Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
rij nu in de 1e/2e/3e/4e/5e versnelling bij 10/20/30/40/50 km/uur.
lijkt me zo zielig voor het niet al te trekkrachtrijke motortje - ik vind de motor in z´n 5 pas voorbij de 80 niet benepen lopen.
ik hou het, als ik kalm aan doe, voorlopig nog even op 0-15 (1); 15-35 (2); 35-55 (3) ; 55-85 (4) en 85-153 (5). meer dan 153 km/h heb ik nog niet op de teller gezien - maar misschien was dat omdat ik kalm aan deed…
mijn laatste tankinterval leverde een verbruik op van 1:19,2 - inmiddels zal het mechaniek met bijna 4.000 km aardig ingereden zijn.
5e versnelling 50 km/u???
in zn 4 is dat al echt lastig!!! minimale voor 4 is eigenlijk al 55-60 en dan komtie al vrij moeizaam vooruit… knap als je zo kan rijden!!
afgezet naar massa
Afgezet naar massa rijdt dan mijn XM met een V6 automaat verhoudingsgewijs net zo zuinig als een C1.
(de XM is goed 2 maal zo zwaar en realiseert een verbruik van 1:10,5)
Afgezet naar motorinhoud rijdt de XM zelfs fors zuiniger!
(als 3.0 liter 1:10 realiseert, zou de 1.0 liter 1:30 moeten doen)
Hoef ik me toch niet zo bezwaard te voelen voor het milieu!
Naar motorvermogen afzetten doe ik maar niet, dat is slecht voor het gevoel
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
ejhogenbirk schreef:Hoi Hugo, probeer eens wat meer gas te geven in een voor je gevoel te lage versnelling…
Laatste stand:
6564 km 1:22.3Gemiddeld vanaf het begin nu 1:19.6. Dat is dus incl. het inrijden!
Ik “diesel” nog even lekker verder zeker nu de benzineprijs zo stijgt
Zo dat zijn nog eens cijfers!! Ik heb laatst weer een meting gedaan, toen kwam er 1:18,7 uit. Ook niet heel slecht, maar het kan nog veel beter. En hierbij totaal niet gelet op zuinig rijden. Ook veel filerijden en geregeld fel optrekken. Maar toch zie ik niet voor me hoe je 50 in zn 5 rijdt. in zn 4 gaat het echt maar nét… ik zal het eens testen als ik weer es een keertje derin zit en alle tijd heb
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Citroën doet het sowieso goed als het zuinige auto’s betreft.
De C1 met zusjes Aygo en 107 behoren absoluut tot de zuinigste benzine-auto’s. En bij de diesels zijn er zelfs 3 modellen bij de zuinigste 10 auto’s die op dit moment in Nederland verkrijgbaar zijn. (bron: brandstofverbruiksboekje VROM).
[url]http://i52.photobucket.com/albums/g4/wizardwilly/verbruiksboekje.jpg [/url]
Verkocht, helaas schade gereden!
Wat een kanjer ! heb de eerste 620 km weg, stad en rijksweg door elkaar genomen en soms 130km pu gereden en er kon 30 L getankt worden!
dat is ruim 1/20 met inrijden!!!
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
laatste interval:
630 km : 29,93 liter = 1:21,05
da´s toch een stuk beter dan met mijn vorige auto - als ik daar héél rustig mee deed haalde ik de 1:10,7 - okay, qua bagageruimte mis ik ´em nog wel eens, de Volvo 240 Polar.
Het filerijden haalt het benzineverbruik bij de C1 gewoon gigantisch omhoog! Er staan nu nog 4 streepjes op de teller en hij heeft al ruim 350 km gereden… Zonder echt in de file te staan deze keer… Gaat een nieuw record worden als dat zo doorgaat
Iemand die trouwens iets kan zeggen over het gebruik van Shell V-Power of BP Ultimate? Heeft het zin om dit te gebruiken? Iets duurder qua literprijs… maar misschien rijd je net zoveel of nog zuiniger dan dat deze brandstof duurder is dan gewone brandstof… En is het nou echt veel beter voor de motor om zo’n alternatief te gebruiken? Misschien maar eens testen… ben benieuwd of andere mensen ervaringen hebben!!
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Dat topic is er inderdaad al, niet speciaal voor C1.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1142&highlight=verbruik+vpower
Verkocht, helaas schade gereden!
Van horen en zeggen ! Dat deze speciale benzine alleen effect heeft voor de zware jongens met veel PK ‘s en of turbo’s maar voor een kleine standaard motor geen verschil geeft , eu95 is voldoende om er uit te halen wat er in zit.
Nou ja maar 1 keer een tankje proberen denk ik kijken of het verschil maakt… en anders lekker terug naar de Makro… heb toch ook het idee dat dat goede benzine is.. beter dan die van de ANWB…
Verbruik met benzine van de Makro: 1 : 20,25
het blijft beter worden
zo dan, ik wist niet dat de C1 zo’n zuinige auto was!
Ik vind de 1 op 15 - 16 die mijn swift haalt al hele nette waardes en was in de veronderstelling dat nieuwere auto’s vaak onzuiniger waren door nieuwe veiligheidseisen, milieueisen ed maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Wellicht toch maar eens een C1 overwegen dan
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Mijn BX-en Xantia’s deden allemaal zo’n beetje 1:11 of 1:10. Met de Xantia was ik erg blij dat ik dik 700 kilometer uit een volle tank wist te halen met gewoon niet al te zot optrekken en me aan de maximum snelheid houden.
Met mijn C1 haal ik een dikke 600 kilometer uit een tank. De tank is half zo groot als die van een Xantia, dus 1:20 zal het heus wel zijn. Als beloning voor het zuinige rijgedrag, tank ik lekker 98. In Duitsland op vakantie zelfs octaan 100 getankt en ik had het idee dat Citronella dat wel lekker vond, ze reedt er heerlijk op en nog zuinig ook.
Overigens heb ik een Sensodrive. Als je gewoon normaal rijdt, dan is dat vanzelf ‘het nieuwe rijden’. 50 in de 5 is heel normaal, maar 130 in de 3 ook! Ik heb eerlijk waar nog nooit zo’n geweldig soepel motortje en versnellingsbak meegemaakt. (Nou vooruit, die CX 25 GTI II van mijn broer destijds deed 130 rustig in de 2 en dan had je nog niet in de gaten dat je illegaal bezig was.)
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
MichelC1 schreef:Onze eerste tank (direct na aflevering) leverde een verbruik van 1:18,7 op.
Vandaag voor het eerste getankt…en 1 op 18,7
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)