2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Waarom rij je Citroën?
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224

Gepost: 19 november 2006 10:18 PM
  [ # 16 ]

In de 90-er jaren reden wij bij mijn werkgever o.a.Mercedes, Volvo, CX en later de XM.  Deze laatste twee auto’s hebben er voor gezorgd dat ik besmet ben geraakt met het Citroên virus. Rolling Eyes
Dat virus raak je zomaar niet meer kwijt.  Wink Laughing

Groet
Henk

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 19 november 2006 10:24 PM
  [ # 17 ]

Mijn pa heeft nooit iets anders gehad,

ik vond ze toen ik klein was zo lelijk.
Sinds de 11e icccr niet meer Very Happy

ben er nooit meer vanaf geraakt.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 19 november 2006 11:07 PM
  [ # 18 ]

Ik ben er mee opgegroeid, mijn vader sleutelt er al zo’n 25 jaar aan en heeft daardoor ook nooit anders gereden.

Nu ik bij Vw/Audi stage ga lopen denkt mijn vader dat ik snel het Citrovirus kwijtraak maar daar ben ik niet bang voor Razz Rolling Eyes

Zolang ik hier rondkijk op dit forum ben ik er niet bang voor Very Happy

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 19 november 2006 11:09 PM
  [ # 19 ]
Autofan schreef:

Nu ik bij Vw/Audi stage ga lopen denkt mijn vader dat ik snel het Citrovirus kwijtraak maar daar ben ik niet bang voor Razz Rolling Eyes

Integendeel!
het gaat opvallen wat citroën voor merk is tegenover audi Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 19 november 2006 11:10 PM
  [ # 20 ]
rocco schreef:
Autofan schreef:

Integendeel!
het gaat opvallen wat citroën voor merk is tegenover audi Wink

Cker weten krijg ik ook eens te zien dat vw en audi ook problemen hebben 16 jaar niets anders gehoord over Citroën Laughing

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 20 november 2006 12:09 AM
  [ # 21 ]

Ik mis de belangrijkste optie: Ik rij Citroën omdat ik hydraufiel ben…

Profiel  

Kars
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127

Gepost: 20 november 2006 01:13 AM
  [ # 22 ]

Mijn eerste citroen was een 2cv6, maar heb daarvoor allerlei andere auto’s gehad. Mijn eerste eigen auto was een fiat 850, daarna een renault 4 ook nog in diverse peugeots gereden oa 104/204/304/404. Ik heb ook nog een paar jaar een volvo 440 gereden. Daarnaast heb ik ook in vele andere modellen/merken gereden maar dat waren auto’s die niet mijn eigendom waren. Zo heb ik ook vele km gemaakt in een opel ascona….. was een auto van de baas, die heb ik maar totalloss gereden….( was mijn baas toen niet blij mee) Laughing
Mijn liefde voor citroen is geboren bij het lenen van een DS, toen mijn peugeot 104 in onderhoud was bij mijn toenmalige “garage” en ik die DS voor ruim een week mocht gebruiken….
Door financieële mindere tijden heb ik me ook jaren verplicht met de fiets moeten voortbewegen, maar nu het weer beter gaat heb ik eerst een xantia gereden en nu sinds kort mezelf een XM “cadeau” gedaan Laughing
Want die ervaring met de DS is me altijd bijgebleven….

Ik ben dus “hydrofiel”... compleet verslaafd aan het ultime zweven…..
En als het budget het toelaat zit ik er zelfs over te denken om ooit nog een DS aan te schaffen…. Shocked  Laughing  Crying or Very sad  Wink  Rolling Eyes  Smile
Heb alleen geen parkeerplaats voor die “koningin”... Crying or Very sad

Nu eigenaar van een Fiat Punto Evo, zonder BPM en MRB heerlijk goedkoop dieselen!!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 20 november 2006 01:16 AM
  [ # 23 ]

