carburateur uitwisselen
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 november 2006 10:17 PM

Ik heb deze vraag ook op het AX-forum geplaatst,dus wellicht dubbelop:

aangezien mijn 1.0E-tje slecht stationair bleef lopen heb ik een andere carb gekocht op de sloop.
Deze carb (nog steeds een Solex 32 PBIS geloof ik) is wel een nieuwer type (ik geloof vanaf ‘88 gemonteerd): er zit achterop een onderdruk-gestuurde installatie om de choke terug te trekken…handig.
Bovendien is de choke trapsgewijs,terwijl dit op de oude carb een beetje aanvoelen was wat de beste stand is.
Mijn vraag luidt echter:

op deze nieuwere carb zit een extra onderdruk-aansluiting op het onderste gedeelte waar zich de gas-/vlinderklep bevindt,waar sluit je deze op aan?

In het WPH van Haynes wordt er met geen woord gerept over wijzigingen,wel dat er een ander type gemonteerd is na ‘88.
Wie?

EDIT:

via Gerard Visser kreeg ik een bericht dat deze op de carterontluchting wordt aangesloten,dus op het kleppendeksel.
Aangezien ik daar al een aansluiting heb naar het luchtfilter (kort slurfje),plug ik de optie op de carb wel af.
Als iemand een andere mening heeft hoor ik die uiteraard graag.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 11 november 2006 12:31 PM
  [ # 1 ]

Goed,ik rij nu al een tijdje met de aansluiting afgeplugd.
Merk geen problemen,autootje draait nu ook e-i-n-d-e-l-i-j-k weer stationair.
Bij demontage zag ik dat er geen pakking zat tussen car en inlaatspruitstuk: men had vloeibare rommel gebruikt.

Waarschijnlijk was dit ook de oorzaak van het niet stationair lopen; valse lucht..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook