is remmen op de motor eigelijk slecht ?
nee daar is niks mis mee mits je het rustig doet
Wat bedoel je met rustig?
Volgens mij kan het weinig kwaad, al zou gewoon remmen de motor minder doen slijten…
Aan de andere kant slijten je remmen dan weer meer…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ben het met C2 eens dat je het met beleid moet doen maar verder zie ik eigenlijk alleen voordelen, zuiniger want geen brandstofverbruik (in ieder geval bij een injectiemotor) minder slijtage aan remdelen want minder noodzaak tot remmen etc etc
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Simpele Ziel schreef:Wat bedoel je met rustig?
Volgens mij kan het weinig kwaad, al zou gewoon remmen de motor minder doen slijten…
Aan de andere kant slijten je remmen dan weer meer…
voet van het gas langzaam laten rollen en terugschakelen op de goede momenten
In welke mate stijgt het verbruik bij motorremen met een carburator?
lijkt me dat je dan vooral meer lucht aanzuigt, of ben ik mis?
sommige mensen vinden remmen op de motor onnatuurlijk,
maar trekken een nog halfkoude HDi wel naar 3500rpm…
ik heb wel eens gehoord dat het voor het verbruik weining uitmaakt maar of dat ook echt zo is ik zou het niet weten want ik rem altijd om me motor af
rocco schreef:In welke mate stijgt het verbruik bij motorremen met een carburator?
lijkt me dat je dan vooral meer lucht aanzuigt, of ben ik mis?
hoe rem je? met je voet van het gaspedaal af, carburator klep valt dus dicht
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
citroenc2 schreef:voet van het gas langzaam laten rollen en terugschakelen op de goede momenten
Je moest eens weten hoeveel mensen op het laatste moment remmen, en maar klagen over remmen en banden slijtage
paso schreef:rocco schreef:In welke mate stijgt het verbruik bij motorremen met een carburator?
lijkt me dat je dan vooral meer lucht aanzuigt, of ben ik mis?hoe rem je? met je voet van het gaspedaal af, carburator klep valt dus dicht
ik rij vooral met me xantia maar meestal is het een gevoel wat je moet hebben
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Rustig op de motor remmen > Berlingo Hdi met 130000 km en eerste remmen die nog geen tekenen van hoognodige vervanging tonen
ZX1.4i schreef:citroenc2 schreef:voet van het gas langzaam laten rollen en terugschakelen op de goede momenten
Je moest eens weten hoeveel mensen op het laatste moment remmen, en maar klagen over remmen en banden slijtage
inderdaad… 40 meter voor een stoplicht vol in de ankers en dan de poot op de rem houden, en maar klagen over kromme schijven
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Als je in Frankrijk in de Alpen rijd dan “moet” jezelf op je motor remmen, anders kom je niet beneden omdat je remmen vastzitten.
Er staan borden met zoiets als “Freinage dans votre moteur”, oftewel remmen met behulp van je motor.
Op de terugweg van het conservatoire kwam ik erachter hoe erg ik dat al gewend ben.
Doordat het einde oefening was voor de v.bak XM waarmee ik reed schoot die steeds uit de versnelling als je het gas er niet op hield.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ja, dat verklaart echt heel erg veel.
is er ergens ook nog uitleg bij deze grafiek?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Ja, dat verklaart echt heel erg veel.
is er ergens ook nog uitleg bij deze grafiek?
ja dat vroeg ik mij ook af geeft dan toch wel duidelijkheid waar alles voor staat.