Voordat ik m’n eerste eigen auto kocht, interesseerden mij die 4wielers eigenlijk geen donder. Toen ik uiteindelijk voor m’n vak zelf een wagen nodig had, ben ik simpelweg gaan kijken in welke auto je zoveel als mogelijk shit kan verzeulen tegen zo weinig mogelijk geld. Uiteindelijk had ik de keuze gereduceerd tot een passat, mondeo, 405 en een BX, allemaal stations. De ford en vw vielen snel af omdat die een beduidend kleiner inhoudsvolume hadden dan de fransozen. Toen was het dus kiezen tussen een 405 en een BX. Uiteindelijk heb ik een BX break gekocht omdat die een stuk meer eigen smoel heeft dan een 405 en omdat ik wel sympathie had voor dat eigenaardige veersysteem. M’n keuze werd door een hoop mensen in mijn omgeving verguist, omdat de BX altijd “dé wagen is die met pech langs de weg staat” en “een sompig kloten veersysteem heeft wat altijd lekt”. Dat sterkte mij alleen maar in het idee dat het wel een bijzonder verhaal moest zijn die Citroëns. Een maand later had ik -naast m’n eigen TZI- al een stuk of 10 andere hp-geveerde Citroëns geproefd, die allemaal stuk voor stuk 1000x fijner waren dan alles wat ik daarvoor gereden had (BMW’s, VW’s, Audi, Mercedes, Ford etc.). Kortom ik was verkocht. Het hek ging helemaal van de dam toen ik m’n eerste XM kocht en nam welhaast ziekelijke vormen aan toen ik m’n eerste rit in een DS maakte.

Animal triste post coitum

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 november 2006 02:47 PM
  [ # 24 ]

Als ik jullie respons zo doorlees is het grappig te zien dat de meesten (net als ik eigenlijk) het Citrovirus ‘met de paplepel’ kregen ingegoten,zij het de een op een wat nadrukkelijker manier dan de ander…

Chinco schreef:

Ik mis de belangrijkste optie: Ik rij Citroën omdat ik hydraufiel ben…

Die heb ik maar gevangen onder “interessante techniek”, want Diravi is zéker zo interessant als HP.
Grappig dat ondanks dat je aangeeft een hydraufiel te zijn er maar één wagen uit je rijtje ook daadwerkelijk HP is..Wink

@Serge: dezelfde ervaring heb ik ook: iedereen verklaarde me voor gek dat ik met HP-Cits ‘begon’.
“Dat systeem is zo onbetrouwbaar,dat geklooi met die bollen!”
Raar is dat het altijd commentaar is van mensen die zelf geen enkele Cit-ervaring hebben,laat staan met HP…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

rf
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 20 november 2006 03:08 PM
  [ # 25 ]

Ik denk dat een deel besloten zit in de jeugd en jonge jaren. Vroeger als broekie stond ik me te vergapen aan een DS die na het starten omhoog kwam. Een van de speelgoedautotjes was dan ook een DS break, die ik hard op het dak drukte en langzaam losliet…

Na het behalen van het rijbewijs was ook een van de 1e auto’s een GS.
Het was een witte club met rode bekleding uit 1973. Wat heb ik toen “gespeeld” met de keuzehandel. Na deze GS nog een GS club (1976) en een GSA palls (‘81). Troubles met olielekkages en andere storingen deden me besluiten voor een jap te kiezen. Maar (‘t klinkt lullig - ik weet ‘t) dat ging vervelen. Na 2 luchtgekoelde Visa’s nu een Saxo die goed bevalt. En begin jaren 90 een aluminium Panhard die ik nog heb en niet kwijt wil. Omdat dat dat ook zo’n wagen is die aan je herrinnering kleeft.
Ik denk dus dat de volgende weer een Citroën wordt. Het is gewoon een mooi merk met een vracht aan historische modellen. Ik heb nu eenmaal helemaal niks met een vw of opel of…enz.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 20 november 2006 03:11 PM
  [ # 26 ]

Mijn ouders reden; Simca, Mini, Renault 5 (oude model), Opel Kadett (2 x) dus Citroenvirus is er beslist niet vanaf jongs af aan ingegoten. Mijn 2 jaar oudere broer wist al vanaf z’n 3e dat hij later eend wilde gaan rijden (lag toen in het ziekenhuis en mocht toen een cadeautje uitkiezen – dat werd een Citroen Dyane speelgoedauto, zodoende….).
Ikzelf beweerde op een gegeven moment Kever te gaan rijden. Verzamelde modellen hiervan en had al een keer een rondje mee mogen rijden (als 12 jarige ofzo).
Enfin, mn broer had als eerste z’n rijbewijs en had een eend gekocht. Zo sportief als ik was ging ik natuurlijk mee die ophalen.
Toen hij aan het afrekenen was etc. etc. ging ik even in die eend zitten en keek mn ogen uit. Toen is het begonnen Wink

Vervolgens kom je er achter dat Citroen naast een 2CV ook een HY, DS, Ami, Dyane, CX, SM, XM etc. heeft gemaakt.

Tsja, kom daar maar eens om bij een ander merk.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 20 november 2006 03:13 PM
  [ # 27 ]

En ook voor mij geldt: het zit in de genen. In 1978 liet mijn vader Opel voor wat het was en is tot begin jaren 90 Citroën gaan rijden. Vrijwel op slag was ik besmet met het virus, en als er een onderhoudsbeurt op het programma stond voor CX of BX dan reed ik de auto wel naar de garage en wachtte met smart af welke leenwagen ik mee zou krijgen. Zodoende heb ik aardig wat verschillende Citroëns kunnen rijden. Toch heb ik zelf eerst nog andere merken gereden, raar maar waar. Maar ja het is gelopen zoals het is en in 1992 heb ik dan eindelijk mijn eerste nieuwe ZX gekocht. Nu heb ik sinds een jaar een Xantia heb ben ik weer terug bij de hydraufiele roots uit 1978. Voor mij niks anders meer. Vrijdag nog gedwongen in de Berlingo gereden (Xant had twee lekke banden), en vandaag weer vastgesteld dat de hydrauliek en ik voor het leven aan elkaar verbonden zijn. En echt waar niks mis met een Berlingo, maar het zweven is zo superieur.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 november 2006 03:24 PM
  [ # 28 ]

Mijn ouders reden meestal Frans. Toen ik met rijlessen bezig was, kregen ze een BX. Dat was wel een duidelijke infectiebron.

Nu vond ik zelf de styling van de jaren 70 Citroens al helemaal geweldig, dus dat hielp ook wel mee in mijn vorming.

Hetgeen mij nu bij Citroen blijft houden is toch wel de bijzondere techniek, het “niet 13 in een dozijn” design en de bijzondere wegligging met zijn ongeëvenaarde comfort.

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 20 november 2006 05:23 PM
  [ # 29 ]

Eerlijk is eerlijk, ze kosten geen drol in aanschaf/onderhoud maar daarbij vind ik de techniek ook nog een super interessant. Ik heb dat ook met de RX-7 waar ik de techniek van wankelmotoren super interessant vind Wink
Daarom zijn meerdere opties in de poll eigenlijk van toepassing…

Ook de ruimte en het comfort wat je krijgt voor deze prijzen zijn bijna ongeëvenaard.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136

Gepost: 20 november 2006 06:10 PM
  [ # 30 ]

de belangrijkste reden is voor mij de poen,komt daar bij dat de modellen tegenwoordig zeer mooi zijn.
ik zal nooit geen goedkope wagen kopen die ik niet mooi vind.
hyundais of daewoo’s bvb.
de citroen modellen van de laatste jaren vind ik eigelijk allemaal mooi.
heb er 2 staan op men oprit.een berlingo en een saxo
:cevr :cevr

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook