ghulst schreef:arhnic schreef:maar wel graag op een normale tijd.
Sorry hoor, maar 10:00 is toch een prima tijd? Anders heb je helemaal niets meer aan je dag. En de mannen gaan nog sleutelen ook. Dan ligt het -naar mijn mening- vooral aan hoe groot jij de afstand vindt. Ik zou het wel doen. En ik woon er toch nog een aardig stukje verder vanaf. (Maar heb andere verplichtingen…)
Het zou van mij wel een uurtje later mogen, maarja, ik moet dan ook vanuit Tilburg komen…
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
arnhem <> almere is 1,5 uur
Ik rij het vaker…
Ik probeer ook te komen, en als ze willen sleutelen dan is mijn xantia ideaal… Maard as meer voor een sleutel meeting….
Als ik om 10 uur weg ga ben ik er 10 minuten later….
en heb aleen een afdekrubber nodig, sinds ik het vorigejaar bij hun in s’berg geweest ben ligt er lhm op het expansievat,.,,, dus das zo gefixed
De hoogteverstelling van mijn XM is kaduuk. Mijn garage heeft waarschijnlijk geen tijd meer om het te repareren voor zaterdag. Is dat een probleem voor de meeting bij Chyparse?
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
arhnic schreef:De dag moet redelijk verdeeld zijn dus Martin Zoutberg zal zeker s’middags nog een keer zijn verhaaltje houden neem ik aan.
ik zal het even overleggen met Martin maar ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft om zijn lezing aan het begin van de middag te doen.
kunnen we mooi om 10.00h beginnen met het vervangen/vullen van de bollen
p.s. is half negen uit de veren te vroeg ik noem dat uitslapen…
t’is maar een uurtje rijden van arnhem naar almere ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:arhnic schreef:De dag moet redelijk verdeeld zijn dus Martin Zoutberg zal zeker s’middags nog een keer zijn verhaaltje houden neem ik aan.
ik zal het even overleggen met Martin maar ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft om zijn lezing aan het begin van de middag te doen.
kunnen we mooi om 10.00h beginnen met het vervangen/vullen van de bollen
p.s. is half negen uit de veren te vroeg ik noem dat uitslapen…
t’is maar een uurtje rijden van arnhem naar almere ops:
Uhm, sta nu op 9. Houd dat in dat ik aanbod kom of dat het afwachten is..moet wel even uit friesland komen..
wordt afwachten. als bijv. bij je voorgangers alle bollen goed zijn kun je waarschijnlijk nog wel geholpen worden; vandaar dat ik maar gestopt ben bij max. 9 aanmeldingen.
bovendien is het nog niet zeker dat janneman komt….........
in dat geval sta je zomaar op plaats 8
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:arhnic schreef:De dag moet redelijk verdeeld zijn dus Martin Zoutberg zal zeker s’middags nog een keer zijn verhaaltje houden neem ik aan.
ik zal het even overleggen met Martin maar ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft om zijn lezing aan het begin van de middag te doen.
kunnen we mooi om 10.00h beginnen met het vervangen/vullen van de bollen
p.s. is half negen uit de veren te vroeg ik noem dat uitslapen…
t’is maar een uurtje rijden van arnhem naar almere ops:
Als het niet te druk is op de weg, dan rijdt je vanuit Arnhem met gemak binnen een uur naar Almere.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ik heb er wel zin in moet ik zeggen.
En hoe de BX zich ook gedraagt, ik zal er komen, al moet ik de BX duwen….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
macnail schreef:Als het niet te druk is op de weg, dan rijdt je vanuit Arnhem met gemak binnen een uur naar Almere.
Kun je nagaan… En ik kom uit Goes. Da’s nog een klein stukje verder…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Mag het ook aan het eind van de middag zijn ik zou ook graag mee doen maar moet werken en als ik om 14.30 vertrek dan kom ik om 15.30 aan is namelijk wel 80 kilometers. en ik kan het wel heel snel doen maar zou graag mijn rijbewijs opzak houden. of zijn jullie al naar huis tegen de tijd dat ik aan kom?
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
citroen23 schreef:nog maar een keer voor degen die geen zin hebben alle pagina’s te doorlopen…..............
citroen23 schreef:Oke ik ben d’r uit: vandaag fff langsgeweest chyparse omdat die xm (van m’n vader) zo stond te klapperen op z’n voorbanden dat dit niet langer uitgestelt kon worden en gelijk maar fff een definitieve datum afgesproken en dat is geworden….....
24 maart van 10.00h tot 16.00h
Tijdens het gesprek wat ik daar had is er een wijziging doorgevoerd mbt tot het max. aantal citroens dat kan worden voorzien van een rondje bollen !!!
Dit heeft n.l. de volgende reden: bij een bx’je is men relatief snel klaar daar alle bollen makkelijk toegangkelijk zijn. Tot zover geen probleem maar zit hier nou bijv. een GS bij dan zijn de achterbollen minder makkelijk toegangkelijk (hetgeen dus meer tijd kost). Als extreem voorbeeld neem ik een xantia activa waarbij het aantal bollen controleren/vervangen een behoorlijke tijd in beslag zal nemen. Ook kan (dit was in november nog niet ter sprake gekomen)een lhm leiding breken of een ontluchtingsnippel op de remklauw afbreken hetgeen dan wel op dezelde dag verholpen moet worden !! kost ook tijd.
Vandaar dat het volgende (i.o.m. chyparse) is afgesproken dat degen die er het eerst is/zijn ook het eerst geholpen worden.Het systeem van max 10 mensen die geholpen kunnen worden op deze zaterdag komt daar mee te vervallen ops: ops: . Uiteraard kan men altijd nog (buiten deze meeting om) een afspraak maken.
Rond 10.00h zal Martin Zoutberg tekst en uitleg geven over het onvolprezen veercomfort van “onze” (HP) geveerde citroen(s)
Ook de onderlinge verschillen in bollen (comfort / standaard) komen aan bod.Daarna zal de eerste citroen van een rondje bollen worden voorzien.
Nogmaals: ivm evt. complicatie’s kan dus niet worden gezegd hoeveel citroen’s er op die dag geholpen kunnen worden aan een rondje bollen !!Een hapje en een drankje zal verzorgd worden door de firma chyparse Eigen versnapering / koelbox kan natuurlijk ook meegenomen worden.
Hoop jullie dan te zien op Zaterdag 24 maart (rond 10.00h)
Kan ik hier uit op maken dat martin alleen de bollen doet en niet een spoelolie wissel naar lhm? Ik kom wel hoor maar die 6de plaats op de lijst komt dus te vervallen? Je moet dus op tijd zijn?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
zeg, laat m nou dat praatje om 10 uur doen, lijkt me logischer om daarna aan de bollen te gaan pielen…
denk dat spoelolie wisselen teveel tijd kost om die ca 10 autos te checken, want dan zou je t filter/voorraadtankje ook moeten demonteren en schoon moeten maken…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Eh, Ik had het een paar pagina’s geleden ook over een wissel van lhm naar spoelolie omdat mn auto nogal snel zakt… Zou toen geen probleem zijn
Is denk ik voor de mensen ook wel een interessante handeling om te zien!
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V