Dag mensen,
David.tb en ik zijn bezig met m’n Progress. De bediening van de luchtcirculatie is stuk, dus die gingen wij vandaag vervangen.
Spul eruit, bij testen van de bediening bleek de aanjager niets te doen….
Heeft iemand een idee hoe wij nu verder kunnen/ wat er aan de hand zou kunnen zijn??
(naderende winter ....)
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Waarschijnlijk is de kachelweerstand kapot. Je ziet 2 schroefjes op de ventilator in de paravanbak. Die schroef je los en zet er een nieuwe in. Voilà.
Kost niet zo heel veel en gaat weer jaaaren mee.
Met foto’s:
Hier zie je de kachelventilator (zie de 2 schroefjes voor de plaats van de kachelweerstand): klik.
Hier zie je een nieuwe kachelweerstand: klik.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nu ik het eerste bericht nog eens doorlees, begrijp ik echter dat er iets mis is met het kachehuis in het interieur…?
Indien de kachel de geest heeft gegeven, ligt het in ieder geval meestal aan de hierboven beschreven kachelweerstand.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dank je wel voor de snelle reacties! Ik dacht al wel dat het zoiets zou zijn, maar we hadden geen idee waar die weerstand zat. Nu wel. Dank je XBXG voor de duidelijke plaatjes!
We gaan nu eerste de bediening er maar weer netjes in zetten.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Wat een *** karwei om die bediening er weer in te krijgen… We krijgen de kabeltjes (van die staaldraadjes) gewoon niet meer vast. We krijgen steeds meer het gevoel dat we iets niet helemaal goed doen. De kabel van de luchtstroomverdeling lijkt veel te kort en te stug om hem in een “hoek” in het klemmetje te krijgen. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
BTW: Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is?
Groetjes van twee helemaal doorgedraaide amateurtjes….
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.
Volgens doormeten is de weerstand niet stuk, slechts de gehele aanjager!
En ja… die is vast nog duurder…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.
Zoiets koop je dan ook niet bij de dealer….
Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is?
Die kabel bedient een klep die de luchttoevoer geheel afsluit als je de ventilator helemaal uitzet. Voor in tunneld enzo, bij gebrek aan recirculatiestand
Harm schreef:Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.
Zoiets koop je dan ook niet bij de dealer….
Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is?
Waar dan wel?
Die kabel bedient een klep die de luchttoevoer geheel afsluit als je de ventilator helemaal uitzet. Voor in tunneld enzo, bij gebrek aan recirculatiestand
Waar dan wel?
Waar dan wel?
Gewoon, op de sloop. Liggen er zat. En daarbij vind ik 65 euro ook niet zo heel duur
De kabel van de luchtstroomverdeling lijkt veel te kort en te stug om hem in een “hoek” in het klemmetje te krijgen. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Hij wil echt niet (de kabel…)
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ik heb hetzelfde probleem gehad, je hebt eigenlijk drie dunne, platte handen nodig
Ik geloof dat ik de boel weer inelkaar kreeg door dat witte plastic ding waar je de kabels in moet klikken zo dicht mogelijk bij het dasboard te houden, alsof je hem weer terug gaat zetten, en dan wou het nét om die kabels vast te klikken. Het kost je minimaal een ontvelde vinger
BX16TGI schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad, je hebt eigenlijk drie dunne, platte handen nodig
Ik geloof dat ik de boel weer inelkaar kreeg door dat witte plastic ding waar je de kabels in moet klikken zo dicht mogelijk bij het dasboard te houden, alsof je hem weer terug gaat zetten, en dan wou het nét om die kabels vast te klikken. Het kost je minimaal een ontvelde vinger
Je hebt wel mooi brandende mistlampjes
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Abyssion schreef:jebbers schreef:Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.
He?ik moest er maar 11 euro voor neerleggen
Wat vreemd. Ik heb het over dat ding op de foto van XBXG he. Dus niet die in het dashboard maar die in de blower. Kijk 11 euro vind ik een nette prjs voor zo’n eenvoudig circuitje.
Jay2 schreef:Wat een *** karwei om die bediening er weer in te krijgen… We krijgen de kabeltjes (van die staaldraadjes) gewoon niet meer vast. We krijgen steeds meer het gevoel dat we iets niet helemaal goed doen. De kabel van de luchtstroomverdeling lijkt veel te kort en te stug om hem in een “hoek” in het klemmetje te krijgen. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
BTW: Wanneer ik aan de knop draai van de aanjager meet ik wel weerstand. Weet iemand dan waar die kabel dan nog voor is?
Groetjes van twee helemaal doorgedraaide amateurtjes….
Heb je al op deze site gekeken? klik!
En ik neem aan dat je beide dasboardkasten hebt gedemonteerd om er een beetje bij te kunnen? Dat scheelt ook een hoop in de bewegingsruimte.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nu ik weer aan het werk ben en het donker is wanneer ik thuis kom, kan ik helaas nog niet aan de slag… Erg frustrerend! Echt een naar idee dat er iets niet af is aan je auto. In ieder geval goede tips gelezen. Ik ben bang dat de aanjager zelf ook stuk is, dus moet ik op zoek naar een andere. Prijzen vind ik niet zo heel interessant, je moet er wat voor over hebben. Niet dat het geld me op de rug groeit hoor… Dan reed ik wel een C6
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)