Van mijn ID 1961 moet ik de aandrijfashoezen vervangen, wil de auto komend jaar door de APK komen.
I.t.t. de latere typen is er geen tripode waardoor je relatief gemakkelijk een ashoes kunt aanbrengen.
Indien je het werkplaasthandboek er bij pakt. dan kun je dmv een trompet” de ashoes aanbrengen. Nu heb ik vernomen dat deze montage methode veelal leidt tot scheuren van de hoes. (zekere bij het monteren van orginele hoezen geen prettig vooruitzicht) Een andere methode is het doorsnijden van de hoes en vervolgens lijmen met loctite 406.
Met geen van beide methoden heb ik persoonlijk ervaring.
Wie kan mij adviseren inzake dit probleem.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik weet dat je de trompet kan kopen bij chyparse en dat je het rubber in warm water lekker soepel moet laten worden. dan met beleid en vet over de trompet. dat zou moeten werken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat betreft het gebruik van een trompet, warm water en vet; dat zijn allemaal bekende zaken, maar het punt is nu juist dat ik van diverse kanten heb gehoord (waaronder ook een ds-specialist) dat voornoemde werkwijze leidt tot het scheuren van hoezen.
het gebruik van niet-orginele hoezen daar ben ik persoonlijk geen voorstander van, maar als het niet anders kan is het wellicht een alternatief.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij de hoezen van het stuurhuis moet je ze ook aardig uitrekken en als de glijbaan( in dit geval ipv de trompet) niet glad is en de hoes koud scheuren ze. Warmgemaakt gaat het wel goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>