1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

DE BX van blooper1963’ DOCHTER
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 november 2006 08:40 PM

YEP!! blooper1963 heeft voor de dochter,die bijna 18 word,een BX gevonden.
Het is een BX 1.9D bouwjaar 1987 dus bijna 20 jaar jong en heeft 150.000 echte kilometers ,onderhoudsboekje is er bij! Walter Bogaerts ,mijn dochter en ik zijn haar gisteren gaan keuren op afspraak bij de vorige eigenaar die 2de eigenaar was,de eerste eigenaar heeft haar gehad van 1987 tot 2004 en de eigenaar van wie ik hem kocht,heeft hem enkel als reserve wagen gehad! Het is een Honda freak en heeft soms ook problemen met zijn 2 bolide’s en dan gebruikte hij de BX waar hijzelf amper 3000 km mee gereden heeft volgens het boekje heeft ze alle onderhoudsbeurten gehad en op 80.000 km is de distributieriem vervangen enz.. er steekt een nieuwe uitlaat onder 4 nieuwe veerbollen(de oude heb ik meegekregen,want de vorige eigenaar weet niet dat je deze kan bijvullen) dus heb ik nog een complete set veerbollen,welke ik ga laten chekken!!  Cool
Aldus: walter heeft ze gecontroleerd en: geen roest te bespeuren motor ook nagezien en is volgens mijn keurmeester in perfecte staat!ze heeft nooit één enkele opmerking gehad tijdens de technische controle’s!! Ik heb haar dan ook meteen gekocht voor € 500! en heb ze direct meegenomen!!dus walter reed er mee en ik er achterna!!bij het optrekken is er geen spiertje rook te zien niet wit niet blauw en ook niet zwart! we hebben eerst ook een testrit gemaakt en ze veert heerlijk de motor is erg soepel in alle versnellingen,kortom ze draait perfect!! enig minpuntje:om geheel correct te kunnen zijn zou ik er graag een ander meubilair in hebben!! dus daar zitte een paar gaten in voor de rest is het intereieur iets of wat vuil maar proper te krijgen!!
Zo denk ik een goede beginner gevonden te hebben voor ons dochter en een toekomstige oldtimer voor mij Cool
foto’s volgen Wink

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 20 november 2006 08:43 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd!

dus de D-riem zit er nu 70000 km en de nodige jaartjes op? Tijd om te gaan wisselen!

En Ijs heeft in het aangeboden gedeelte nog een compleet 16v-interieur staan, indien je interesse hebt…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 november 2006 08:55 PM
  [ # 2 ]

nice!

gefeliciteerd met de BX.
en zo’n 16V interieurtje zit waanzinnig lekker!
beter dan leer imhoo!
veel plezierige kilometers gewenst!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 november 2006 09:09 PM
  [ # 3 ]

Heb juist ge pB’t met ys en .... alles uitverkocht Crying or Very sad mocht iemand nog een degelijk interieur bezitten,laat maar weten liefst een welk past in een diesel 1987 of passen alle interieurs in eender welke BX?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 november 2006 09:11 PM
  [ # 4 ]
blooper1963 schreef:

of passen alle interieurs in eender welke BX?

volgens mij wel. een gewoon sport interieurtje zit trouwens ook fantastisch! dat moet je wel voor een tientje of 3 op een sloop kunnen scoren!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 20 november 2006 09:15 PM
  [ # 5 ]
blooper1963 schreef:

Heb juist ge pB’t met ys en .... alles uitverkocht Crying or Very sad mocht iemand nog een degelijk interieur bezitten,laat maar weten liefst een welk past in een diesel 1987 of passen alle interieurs in eender welke BX?

Wordt zeer regelmatig aangeboden. Volgens mij heeft oudelut ook nog een interieur liggen!

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 november 2006 09:16 PM
  [ # 6 ]
Mechuccio schreef:
blooper1963 schreef:

of passen alle interieurs in eender welke BX?

volgens mij wel. een gewoon sport interieurtje zit trouwens ook fantastisch! dat moet je wel voor een tientje of 3 op een sloop kunnen scoren!

alle kuip interieuren zitten goed Wink

dus kijk uit naar:
TZI, GTI, sport , TZD etc interieuren Wink

Ligt ook aan het kleur dash, ik heb bijv grijs dash dus vind TZI interieur mooier Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 november 2006 09:24 PM
  [ # 7 ]

hebben ook een lichtgrijs dach en zetels met gaten er in Wink  en de deurpanelen zijn ook lichtgrijs! de carroserie is blauw maar vraag me niet welk blauw want ze staat nog bij Walter Bogaerts!! Ik moet eerst nog een stallingsplekje scoren voor ze droog te plaatsen!!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 20 november 2006 09:26 PM
  [ # 8 ]

Aardige uitbreiding zo!

Netjes!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 22 november 2006 10:24 PM
  [ # 9 ]

Mocht ik ooit nog eens in mijn oude liefde terugkeren, dan zal ik toch in Belgie moeten zoeken. Cool

Een 19 jaar oude BX diesel met pas 1.5 ton erop….pff, ik maar zoeken en zoeken de laatste jaren in NL, was al blij als hij net geen 3 ton had gereden. Confused

Nou ja, voorlopig zit ik nog wel vast gebakken aan de Punto TD. Rolling Eyes

Maar mocht ik bij onze zuiderburen nog eens een knappe TZD-turbo (liefst ook nog met werkende airco) vinden met zo weinig km’s, dan weet ik het wel. Razz

Succes Blooper, met de BX Wink

(ik heb trouwens het vermoeden dat als mijn zoon in maart weer terug keert uit Afghanistan, dat hij dan weer gewoon gaat verder rijden met de tzd-turbo, als hij door de keuring komt) Cool

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 22 november 2006 10:28 PM
  [ # 10 ]

Verstand komt met de jaren en iedereen maakt fouten bram Laughing

Wink

Bx Diesels met weinig km’s zijn in het buitenland zat te vinden, maar die bpm is wel bepalend Sad

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 22 november 2006 11:19 PM
  [ # 11 ]

Honda, The power of Dreams zullen we maar zeggen he Wink  Laughing

gefeli met deze uitbereiding van de stal….

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 23 november 2006 12:51 AM
  [ # 12 ]

Maar mocht ik bij onze zuiderburen nog eens een knappe TZD-turbo (liefst ook nog met werkende airco) vinden met zo weinig km’s, dan weet ik het wel.

Volgens mij was dit echt een uitzondering… onze zuiderburen hebben weinig met BXen, en ze worden daar erg hard uitgeroeid volgens mij.
Als je ook zoiets zoekt, kun je dat beter in Duitsland doen. Door andere belastingregels hebben mensen daar niet per se een diesel om veel mee te rijden.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 november 2006 12:58 AM
  [ # 13 ]
Harm schreef:

Maar mocht ik bij onze zuiderburen nog eens een knappe TZD-turbo (liefst ook nog met werkende airco) vinden met zo weinig km’s, dan weet ik het wel.

Volgens mij was dit echt een uitzondering… onze zuiderburen hebben weinig met BXen, en ze worden daar erg hard uitgeroeid volgens mij.
Als je ook zoiets zoekt, kun je dat beter in Duitsland doen. Door andere belastingregels hebben mensen daar niet per se een diesel om veel mee te rijden.

hier bij ons staan ook wel een deel diesels te koop hoor! maar ik koos deze omdat het juist de laagste in belasting was!! en TD kost hier weer een hoop meer belastingen en zeker aan mensen jonger dan 23 zoals mijn dochter!! Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 november 2006 12:59 AM
  [ # 14 ]
Harm schreef:

duitsland is idd een land om goedkoop aan een goede Bx te komen met Weinig kmters Wink daar hechten ze geen waarde aan franse auto`s

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 23 november 2006 01:02 AM
  [ # 15 ]
Harm schreef:

Dat was in België ook zo, geen boete voor diesel (en LPG) tot half jaren ‘90 dus lage kilometerstanden.
De oorzaak van de opruiming in België ligt eerder in de ‘Green Act’ subsidie (die loopt al een jaar of 7) waardoor je voor alles dat rijdt en 6 maanden op jouw naam staat € 1250 krijgt bij aanschaf van een nieuwe Cit. Dat is meestal € 1249 méér dan een BX waard was, mooie exemplaren uitgezonderd. Zelfde geldt dus voor Visa’s, AX’en etc.

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook