4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Citroën beste auto’s
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 november 2006 04:52 PM
  [ # 46 ]

Ik haal nooit mensen over, ze beslissen maar lekker zelf maar zowel familie als collega’s vallen vanzelf voor de picasso als ze een stukje meegereden hebben. Zijn ze ineens vol lof over de ruimte en zo. Zelfs mijn ouders zitten te overwegen om een picasso te kopen Shocked Dat was niet de bedoeling Sad  Wink Terwijl ik met de xantia altijd alleen maar negatief commentaar kreeg Sad Of is de picasso geen echte citroen?  Razz

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2006 05:28 PM
  [ # 47 ]
zandvoorta schreef:

Ik haal nooit mensen over, ze beslissen maar lekker zelf maar zowel familie als collega’s vallen vanzelf voor de picasso als ze een stukje meegereden hebben. Zijn ze ineens vol lof over de ruimte en zo. Zelfs mijn ouders zitten te overwegen om een picasso te kopen Shocked Dat was niet de bedoeling Sad  Wink Terwijl ik met de xantia altijd alleen maar negatief commentaar kreeg Sad Of is de picasso geen echte citroen?  Razz

Ik raad het al mijn vrienden juist sterk af. Anders ben ik iedere keer dat er wat mee mis is het haasje… hoe minder Citroëns in de family hoe beter Wink  lekker rustig…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 november 2006 05:31 PM
  [ # 48 ]

Re: Citroën beste auto’s

Double Chevron schreef:

Hoe overtuig ik er mijn vriendenkring van dat Citroën de beste auto’s ter wereld maakt?

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 november 2006 06:22 PM
  [ # 49 ]

Re: Citroën beste auto’s

Ik voel iets in de lucht hangen…


Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 november 2006 06:26 PM
  [ # 50 ]

Sja, ik ook!

Maar doe het nóg niet Laughing

 

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 06 november 2006 06:32 PM
  [ # 51 ]
René van Maren schreef:

Sja, ik ook!

Maar doe het nóg niet Laughing

Volgens mij was die opmerking over de kachelradiator van jezelf toch? De rest op deze pagina is toch on topic/een antwoord op de vraag? Help me even, want ik zie het niet.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 06 november 2006 06:41 PM
  [ # 52 ]

Natuurlijk is “beste” nogal een subjectief begrip.
Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat, de een vind een harde stoel lekker zitten en de ander een zachte stoel om maar wat te noemen.
Wel is het zo dat in vergelijking met andere auto’s er verschillen zijn, en mijn mening is dat die verschillen wel kleiner worden bij nieuwere modellen, zowel positief al negatief. Zo objectief morgelijk t.o.v. andere merken valt mij het volgende op:

*Plaatwerk: in vergelijking met duitse auto’s valt het op dat het plaatwerk minder goed gemonteerd is en naden vaak niet helemaal recht zijn.
*Onderstellen: Moderner van opzet dan veel andere merken, diverse delen wel iets meer slijtagegevoelig (bijvoorbeeld draagarmlagers)
*Motoren: Meestal niet hypermodern, wel betrouwbaar, gemiddeld meer last van lekkages (zweten). Meestal iets minder vermogen dan conccurenten. Wel valt de rustige loop vaak op.
*Interieur: Meer rammels dan gemiddeld en montage vaak minder secuur, dan andere merken (een MB200D met 500.000km kan wel volledig rammelvrij zijn) Een BX op kasseien is geen pretje…
*Comfort: Traditioneel vele malen beter dan andere merken, mits goed onderhouden. Sommigen vinden een HP citroen met versleten bollen nog lekker rijden…... Wel is bij nieuwe modellen het comfort meer gemiddeld.
*Electra: draadjes en kabelbomen en stekkers van mindere kwaliteit dan bijvoorbeel japanse merken, levert veel onnodige storingen op
*Lakwerk: Grote sprongen zijn gemaakt, maar ook bij nieuwe modellen zie je veel spuitfouten mijns inziens gemiddeld dus.
* Versnellingsbakken, beter dan gemiddeld echter 5e versnelling traditioneel   zwak punt. Automaten van ZF niet echt geweldig.
*Design: natuurlijk lastig beoordelen, maar ik vind de modellen vaak een lange houdbaarheidsdatum hebben, waardoor minder snel uit de mode.
*Remmen: Beter dan gemiddeld, zelfs dunne schijven hebben weinig last van trillingen zoals bij japanners voorkomt. Handrem op de voorwielen zorgt voor extra slijtage handremkabels.
*Wegligging: Beter dan gemiddeld, met een Cx kun je ongelofelijk hard de hoek om terwijl andere auto’s uit die tijd nog zwabberen. Vooral de rust valt op. Wel meer onderstuur dan bij veel andere merken. voordeel is er vooral op slechte wegen.

Tot zover de dingen die mij opvallen…..
Is een Citroën nu een betere auto?
Nee beter niet, maar wel vind ik dat men zich meer onderscheid en tenminste keuzes durft te maken waardoor de auto als geheel minder een compromis is.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 november 2006 06:47 PM
  [ # 53 ]

Ik vind de motoren juist wel een sterk punt:

Voorbeeld, de Astra F 1.6i van mijn moeder heeft 71PK
Een simpele AX, ,BX, ZX 1.4 heeft 75 PK, de AX GTI met 1.4 heeft zelfs 95PK!

De BX 16v had in 1987 met een 1.9 4cilinder 16v 160PK!
ter vergelijking
een BMW 325I had toen een 2.5 Liter 6 cilinder nodig om 170pk te halen…

Versnellingsbakken vind ik dna weer niet zo’n sterk punt,  die zijn meestal al vanaf den beginnen harkerig en vrij gevoelloos..

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 november 2006 06:55 PM
  [ # 54 ]

Zelfs in bovenstaande posts slaat de subjectiviteit weer toe.

Versnellingsbakken zijn niet eenduidig als goed of slecht te kenmerken. Sommige bakken schakelen gewoon slecht vanaf nieuw, terwijl bij andere types de bakken heerlijk schakelen.

Motoren: ook hier is de term Citroen te breed gekozen om er nog iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Persoonlijk sluit ik mij liever aan bij de visie van Waterman of Serge. Laat ze maar lullen en probeer ze vooral niet te overtuigen. Stel dat ze een Citroen kopen en hij bevalt niet dan heb JIJ het gedaan en als je ook nog eens technisch bent kun je er ook nog onder duiken!

Het heeft toch alles met subjectiviteit, imago en beleving te maken. Laat mensen lekker voor zichzelf kiezen. De discussie word mijns inziens best overloos zo.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 november 2006 07:16 PM
  [ # 55 ]

idd marten, ik heb nu voor het eerst aan een bekende een citroen verkocht. een c1 wel te verstaan Wink

familie van mij die steken elkaar wel aan met de picasso maar ik praat ze er nooit in

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 07 november 2006 02:21 AM
  [ # 56 ]

Ik ben eens blij dat ik hier mijn hart heb kunnen luchten, want daar was het mij eigenlijk om te doen. Jullie weten tenminste allemaal wat Citroën voor je kan doen. Alles wat in dit topic staat is in feite juist.

Mijn conclusie blijft toch nog steeds dezelfde: Citroën verdient meer respect. Maar door spijtige vooroordelen krijgt dit merk niet steeds het respect dat het verdient. Maar daar zijn jullie het waarschijnlijk allemaal mee eens.

Vriendelijke groeten vanwege een echte Citroënist.

Always Smile Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 november 2006 02:34 AM
  [ # 57 ]

Voor een comfortabele en luxe auto, bied een Citroen de beste prijs/kwaliteit verhouding, zonder dat je hoeft in te leveren op veiligheid of roestpreventie. Het gaat dus vooral om voor zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk auto te krijgen.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 november 2006 03:28 AM
  [ # 58 ]
René van Maren schreef:

Bram, dat is onzin….alleen als de kachelradiateur stuk is, moet ie er uit!

Pardon ?

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook