hallo allemaal,
mijn moeder rijdt nu een tijdje de ZX 1.4i Allure uit 1994. Rijdt op zich goed, alleen het verbruik valt ons tegen en ze heeft toch meer met een Volkswagen Golf. Nou zitten we te dubben of we de trouwe ZX toch verkopen of niet. Maar wat is nog een beetje een reeële prijs voor een 5-deurs groen metallic Allure. Er zitten wat deukjes in maar verder een nette en eerlijke auto. Km-stand is rondom de 133dkm.
Misschien wat lastig te beoordelen zonder foto maar t gaat mij erom dat we geen wanbedrag vragen
groetjes Marcel
misschien toekomstige ZX rijder
Ligt aan de apk.
Kijk eens op marktplaats, maar reken er maar niet op dat je er nog een substantieel bedrag terug krijgt. Denk dat je het ergens tussen een paar bakken bier en een paar honderd euro moet zoeken.
Dergelijke auto’s kun je eigenlijk alleen nog maar verstandig oprijden. Misschien moet je haar gewoon heeeeeeel lief aankijken of je hem om niet mag overnemen als je hem netjes houdt.
EW schreef:Ligt aan de apk.
Kijk eens op marktplaats, maar reken er maar niet op dat je er nog een substantieel bedrag terug krijgt. Denk dat je het ergens tussen een paar bakken bier en een paar honderd euro moet zoeken.
Dergelijke auto’s kun je eigenlijk alleen nog maar verstandig oprijden. Misschien moet je haar gewoon heeeeeeel lief aankijken of je hem om niet mag overnemen als je hem netjes houdt.
heb zelf een origineel Nederlandse 90’er Golf GTi sorry ops:
de ZX bevalt verder ook prima alleen omdat het verbruik ons tegenvalt en de electrische kwaliteit vind ik persoonlijk gewoon een stuk slechter als de golf die ze hiervoor had…ben gewoon benieuwd wat we er nog voor kunnen vragen.
misschien toekomstige ZX rijder
Tja, zo zijn wij aan onze eerste auto gekomen…..
Wat had je zelf in je hoofd? En hoe staat het met het onderhoud?
Wanneer heeft-ie zijn laatste D-riem en beurt gehad?
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Wat had je zelf in je hoofd? En hoe staat het met het onderhoud?
Wanneer heeft-ie zijn laatste D-riem en beurt gehad?
beurt krijgt ie binnenkort weer en de distributieriem zou ik even moeten nakijken.
heb zelf geen idee wat we zouden kunnen vragen. op marktplaats varieren de prijzen nog wel aardig.
misschien toekomstige ZX rijder
D-riem is bij deze motoren erg belangrijk. Zonder recente riem (met garagerekening!!) is het inderdaad een paar kratten bier. Althans op dit forum.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:D-riem is bij deze motoren erg belangrijk. Zonder recente riem (met garagerekening!!) is het inderdaad een paar kratten bier. Althans op dit forum.
voor dat wij deze auto kochten is deze bij een Citroën dealer onderhouden, onder de kap zit een sticker met km-stand en datum van het vervangen. Of de bon van de vorige eigenaar nog bij de auto zit durf ik niet te zeggen. Maar met garage-rekening vind ik een beetje overdreven, als dit duidelijk onder de kap staat met datum en km-stand…
misschien toekomstige ZX rijder
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
De kleur van de wagen, de km stand, de onderhoudshistorie (idd met name de kritieke puntjes) de staat van de wagen algemeen en natuurlijk APK (=nog steeds de foutieve graatmeter voor de kwaliteit van een wagen )
Dus gekeken dat het een Allure is, een wat luxere actiemodel, metallic lak en vanuitgaande dat de D-riem recentelijk is, geen groot onderhoud binnen 6mnd te verwachten is. De auto een paar deukjes heeft.. (wat heet trouwens deukjes?).. Ergens tussen de 250 en 500…
Tis wat de Gek ervoor geeft en Tis wat er juist aan de wagen (kan) mankeren
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
de d-riem is volgens mijn pa bij ongeveer 120000 vervangen. Huidige apk loopt tot februari, denk dat als we ‘m gaan verkopen er even een nieuwe apk op laten drukken Echter voor de bedragen die hier nou genoemd worden gaat ie zeker niet weg, die vind ik ronduit belachelijk voor een auto uit 1994 met 133dkm op de klok.
misschien toekomstige ZX rijder
Tja, maar het is wel de realiteit voor auto’s van meer dan 10 jaar oud.
De enige rationele beslissing die je daarmee kunt nemen is om hem op te rijden.
Of je moet inderdaad zoveel meer gaan rijden dat je brandstofkosten te hoog worden.
EW schreef:Tja, maar het is wel de realiteit voor auto’s van meer dan 10 jaar oud.
De enige rationele beslissing die je daarmee kunt nemen is om hem op te rijden.
Of je moet inderdaad zoveel meer gaan rijden dat je brandstofkosten te hoog worden.
nou dan is dit wel typerend voor de ZX…zijn zat auto’s ouder als tien jaar die minstens 1000 euro opbrengen met een nog veel hogere km-stand. Maar iig bedankt voor alle info..we’ll see what happens…
misschien toekomstige ZX rijder
Vervanging D-riem bij 120.000 is prima en volgens schema dus daar ligt het niet aan.
Verder is het een auto van 12 jaar oud. Met verse APK, net een nieuwe D-riem, deze KM stand en een uiterlijk wat de gebruikelijke gebruikssporen kent van een openslaande autodeur of een supermarktkarretje: bovenaan de bandbreedte van 250 tot 500.
Het eerste advies wat je kreeg is de auto “afrijden”. Dat is een oprecht en goed advies. Deze auto kan nog jaren mee. 133.000 is niks. D-riem net vervangen. Wat kan je nog gebeuren?
Zelf houden!
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Vervanging D-riem bij 120.000 is prima en volgens schema dus daar ligt het niet aan.
Verder is het een auto van 12 jaar oud. Met verse APK, net een nieuwe D-riem, deze KM stand en een uiterlijk wat de gebruikelijke gebruikssporen kent van een openslaande autodeur of een supermarktkarretje: bovenaan de bandbreedte van 250 tot 500.
Het eerste advies wat je kreeg is de auto “afrijden”. Dat is een oprecht en goed advies. Deze auto kan nog jaren mee. 133.000 is niks. D-riem net vervangen. Wat kan je nog gebeuren?
Zelf houden!
ik val ook niemand z’n advies van oprijden aan hoor, dat even vooropgesteld.
Het is alleen dat me moeder meer met een Golfje heeft en ik persoonlijk de mening ben toegedaan dat deze ook degelijker in elkaar steekt. Vandaar dat hier overwogen wordt (ook economisch; golf weegt minder en verbruikt minder) om voor de zx een nieuw baasje te zoeken.
misschien toekomstige ZX rijder
Deze auto wegdoen met nieuwe D-riem en nieuwe APK is kapitaalvernietiging.
Als je een Golf moet terugkopen wat ben je dan kwijt?
Jos van der Voort
wat vreemd dat het verbruik je tegenvalt… ik heb eenzelfde motor in mijn zx, en haal met gemak minimaal 1op 14, uitlopend tot 1 op 18 op lange snelwegstukken.. haal je dat ook met een vergelijkbare golf?? en hoe meet je het verbruik precies? welke referenties gebruik je?
gr richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73