigenlijk een klasse hoger is). Het afwerkingsniveau moet ook zeker niet onder doen voor andere wagens uit dezelfde klasse. Integendeel. En de uitrusting en innovaties liegen er ook niet om. Toch zal deze wagen nooit het respect krijgen dat hij verdient. Volgens Jan uit de straat zal het toch altijd maar een Citroën zijn. Niemand zal geloven (tenzij wij als kenners) dat deze auto eigenlijk op veel (niet alle) punten beter is dan zijn Duitse concurrent. Want… het is een Franse “roestbak”. En daarvan krijg ik het op mijn systeem. Waarom krijgen Citroëns nooit het respect dat ze verdienen. Waarom zegt een Mercedes rijder dat deze auto duur is, als hij zelf met een CLK rijdt die voor bijna evenveel geld veel minder te bieden heeft. Waarom vindt een kennis van mij een VW Passat zoveel beter dan een C5 (want een C5 blijft toch maar een Citroën volgens hem). Hoe overtuig ik er u iemand dus van dat Citroëns even lang zullen rijden dan VW’s. En dat het goeie auto’s zijn. En dat ze veeeeel comfortabeler zijn.
Always Smile
Lastig lastig. Kijk; de Citroën heeft qua geschiedenis gewoon niet altijd een goede reputatie. Dat komt door de roestgevoeligheid van een aantal types uit de jaren ‘70 - ‘80. Denk daarbij aan GS, A-types, etc. Ook de DS heeft in haar beginperiode natuurlijk veel te stellen gehad met hydraulische problemen. Dit zit er bij mensen zóóó in dat je het er niet snel uit krijgt. Tegenwoordig zijn die dingen natuurlijk niet meer aan de orde en bouwt Citroën haar auto’s anders. Ondanks dat ben ik er ook niet van overtuigd dat Citroën de béste auto’s maakt. Het zijn auto’s die een regelmatig onderhoud behoeven (heb ik er voor over hoor).
Ik denk ook dat het vooral een kwestie van smaak is. De modellen (lijnen) en soms techniek van Citroën zijn vaak gedurfd, vernieuwend. Niet iedereen houdt daarvan. Kijk, mensen die daar niet van houden rijden dan liever een VW Passat ofzo. Sja, eigen keuze. Je moet een citroën maar mooi vinden. Ik probeer mijn vriendin er al jáááren van te overtuigen, maar zij houdt gewoon niet van hoekige strakke lijnen… Hoe maak je diegene wijs dat een BX mooi is… Ook sprak ik van de week met mijn buurman. Hij vond mijn BX wel mooi, maar houdt niet van het zweverige rijden. Ik persoonlijk vind de rij-eigenschappen van A-types en HP-geveerde Citroëns erg onderscheidend en heerlijk rijden. Daar kunnen mensen dus ook anders over denken. De beste manier om iemand te overtuigen blijft denk ik, zoals eerder gezegd: laat mensen maar eens een half uurtje Citroën rijden!
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Zoals die 2 oude zeikerds op dat balkon bij de Muppet Show altijd treffend zeggen; “WHO CARES!!?”.
Ik loop zelf het liefst in mintgroene schoenen en roze strings en ik ga me er echt geen seconde mee bezig houden om anderen ervan te overtuigen dat dat tof is
Animal triste post coitum
Serge schreef:Zoals die 2 oude zeikerds op dat balkon bij de Muppet Show altijd treffend zeggen; “WHO CARES!!?”.
Ik loop zelf het liefst in mintgroene schoenen en roze strings en ik ga me er echt geen seconde mee bezig houden om anderen ervan te overtuigen dat dat tof is
Gaaf omschreven.. maar je raakt wel de kern imho. WAAROM zou je iemand zo nodig willen overtuigen?
Sja, ik tref altijd opelrijders die over ons merk zeiken…
Sja, dat is vragen om een hok met herrie, ik vraag ze dan steevast of ik even naar hun achterspatbord mag kijken
Maar ik wil niemand overtuigen dat Citroën de beste is, want dat is ie niet!
Wel eentje met karakter! en dat vind ik veel mooier
Het gaat ook niet om welke auto de beste is, maar welke auto je zelf het liefste bezit (en rijdt!). Sommige mensen willen goedkoop van A naar B, andere mensen willen in stijl van A naar B.
Schijt aan originaliteit.