Lelijke Eend schreef:Bij een mankemant: wijs ze er op dat het mankement zeer eenvoudig te repareren is. Begin met een dreun op het dashboard (zo heb ik vorige week iemand de kilometerteller van een Xantia zien repareren) en schakel pas later over op meer ingrijpende reparaties.
Zo is mijn Xantia TD door de APK gekomen
Bram schreef:Serge schreef:Ik loop zelf het liefst in mintgroene schoenen en roze strings
Die roze strings kunnen er nog mee door, maar die schoenen kunnen echt niet hoor
Jammer dat ik nu net geschreven heb dat ik ga me er echt geen seconde mee bezig houd om anderen ervan te overtuigen dat dat tof is, anders liep jij morgen ook in mintgroene schoenen :schater
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
André schreef:Kijk de beste auto’s zijn het natuurlijk niet, dat is waarschijnlijk een Toyota.
Daarmee bedoel je neem ik aan de betrouwbaarheid? Want op andere gebieden (wegligging, besturing, schakelen, comfort, etc.) laat Toyota het afweten. Een auto is gelukkig meer dan alleen betrouwbaarheid.
Iedereen zal ook een ander eisenpakket bij een auto hebben. De een wil een grote bak, de ander een betrouwbare, een zuinige, een snelle, etc. Daarom is het lastig iemand te overtuigen van het nut van een Citroën. Je kunt het hebben over rationele aspecten (een Citroën is betrouwbaarder dan een opel bijv.), maar uiteindelijk gaat het om emotionele aspecten. En daar kun je iemand haast niet van overtuigen. Het enige dat je kunt doen is enthousiast zijn over waarom jouw Citroën nu zo anders is dan andere auto’s.
hallo..allemaal goed bedoeld! Maar fftopic
Lees de eerste post gewoon eens..
Hoe overtuig ik…......... het maakt niet uit welk merk beter is…
dier kant gaan we dus NIET op.
Handjes schreef:André schreef:Kijk de beste auto’s zijn het natuurlijk niet, dat is waarschijnlijk een Toyota.
Daarmee bedoel je neem ik aan de betrouwbaarheid? Want op andere gebieden (wegligging, besturing, schakelen, comfort, etc.) laat Toyota het afweten. Een auto is gelukkig meer dan alleen betrouwbaarheid.
Wanneer heb je voor het laatst in een toyota gereden? Een moderne toyoyta avensis bijv. kan zich qua bouwkwaliteit en rij eigenschappen goed meten aan zijn betere klassegenoten.
He stom, doe ik het weer…. ops: Nee, ik ga je niet overtuigen: blijf maar lekker in de waan
S.v.p. die mensen vooral Golf, Volkswagen, Opel e.d. laten rijden. Daardoor kan ik goedkoop een Xantia kopen terwijl een Golf met hetzelfde op z’n teller het dubbele kost.
Bovendien, Citroen-rijders zijn gewoon anders. Zoals mn vrouw zei toen ze laatst meewas naar Citromobile en een tijdje op het terras gezeten had: ik zie het al: als je Citroen rijdt hoor je wel een baard of een snor te hebben
Willeam schreef:S.v.p. die mensen vooral Golf, Volkswagen, Opel e.d. laten rijden. Daardoor kan ik goedkoop een Xantia kopen terwijl een Golf met hetzelfde op z’n teller hetzelfde kost.
Met name de rijders van wat oudere Citroens zijn vaak wel eens wat op de centen. Dan is zo’n argument natuurlijk helemaal ijzersterk
Mja, wat ik bespaar aan afschrijving gaat er aan onderhoud dubbel en dwars weer uit
Re: Citroën beste auto’s
Double Chevron schreef:Hoe overtuig ik er mijn vriendenkring van dat Citroën de beste auto’s ter wereld maakt?
Hier gaat het om!
Laatste maal! anders pakken we de bezem
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
mpostma schreef:Wanneer heb je voor het laatst in een toyota gereden? Een moderne toyoyta avensis bijv. kan zich qua bouwkwaliteit en rij eigenschappen goed meten aan zijn betere klassegenoten.
