hoi allemaal,
een vraagje: hoe kan je zelf uitzoeken of je bollen al dan niet versleten/aan vervanging toe zijn?
die van mij maken duidelijk hoorbaar klokkend geluid, en bij het optrekken zakt het achterste vaak diep weg terwijl de afvering redelijk rillerig/hobbelig verloopt bij het belasten van die bollen…
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Duw eens op je vooras. Als het voelt als een sportwagen zijn ze versleten( te leeg). Het zelfde met je achteras.
Zeker weet je het als je ze laat testen. dat kan in iedergeval bij chyparse gratis!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ok, doe ik… (de xm staat wel vaak hard… )
chyparse is wel een beetje ver voor de belg in mij.
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bibberlam schreef:ok, doe ik… (de xm staat wel vaak hard… )
chyparse is wel een beetje ver voor de belg in mij.
Er moet in de buurt ook wel een teststation te vinden zijn!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
bibberlam schreef:ok, doe ik… (de xm staat wel vaak hard… )
chyparse is wel een beetje ver voor de belg in mij.
Hydractief 1 zit weer eens in de weg denk ik.
Heb je een S1? Denk het wel gezien je verhaal, erg storingsgevoelig, maar daar zijn al vele verhalen over geschreven.
Als je achterkant naar het asfalt trekt tijdens het optrekken lijken de bollen nog voldoende op druk.
Als je de voorbumper vastpakt moet je flink op en neer kunnen zwiepen.
In de middenstand zou je met heel weinig kracht de neus enkele centimeters moeten kunnen indrukken.
Maar zoals gezegd is een inspectie nooit verkeerd als je twijfelt.
Een klokkend geluid heeft niets met je bollen te maken.
Succes
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat klokkend geluid zijn gewoonlijk de reactiestangetjes die versleten kogels hebben .
Is de verbinding tussen je veerpoot en de torsiebar ( vooraan )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Dat klokkend geluid zijn gewoonlijk de reactiestangetjes die versleten kogels hebben .
Is de verbinding tussen je veerpoot en de torsiebar ( vooraan )
Walter
kan dit kwaad?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bibberlam schreef:wbogaerts schreef:Dat klokkend geluid zijn gewoonlijk de reactiestangetjes die versleten kogels hebben .
Is de verbinding tussen je veerpoot en de torsiebar ( vooraan )
Walter
kan dit kwaad?
Niet echt , voor de jaarlijkse keuring is dit wel belangrijk .
het meest irriterende vind ik nog het geluid op zich , lijkt wel of je wiel er elk moment gaat af vallen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ik heb idd een opmerking gehad bij de keuring oktober… och ja, we zien wel wat het wordt… momenteel valt het goed mee. Er zijn nog kosten aan de wagen, maar voorlopig kijk ik even de kat uit de boom.
er is bijvoorbeeld één “klop” geluid als ik naar links afdraai. dat heb ik niet als ik naar rechts draai.
en zo zijn er wel meer gewrichtsproblematieken aan de auto… maar zoals ik al zei: het valt nog mee.
mja laatmaar horen wat het wordt,
ik zit met hetzelfde probleem… maar dan zonder getik
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Ries schreef:bibberlam schreef:ok, doe ik… (de xm staat wel vaak hard… )
chyparse is wel een beetje ver voor de belg in mij.
Hydractief 1 zit weer eens in de weg denk ik.
Heb je een S1? Denk het wel gezien je verhaal, erg storingsgevoelig, maar daar zijn al vele verhalen over geschreven.Als je achterkant naar het asfalt trekt tijdens het optrekken lijken de bollen nog voldoende op druk.
Als je de voorbumper vastpakt moet je flink op en neer kunnen zwiepen.
In de middenstand zou je met heel weinig kracht de neus enkele centimeters moeten kunnen indrukken.Maar zoals gezegd is een inspectie nooit verkeerd als je twijfelt.
Een klokkend geluid heeft niets met je bollen te maken.
Succes
er wordt gesproken van vooraan op de auto duwen om te testen, maar waarom niet vanachter?
en zou het kunnen dat door een storing, hij hard wordt?
en hoe los je die storing dan op en aan wat kan het liggen?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht