Totaal aantal Berichten: 138
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
zojuist terug van ons eerste echte weekendje weg met onze ds. Na enkele weken geleden de bodemrestauratie met succes afgerond te hebben en de techniek eens een fikse grote beurt te hebben gegeven, besloten we om haar eens in een wat langere rit uit te testen. het werd een weekend naar zee (oostkapelle). Vanuit onze woonplaats (sevenum) zijn dat ongeveer 220 km. Alles bij elkaar zouden het dus een dikke 500 km worden ( met toeren langs de kust) . Ze liep fantastisch!! Echter, op de heenreis ter hoogte van roosendaal ging het goed mis. Het begon plots te regenen en het verkeer voor me moest opeens flink remmen. Onze ds remde heel mooi mee met haar nieuwe schijven en blokjes. Helaas de opel vivaro van een Pools bedrijf achter mij remde een fractie later met als gevolg een hevige KNALLL !! @#GR%#@@RR. Na bekomen te zijn van de eerste schrik en gecheckt of er niks met mijn vriendin aan de hand was, besloten om de auto’s maar snel op de vluchtstrook te parkeren, om erger te voorkomen, wat overigens met veel lawaai gepaard ging. Het spatscherm en bumper bleken aan te lopen op het linker achterwiel. Om een lang verhaal kort te houden; we werden afgesleept na wel een politie rapport te hebben opgemaakt, en vervolgens naar het sleepbedrijf waar we onze verzekering geraadpleegd hebben. Daar besloten onze reis per taxi voort te zetten. Toch nog een lekker weekendje gehad en vandaag per huurauto terug. komende week zal onze ds in venlo naar een schade reparatiebedrijf worden gebracht en dan maar zien wat er verder gebeurd. Ik hoop dat de expert haar niet te laag op waarde zal taxeren anders zal het wel snel een totaallosje worden . De bedoeling was om het plaatwerk komend voorjaar onder handen te nemen( schermen/ portieren, de bekende plekjes dus), echter omdat de basis al supergoed te noemen is (was?) moet zo’n auto toch behoorlijk wat waard zijn ???? Ik hoop er maar met spanning het beste van. Het zou voor mij een persoonlijke ramp zijn , er zitten al zoveel uurtjes vol met passie in snikk. Ik hou jullie op de hoogte.
enkele foto’s vast toegevoegd op mijn photobucket.
http://s130.photobucket.com/albums/p258/pj_ds/
groetjes
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
niet mooi, succes met de afhandeling
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
aah balen zeg! Gelukkig hebben jullie zelf niks opgelopen.
Hopelijk staat ze snel weer opgelapt klaar!
Succes!
dat is echt minder maar gelukkig konden jullie heelhuids uitstappen
Succes met verwerken ervan. Niet echt leuk.
Maar, heb je een redelijk recent taxatie rapport van je DS?
Dagwaarden van een 30 plusser is niet echt hoog, zeg maar de kilo prijs van de oud ijzer boer….....
Hopelijk doet je verzekering niet echt moeilijk hiermee, maar een taxatie rapport is juist in dit soort gevallen het geld wel waard.
Inderdaad, ik heb mijn dame ook pas na 2 jaar laten taxeren. Ondanks het niet al te strakke plaatwerk en andere kleinigheden toch een goed besluit geweest. Je bataalt wat meer premie, maar als ze plat gaat, heb ik weer een startbedrag voor vervanging, en da’s meer dan de oud ijzer waarde…....
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
superpetur schreef:Succes met verwerken ervan. Niet echt leuk.
Maar, heb je een redelijk recent taxatie rapport van je DS?
Dagwaarden van een 30 plusser is niet echt hoog, zeg maar de kilo prijs van de oud ijzer boer….....
Hopelijk doet je verzekering niet echt moeilijk hiermee, maar een taxatie rapport is juist in dit soort gevallen het geld wel waard.
Inderdaad, ik heb mijn dame ook pas na 2 jaar laten taxeren. Ondanks het niet al te strakke plaatwerk en andere kleinigheden toch een goed besluit geweest. Je bataalt wat meer premie, maar als ze plat gaat, heb ik weer een startbedrag voor vervanging, en da’s meer dan de oud ijzer waarde…....MVG, Peter
Eerst en vooral gecondoleerd en succes verder met de afhandeling!!
Nu heb ik een gelijkaardig vraagje!!
Zoals julie vermoedelijk weten,heb ik mijn DS in Nederland gekocht,MET een taxatierapport erbij!! IS dit geldig in België,mocht ik een aanrijding hebben of moet ze hier opnieuw getaxeerd worden??
Totaal aantal Berichten: 138
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
nee helaas geen taxatie-rapport van, was wel mijn bedoeling als ik haar dadelijk klaar zou hebben, zodat dat ook op een redelijk bedrag uit zou komen. tja ik heb haar ook pas sinds 5 maanden. Op het plaatwerk na is ze verder in een heel goede conditie. Ook het interieur ziet er keurig netjes uit. We hopen er maar het beste van.
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Shit zeg. Succes met de afhandeling gewenst!!!
Animal triste post coitum
blooper1963 schreef:superpetur schreef:
MVG, Peter
Zoals julie vermoedelijk weten,heb ik mijn DS in Nederland gekocht,MET een taxatierapport erbij!! IS dit geldig in België,mocht ik een aanrijding hebben of moet ze hier opnieuw getaxeerd worden??
ik denk van wel als je een taxatie via artikel 275 hebwant dit is als het goed is goedgekeurd door een instantie maar om zeker te weten gewoon je verzekering vragen
blooper1963 schreef:
Enkele jaren geleden kreeg ik les van een expert en die vertelde dat ze er hier geen rekening mee houden. Om de waarde te bepalen zouden ze op de markt (zowel binnen- als buitenland) gaan kijken wat de huidige prijzen zijn, om gelijkwaardig exemplaar de kunnen kopen. Aan de hand daarvan zou alles bepaald worden (voor België dus).
Zonde, dit wens je niemand toe. Sterkte ermee.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ai, knap vervelend! Hopelijk idd een goede afhandeling anders wordt de kater alleen maar groter.
De laatste tijd overigens teveel Polen naar mijn smaak op de weg.
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Getver!
Sterkte met de afhandeling in elk geval.
Hoe erg is het? Op de foto lijkt het nog mee te vallen.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Shit zeg,
Sterkte drmee. Een DS met goed onderhouden remmen op goeie bandjes remt als de beste helaas… Ik heb al twee keer gehad dat ik hard moest remmen op de snelweg en dat bij de achteropkomer de rookwolken van de banden kwamen. Beide keren kon ik haar de vluchtstrook opsturen om ruimte te maken en liep het goed af, maar je schrikt je wezenloos.