He stom, doe ik het weer…. ops: Nee, ik ga je niet overtuigen: blijf maar lekker in de waan
Overtuigen van de kwaliteiten van een auto doe je inderdaad door er in te rijden. Laat je vrienden dus gewoon rijden in je Citroen. Dan bewijst de wagen zich vanzelf.
(Ja, ik heb in een recente Corolla gereden en de besturing, het onderstel en het schakelen zijn errug vaag. De Avensis heb ik niet gereden, maar die krijgt wel dezelfde kritiek in autotests.)
Maar het ligt er dus aan wat iemand ‘het beste’ vindt aan een auto.
Re: Citroën beste auto’s
René van Maren schreef:Double Chevron schreef:Hoe overtuig ik er mijn vriendenkring van dat Citroën de beste auto’s ter wereld maakt?
Hier gaat het om!
Laatste maal! anders pakken we de bezem
Heel simpel: de sleutel.
Wat bedoel ik?
Nou: mn zwager van 20 rijdt een Golfje. Mn vrouw (zn zus dus) krijgt deze week een Xantia 2.0i 16V Pallas uit ‘99. Dan zeg ik dus tegen hem: “moet je een rondje rijden? Hier heb je de sleutels.”
O ja, als mn buurjongen die autogek is zegt dat een DS een foeilelijke auto is dan beschouw ik hem (= die buurjongen) als afgeschreven. Valt niet meer te overtuigen
Het spijtige aan heel de zaak is dat mensen nooit objectief zijn. Als ik iemand laat meerijden in één van onze citroëns krijg ik altijd reacties zoals: zit tochwel goed, is inderdaad comfortabel, enz.
Maar als je zegt dat deze auto’s kwa comfort beter zijn dan bv een Audi, dat lukt niet. Zelfs niet door ze te laten meerijden. Gewoon omdat ze niet objectief zijn. Een audi vergelijken met een Citroën, dat kan toch niet…
Het omgekeerde is ook waar. Als ik (al is het maar 1 keer) zeg dat Citroën kwa constructie niet de beste is, dan denkt iedereen direct dat het slechte wagens zijn. Als je dan met een Xantia rijdt die 220000 km op de teller heeft en er is ineens een ventilator kapot, dan denken de passagiers direct dat zoiets alleen bij Citroën voorvalt omdat deze kwa constructie niet de beste is. Daarvan kan je ze wel gemakkelijk overtuigen. Dat kost heel wat minder moeite.
Mensen zijn niet objectief als het om Citroën gaat. Om nog maar te zwijgen van de vele innovaties en ontwikkelingen die dit merk op zijn naam heeft. Citroën moet op dat vlak zeker voor de Duitsers niet onder doen. Maar niemand kent of wilt die innovaties kennen.
fftopic
En wat Toyota betreft, het kunnen misschien wel goeie auto’s zijn. Maar een merk dan helemaal niet innoverend is, daar kunnen ook weinig kinderziektes bij optreden.
Always Smile
Double Chevron schreef:.......Als je dan met een Xantia rijdt die 220000 km op de teller heeft en er is ineens een ventilator kapot, dan denken de passagiers direct dat zoiets alleen bij Citroën voorvalt omdat deze kwa constructie niet de beste is.
Daar zeg je zowat…..als je het over de kachelventilator hebt van de Xantia, die er nog weleens mee willen stoppen…ben je een hoop geld kwijt met reparatie want het hele dash moet er dan uit.
Niet erg goochem bekeken dus van Citroen.
Maar ja….dat zullen andere merken wel weer hebben met andere zaken.
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Soms gaat het vanzelf:
Mn vriendin vervoerde vorige week drie collega’tjes in de DS van amsterdam vaar haarlem. Achterin zitten twee van die dames te discussieren waarom niet alle auto’s van tegenwoordig zo prettig zitten en rijden als een DS..
Q.E.D.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bram, dat is onzin….alleen als de kachelradiateur stuk is, moet ie er uit!