Dag mensen,
We zijn een stekker kwijt! Hoe ziet die er uit???
Verder zit alles bijna op zijn plek…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Kan misschien iemand met een zx kijken wat voor stekkertje aan de lichtintensiteitsschakelaar zit en wat voor kleur en hoeveel aderig kabeltje?
icm de foto’s die gemaakt zijn hopen we te kunnen achterhalen waar dat kreng zich schuilhoud
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Mechuccio schreef:Kan misschien iemand met een zx kijken wat voor stekkertje aan de lichtintensiteitsschakelaar zit en wat voor kleur en hoeveel aderig kabeltje?
icm de foto’s die gemaakt zijn hopen we te kunnen achterhalen waar dat kreng zich schuilhoud
is dat enigzins makkelijk te achterhalen als je dashboard gewoon nog in elkaar zit?
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mkatgert schreef:Mechuccio schreef:Kan misschien iemand met een zx kijken wat voor stekkertje aan de lichtintensiteitsschakelaar zit en wat voor kleur en hoeveel aderig kabeltje?
icm de foto’s die gemaakt zijn hopen we te kunnen achterhalen waar dat kreng zich schuilhoudis dat enigzins makkelijk te achterhalen als je dashboard gewoon nog in elkaar zit?
Jep, dat plaatje waar die schakelaar in zit kun je er gewoon uitklikken, en dan zie je meteen welke kabel het is.
het gaat om dit plaatje, en dan de rechter stekker! thx alvast!
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
ik was zelf al even gaan kijken. was inderdaad zo gedaan, het is een knalgele 5-aderige stekker, met 4 groene draden en een bruin/rode.
de rechterstekker trouwens? het is toch het “scrollwieltje” aan de linkerkant? van dat plaatje?
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mkatgert schreef:ik was zelf al even gaan kijken. was inderdaad zo gedaan, het is een knalgele 5-aderige stekker, met 4 groene draden en een bruin/rode.
Ok! heel erg bedankt!
Die stekker heb ik geloof ik daar wel zien hangen, maar omdat dat schakelaartje maar 2 aders heeft ging ik er vanuit dat die dat niet was. was het een brede stekker met één rij aders?
Mechuccio schreef:mkatgert schreef:ik was zelf al even gaan kijken. was inderdaad zo gedaan, het is een knalgele 5-aderige stekker, met 4 groene draden en een bruin/rode.
Ok! heel erg bedankt!
Die stekker heb ik geloof ik daar wel zien hangen, maar omdat dat schakelaartje maar 2 aders heeft ging ik er vanuit dat die dat niet was. was het een brede stekker met één rij aders?
inderdaad een brede stekker met één rij aders.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mkatgert schreef:Mechuccio schreef:mkatgert schreef:ik was zelf al even gaan kijken. was inderdaad zo gedaan, het is een knalgele 5-aderige stekker, met 4 groene draden en een bruin/rode.
Ok! heel erg bedankt!
Die stekker heb ik geloof ik daar wel zien hangen, maar omdat dat schakelaartje maar 2 aders heeft ging ik er vanuit dat die dat niet was. was het een brede stekker met één rij aders?inderdaad een brede stekker met één rij aders.
cooool dan denk ik dat er geen probleem is!
enorm bedankt voor je hulp!
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mkatgert schreef:de rechterstekker trouwens? het is toch het “scrollwieltje” aan de linkerkant? van dat plaatje?
het linker wieltje is van de koplamphoogteverstelling, en het rechterwieltje is van de dashboardverlichting, dus die het dichtst bij het stuur zit zeg maar, die zijn we kwijt.
ik heb dat scrollwieltje links zitten, en dat zou dus van de hoogteafstelling van de lichten moeten zijn, terwijl in de handleiding van citroen zelf staat dat dat de instelling van de dashboardverlichting zou moeten zijn. ik had er al eerder aan gedraaid maar het doet dus niks, waardoor ik (mede omdat er niet veel aan info bijstaat) aangenomen had dat het dan wel om de dashboardverlichting zou moeten gaan, maar dat is dus blijkbaar niet zo. maar bij zojuist testen met het wieltje blijkt dat er toch ergens een motortje gaat draaien dicht bij de koplampen (overigens zonder dat die nou heel erg anders gaan staan).
blijft nu nog de vraag over hoe het komt dat jullie die stekker overhebben, niet toevallig de stekker van de dashboardverlichting op het wieltje van de koplampen aangesloten?
verder ben ik dus bang dat ik jullie niet veel meer van hulp kan zijn…
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mkatgert schreef:ik heb dat scrollwieltje links zitten, en dat zou dus van de hoogteafstelling van de lichten moeten zijn, terwijl in de handleiding van citroen zelf staat dat dat de instelling van de dashboardverlichting zou moeten zijn. ik had er al eerder aan gedraaid maar het doet dus niks, waardoor ik (mede omdat er niet veel aan info bijstaat) aangenomen had dat het dan wel om de dashboardverlichting zou moeten gaan, maar dat is dus blijkbaar niet zo. maar bij zojuist testen met het wieltje blijkt dat er toch ergens een motortje gaat draaien dicht bij de koplampen (overigens zonder dat die nou heel erg anders gaan staan).
blijft nu nog de vraag over hoe het komt dat jullie die stekker overhebben, niet toevallig de stekker van de dashboardverlichting op het wieltje van de koplampen aangesloten?
verder ben ik dus bang dat ik jullie niet veel meer van hulp kan zijn…
Tsjah, dan moeten we nog even afwachten. de stekker van de hoogteverstelling zit goed, dan zal mijn geheugen (bier) wat parten spelen, er hangt iig een brede stekker nog los omdat ik daar niets voor kon vinden en die op het oog ook niet paste, hij had iig veel meer aders.
Maar jij hebt die dashboarddimmer dus niet? of althans, maar een scrollwieltje in dat plaatje zitten, want bij de zx van David zitten 2 scrollwieltjes in dat plaatje. de linker is ook standaard die van de hoogteverstelling, das geloof ik voor als je zwaar beladen bent achter om de lampen wat omlaag te laten schijnen zodat ze tegenliggers niet verblinden.
nee, ik heb op dat stukje dashboard 1 wieltje en 2 lege gaten gevuld met opvulstukken…
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mkatgert schreef:nee, ik heb op dat stukje dashboard 1 wieltje en 2 lege gaten gevuld met opvulstukken…
he jammer, maar in ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp en je moeite!!
als jij ooit iets van een bx 16v wilt weten roep je maar
moet ik er eerst maar eentje kopen
Ik zal wat vergrotingen maken en daar weer een uitsnede van wat en waar het zit. Moment…
Detail:
van:
En we bedoelen dit wieltje:
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92