1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aanjager stuk…
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 11 november 2006 04:24 PM

Dag mensen,

David.tb en ik zijn bezig met m’n Progress. De bediening van de luchtcirculatie is stuk, dus die gingen wij vandaag vervangen.

Spul eruit, bij testen van de bediening bleek de aanjager niets te doen….

Heeft iemand een idee hoe wij nu verder kunnen/ wat er aan de hand zou kunnen zijn??

(naderende winter Sad....)

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 11 november 2006 04:25 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk is de kachelweerstand kapot. Je ziet 2 schroefjes op de ventilator in de paravanbak. Die schroef je los en zet er een nieuwe in. Voilà.  Very Happy

Kost niet zo heel veel en gaat weer jaaaren mee.  Wink

Met foto’s:

Hier zie je de kachelventilator (zie de 2 schroefjes voor de plaats van de kachelweerstand): klik.

Hier zie je een nieuwe kachelweerstand: klik.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 11 november 2006 05:04 PM
  [ # 2 ]

Nu ik het eerste bericht nog eens doorlees, begrijp ik echter dat er iets mis is met het kachehuis in het interieur…?  Rolling Eyes

Indien de kachel de geest heeft gegeven, ligt het in ieder geval meestal aan de hierboven beschreven kachelweerstand.

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 11 november 2006 05:11 PM
  [ # 3 ]

Dank je wel voor de snelle reacties! Ik dacht al wel dat het zoiets zou zijn, maar we hadden geen idee waar die weerstand zat. Nu wel. Dank je XBXG voor de duidelijke plaatjes!

We gaan nu eerste de bediening er maar weer netjes in zetten.

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 11 november 2006 07:19 PM
  [ # 4 ]

Twisted Evil  Twisted Evil  Wat een *** karwei om die bediening er weer in te krijgen… We krijgen de kabeltjes (van die staaldraadjes)  gewoon niet meer vast. We krijgen steeds meer het gevoel dat we iets niet helemaal goed doen. De kabel van de luchtstroomverdeling lijkt veel te kort en te stug om hem in een “hoek” in het klemmetje te krijgen. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

BTW: Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is? 

Groetjes van twee helemaal doorgedraaide amateurtjes….  Shocked

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 11 november 2006 10:16 PM
  [ # 5 ]

Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 11 november 2006 10:27 PM
  [ # 6 ]

Volgens doormeten is de weerstand niet stuk, slechts de gehele aanjager!  Laughing

En ja… die is vast nog duurder…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 november 2006 10:52 PM
  [ # 7 ]

Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.

Zoiets koop je dan ook niet bij de dealer….

Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is?

Die kabel bedient een klep die de luchttoevoer geheel afsluit als je de ventilator helemaal uitzet. Voor in tunneld enzo, bij gebrek aan recirculatiestand

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 11 november 2006 10:57 PM
  [ # 8 ]
Harm schreef:

Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.

Zoiets koop je dan ook niet bij de dealer….

Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is?

Waar dan wel?
Die kabel bedient een klep die de luchttoevoer geheel afsluit als je de ventilator helemaal uitzet. Voor in tunneld enzo, bij gebrek aan recirculatiestand

Waar dan wel?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 november 2006 11:00 PM
  [ # 9 ]

Waar dan wel?

Gewoon, op de sloop. Liggen er zat. En daarbij vind ik 65 euro ook niet zo heel duur

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 11 november 2006 11:11 PM
  [ # 10 ]

De kabel van de luchtstroomverdeling lijkt veel te kort en te stug om hem in een “hoek” in het klemmetje te krijgen. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Hij wil echt niet (de kabel…)

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 11 november 2006 11:45 PM
  [ # 11 ]

Ik heb hetzelfde probleem gehad, je hebt eigenlijk drie dunne, platte handen nodig Sad
Ik geloof dat ik de boel weer inelkaar kreeg door dat witte plastic ding waar je de kabels in moet klikken zo dicht mogelijk bij het dasboard te houden, alsof je hem weer terug gaat zetten, en dan wou het nét om die kabels vast te klikken. Het kost je minimaal een ontvelde vinger Sad

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 12 november 2006 12:37 AM
  [ # 12 ]
BX16TGI schreef:

Ik heb hetzelfde probleem gehad, je hebt eigenlijk drie dunne, platte handen nodig Sad
Ik geloof dat ik de boel weer inelkaar kreeg door dat witte plastic ding waar je de kabels in moet klikken zo dicht mogelijk bij het dasboard te houden, alsof je hem weer terug gaat zetten, en dan wou het nét om die kabels vast te klikken. Het kost je minimaal een ontvelde vinger Sad

Je hebt wel mooi brandende mistlampjes Laughing

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 12 november 2006 05:46 PM
  [ # 13 ]
Abyssion schreef:
jebbers schreef:

Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.

He?ik moest er maar 11 euro voor neerleggen

Wat vreemd. Ik heb het over dat ding op de foto van XBXG he. Dus niet die in het dashboard maar die in de blower. Kijk 11 euro vind ik een nette prjs voor zo’n eenvoudig circuitje.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 november 2006 01:32 AM
  [ # 14 ]
Jay2 schreef:

Twisted Evil  Twisted Evil  Wat een *** karwei om die bediening er weer in te krijgen… We krijgen de kabeltjes (van die staaldraadjes)  gewoon niet meer vast. We krijgen steeds meer het gevoel dat we iets niet helemaal goed doen. De kabel van de luchtstroomverdeling lijkt veel te kort en te stug om hem in een “hoek” in het klemmetje te krijgen. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

BTW: Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is? 

Groetjes van twee helemaal doorgedraaide amateurtjes….  Shocked

Heb je al op deze site gekeken? klik!

En ik neem aan dat je beide dasboardkasten hebt gedemonteerd om er een beetje bij te kunnen? Dat scheelt ook een hoop in de bewegingsruimte.

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 13 november 2006 09:37 PM
  [ # 15 ]

Nu ik weer aan het werk ben en het donker is wanneer ik thuis kom, kan ik helaas nog niet aan de slag… Erg frustrerend! Echt een naar idee dat er iets niet af is aan je auto. In ieder geval goede tips gelezen. Ik ben bang dat de aanjager zelf ook stuk is, dus moet ik op zoek naar een andere. Prijzen vind ik niet zo heel interessant, je moet er wat voor over hebben. Niet dat het geld me op de rug groeit hoor… Dan reed ik wel een C6 Laughing

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook