Mr. Smith schreef:Na hier alle posten te hebben gelezen, ben ik dan toch voor 2 nieuwe XVS’sen gegaan. Deze heb ik voor gemonteerd en de voorste ( +/- 20.000km oude XVS’sen ) heb ik vanachter gezet.
Nu heb ik enkele vraagjes ;
1/ Hoe komt het dat ik nog XVS’sen heb zonder parking rand ‘P’ ?
( die zitten nu van achter + heb nog 1nieuwe band staan )2/ Ik heb DS21 carbu model, de hoogte zou ik graag terug brengen naar een IE model, nu zeker de banden achteraan groter zijn.
Hoe moet ik hieraan beginnen en wat is de hoogte ? Van waar tot waar gemeten ?Thanks
Parking rand P? Is dat een verstevigde zijkant of zo?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij hebben de carbu en de i.e. dezelfde hoogte.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
cocico schreef:Mr. Smith schreef:Na hier alle posten te hebben gelezen, ben ik dan toch voor 2 nieuwe XVS’sen gegaan. Deze heb ik voor gemonteerd en de voorste ( +/- 20.000km oude XVS’sen ) heb ik vanachter gezet.
Nu heb ik enkele vraagjes ;
1/ Hoe komt het dat ik nog XVS’sen heb zonder parking rand ‘P’ ?
( die zitten nu van achter + heb nog 1nieuwe band staan )2/ Ik heb DS21 carbu model, de hoogte zou ik graag terug brengen naar een IE model, nu zeker de banden achteraan groter zijn.
Hoe moet ik hieraan beginnen en wat is de hoogte ? Van waar tot waar gemeten ?Thanks
Parking rand P? Is dat een verstevigde zijkant of zo?
Nee, dit is een rand voorzien op de flank die een bescherming biedt van borduurs en drempels.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
bogaard77 schreef:Volgens mij hebben de carbu en de i.e. dezelfde hoogte.
ik heb een DS 20 carbu en vanachter horen er normaal 155’s op te liggen, deze zijn toch kleiner dan de 185 die ik er nu op heb ?
Maw, mijn achterkant staat nu hoger ?
ik dacht dat een IE ietske lager lag vanachter ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat 155 slaat op de breedte. Niet op de hoogte.
De bodemvrijheid bij de DS is standaard. Je kan het aanpassen maar dat is best tricky. Er zit een klem om de achterstabilisatie as. als je die verdraait, wijzigt de hoogte. Dat gaat echter nogal grof…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Dat 155 slaat op de breedte. Niet op de hoogte.
De hoogte varieert mee met de breedte. Voor de XAS/XVS 155HR15, 165HR15 en 185HR15 zijn de buitendiameters 63.0, 64.6 en 67.4 cm. Als je een 185HR15 omlegt als vervanging voor een 155HR15 komt de achterkant de helft van het verschil in diameter hoger te staan, ofwel 2.2 cm. Ik heb geen idee of je dat ziet of merkt.
Als je de achterkant lager gaat afstellen heb je wel kans dat de bredere 185HR15 bij diep inveren tegen het spatbord gaat aanlopen. Ik weet niet hoe kritisch dat is,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Vorige week zijn bij mij door één of andere jaloerse vandaal een voorband lekgestoken en een achterband tot op het karkas ingesneden.
Die achterband wil ik uit veiligheidsoverweging toch vernieuwen en dan worden het er gelijk 2. De ene achterband die niet beschadigd is gaat naar het reservewiel. De voorband was met een nieuwe binnenband weer gefikst.
Om nu toch de schade te beperken wil ik de achterbanden vervangen door een goede moderne band. Dat er voor Michelins liggen vind ik belangrijk voor de stuurkwaliteit maar achter moet gewoon goed zijn, maar hoeft mijns inziens niet onbedingt Michelin te zijn.
Pof, ik voel het stempel al zitten wat me nu door de origi-freaks wordt opgeramd, maar “lekker belangrijk”
Achter zit nu de 165 R15 XAS baaaaaandjes van meneer Michelin, maar wat zijn goede alternatieven en welke hoogteverhoudingen kan ik wel/niet kiezen? het mag een 165 of een 185 zijn, dat maakt me niet zoveel uit.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik rijd op Gislaved ops: uit zweden… 165-15.
al 100.000km…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb dit topic 3 x doorgelezen en snap er nu nog minder van dan toen ik dit nog niet had gelezen
Ik heb achter op de DS Michelin XZX liggen en voor Vredestein classic huppeldepup. (die zijn bijna nog nieuw)
Na een enorm positieve ervaring met m’n eend op Michelins (wat een verschil is dat met de firestones) en ook met m’n 406 coupe die 4 verse Michelins kreeg, wat de hele auto beter deed rijden en stiller maakte, ben ik er zeker van dat Michelin banden ook onder de DS moeten.
Achter liggen er al dus Michelins onder, maar XZX-en zijn niet origineel DS?
Die blijven er wel onder liggen want rijden prima.
Nu is het dus de vraag, Xas of XVS? Xas is de originele band voor de DS en comfortabeler heb ik begrepen hier, maar XVS plakt beter op de weg en ook bij regen dus veiliger? Zijn de XVSen wel comfortabeler dan de Vredesteins dan?
XAS voor jou XVS was gemaakt voor sterk presterende auto’s met veel pk en hoge topsnelheden, iets waar je DS 19 niet verdacht kan van worden
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
XAS voor jou Smile XVS was gemaakt voor sterk presterende auto’s met veel pk en hoge topsnelheden, iets waar je DS 19 niet verdacht kan van worden Wink
Er ligt een 20 blok in met 21 zuigers en bussen…
Of is dat vergeleken met injecties en DS23’s nog steeds een slak?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CLL Martin schreef:
Nu is het dus de vraag, Xas of XVS? Xas is de originele band voor de DS en comfortabeler heb ik begrepen hier, maar XVS plakt beter op de weg en ook bij regen dus veiliger? Zijn de XVSen wel comfortabeler dan de Vredesteins dan?
Weggedrag bij regen is vergelijkbaar maar vele malen beter dan de vreetestijns. de XAS heet comfortabeler te zijn. XVSen zijn veel comfortabeler dan vredestijn en zeker stiller. EN gaan langer mee. en zijn duurder!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Xas staat iets mooier rond, stuurt iets lichter, is iets goedkoper en gaat langer mee dan XVS. XVS heeft nog net wat meer grip dan Xas.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjaak de Bollenboer schreef:OkJa ja, het is jullie gelukt. Weer iemand bekeerd
Told you So!!!!!
hahahaha waarom genoegen nemen met minder….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
En ik nog steeds aan het twijfelen tussen de XVS en de Xas
Maar als dit waar is wat DriverD zegt,kan je dus beter voor de Xas gaan?
Xas staat iets mooier rond, stuurt iets lichter, is iets goedkoper en gaat langer mee dan XVS. XVS heeft nog net wat meer grip dan Xas.
En volgens Bogaard77 zijn ze nog comfortabeler ook die Xas-sen.
Alleen weegt m’n DS door de LPG 1388kg.. dan is de veiligheid (meer grip van de XVS) weer te overwegen..
Ik kan et maar 1 keer uitgeven heh