Nieuwe auto bestellen
macsels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 20 november 2006 01:47 PM

Hallo,

Ik ben van plan onderstaande auto te bestellen als mijn volgende leaseauto. Mijn huidige auto (Seat Ibiza) ben ik zat vanwege het stugge en comforabele onderstel (Sport-uitvoering) en het gebrek aan ruimte. Ik verwacht dat ik met de C4 dan een goede keus maak.

Ik ben van plan een C4 Berline 1.6 HDI 110pk te bestellen in de Ligne Ambiance uitvoering in de kleur Gris Iceland (is dit de parelmoer lak?). Ik zit nog in over de kleur (bv. Noir Obsidien), maar de vriendin heeft liever Gris Iceland Smile

Daarnaast neem ik als accessoires de lichtmetalen wielen Toka Toka (4x257 euro) en een dorpelbeschermingsset.

Is dit een beetje een mooie uitvoering of zijn er nog dingen die ik wel of niet erbij moet nemen? Ik vind het zelf bijvoorbeeld jammer dat de Bluetooth optie niet beschikbaar is in deze uitvoering.

Alvast bedankt voor de reacties.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 november 2006 01:51 PM
  [ # 1 ]

Re: Nieuwe auto bestellen

Had je al wel eens proefgereden? Ik vond de C4 aardig stevig geveerd, maar misschien komt dat ook wel omdat ik teveel verwend ben met hydraulique in de BX.

Die ligne ambiance is wel aardig compleet. Wat betreft Bluetooth: is het niet mogelijk een losse carkit te laten monteren met bluetooth?

Profiel  

macsels
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 november 2006 02:10 PM
  [ # 2 ]

Re: Nieuwe auto bestellen

mpostma schreef:

Had je al wel eens proefgereden? Ik vond de C4 aardig stevig geveerd, maar misschien komt dat ook wel omdat ik teveel verwend ben met hydraulique in de BX.

Die ligne ambiance is wel aardig compleet. Wat betreft Bluetooth: is het niet mogelijk een losse carkit te laten monteren met bluetooth?

Ik heb in twee uitvoeringen proefgereden de 1.6 16v en de 1.6 hdi eb6v. Ik vond de vering al een stuk comfortabeler dan wat ik gewend ben en het moet ook niet te comfortabel worden in die zin, het moet nog een beetje ‘sportief’ aanvoelen. De eb6v reed heel prettig alleen vond ik dat ‘ie teveel ‘dook’ bij het schakelen (alhoewel dit een kwestie van gewenning kan zijn).

Dat kan wel, alleen is ingebouwd natuurlijk een stuk mooier Smile

Profiel  

boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 395

Gepost: 20 november 2006 02:25 PM
  [ # 3 ]

je kan een bx niet vergelijken met een C4 hé

hij rijd zeker niet hard tov andere merken

kzou zeggen

bestellen gewoon

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 november 2006 02:47 PM
  [ # 4 ]
boonbeest schreef:

je kan een bx niet vergelijken met een C4 hé

Absoluut, daarom vertel ik mijn referentie er even bij. Sja, de vering was naar mijn gevoel idd wel stevig maar ook weer niet keihard. Dus dat zal dan wel goedkomen (zeker als er al is proefgereden).

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 20 november 2006 08:48 PM
  [ # 5 ]
mpostma schreef:

Sja, de vering was naar mijn gevoel idd wel stevig maar ook weer niet keihard.

Daarom ben ik van mijn oude Peugeot 205 (2 stuks elk 8 jaar en 170.000 km) niet overgestapt naar een 307 maar naar de C4. Inmiddels alweer 21.000 km op de teller en nog geen dag spijt gehad van mijn keuze Smile

De vering lijkt overigens na verloop van tijd wat soepeler te zijn geworden, maar dat kan ook gewenning zijn Confused

Profiel  

patrickvdeurzen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 20 november 2006 10:38 PM
  [ # 6 ]

Waarom geen Ligne Business ??

Daar zitten zoveel extra’s op t.o.v. de Ambiance voor maar 680,- euro meer…....

Profiel  

macsels
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 november 2006 11:20 AM
  [ # 7 ]
patrickvdeurzen schreef:

Ik heb gekeken naar de Ligne Business (en ook de Caractere) maar het aantal extra opties valt wel mee; eigenlijk alleen een cd-wisselaar en TomTom waarbij de cd-wisselaar m.i. overbodig is gezien de mp3-ondersteuning van de ambiance.

Daarnaast is de Ambiance een mooiere en luxere uitvoering (meegespoten bumpers, etc.

Profiel  

patrickvdeurzen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 21 november 2006 10:22 PM
  [ # 8 ]
macsels schreef:
patrickvdeurzen schreef:

Ik heb gekeken naar de Ligne Business (en ook de Caractere) maar het aantal extra opties valt wel mee; eigenlijk alleen een cd-wisselaar en TomTom waarbij de cd-wisselaar m.i. overbodig is gezien de mp3-ondersteuning van de ambiance.

Daarnaast is de Ambiance een mooiere en luxere uitvoering (meegespoten bumpers, etc.

Dan heb je de post in het verkeerde topic geplaatst Razz Boven het topic staat C4 PICASSO , maar je hebt het over de C4 berline Ambiance

Cool

Surprisedops:  Ik heb het ook niet helemaal goed gelezen…zag C4 Picasso….ambiance en legde de link naar de Business Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook