3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Technologische ontwikkelingen van Citroën
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 19 november 2006 12:17 AM
  [ # 31 ]
arjan_verkade schreef:
citroenc2 schreef:
arjan_verkade schreef:

volgens mij is de CX 25 TRD Turbo 2 een tijdje de snelste diesel geweest Wink

dat klopt maar helaas niet erg lang Wink

ja toen kwam mercedes weer Wink

de TRD Turbo2 was (even) de snelste van 0-100, maar de BMW525tds had een hogere top.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 november 2006 01:05 PM
  [ # 32 ]
eviltwin schreef:
arjan_verkade schreef:
citroenc2 schreef:
arjan_verkade schreef:

volgens mij is de CX 25 TRD Turbo 2 een tijdje de snelste diesel geweest Wink

dat klopt maar helaas niet erg lang Wink

ja toen kwam mercedes weer Wink

de TRD Turbo2 was (even) de snelste van 0-100, maar de BMW525tds had een hogere top.

uiteraard bedoelde ik ook met optrekken Wink
en wat is nu belangrijker Razz

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 november 2006 06:51 PM
  [ # 33 ]

Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen,maar ik heb nog wat gemist in de opsomming:

Citroën was de eerste europese fabrikant die haar wagens van een startmotor voorzag!
Raar genoeg waren ze ook de laatste die de handmatige optie (aanslingeren) van haar wagens verwijderde…

Wat ik wel heb gelezen; rubberen motorophanging.
Ja,dit was een in-licentie-gebruikte manier om motortrillingen te isoleren,maar ze (Citroën) was daarmee wel de eerste europese fabrikant!
Hiervan is trouwens ook de bijnaam ‘Lelijke Eend’ weggekomen,voor hen die dat niet wisten…:
De wagens met ‘moteur flottant’ (dus motorophanging) hadden als herkenning een zwaantje achterop.
Uit hetzelfde tijdperk stamt ook de 2CV,maar de mensen vonden het maar een lelijk karretje met haar golfplaten-uiterlijk..
Dat in vergelijking met de TA en de Rosalie,die er veel sierlijker uitzagen.
De bijnaam ‘lelijke eend’ werd snel geboren..

Meedraaiende koplampen was al bekend,maar nog nooit gebruikt op serie-productie wagens.
Idem HP-vering,Citroën (Mages) heeft het alleen verbeterd en toegepast in serie.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 19 november 2006 11:09 PM
  [ # 34 ]

arjan_verkade schreef:
citroenc2 schreef:
arjan_verkade schreef:
volgens mij is de CX 25 TRD Turbo 2 een tijdje de snelste diesel geweest


dat klopt maar helaas niet erg lang


ja toen kwam mercedes weer


de TRD Turbo2 was (even) de snelste van 0-100, maar de BMW525tds had een hogere top.

De BMW 525 TDS kwam pas in 1991 op de markt de CX was toen al uit produktie. De BMW 524 die gelijk leverbaar was was langzamer.
Bij de lancering had alleen de MB 300D Turbo een hogere top (202 km/h) deze had alleen een acceleratie die 0.4 sec langzaamer was

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 19 november 2006 11:26 PM
  [ # 35 ]

het gaat de hele tijd over de techniek [edit; wat ook de bedoeling is gezien de titel Surprisedops: ] maar A. Citroën was ook als eerste met de ‘nieuwe’ (en nog steeds toegepaste) manier van reclame maken!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook