Gloeiend.. RDW honden.
Was ik dit jaar iets aan de late kant met het opnieuw schorsen van de GS, krijg ik nu een melding van de RDW dat ze een APK steekproef hebben genomen van mijn GS. Nota bene 4 dagen voordat ik hem weer geschorst had. De schorsring was 21-12-2006 verlopen en de steekproef vond 15-1-2007 plaats. 19-1-2007 had ik em weer geschorst. Stelletje mierenneukers. Ik was nu toch wel van plan om even wat zand in de raderen te gaan strooien middels een bezwaarschrift oid. Volgens de letter van de wet hebben ze gelijk, maar het houdt volstrekt geen maat.
Wel iets om rekening mee te houden voor andere mensen, dat je dus al binnen een maand na het verlopen van schorsing of APK een steekproef kan krijgen.
Werkt het hier niet om zeg 20 ct te veel over te maken en vervolgens te claimen dat je een foutje hebt gemaakt met overmaken? Hebben ze behoorlijk wat werk aan om dat weer terug te draaien
Xsara_Coupe
Onlangs te hard gereden op de snelweg, en de radarcontrole niet tijdig gezien omdat het donker was en de snelweg onverlicht… Toegelaten snelheid max. 120 km/h, gemeten snelheid 137 km/h… ‘n Boete (minnelijke schikking) van € 50.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
mpostma schreef:Gloeiend.. RDW honden.
Was ik dit jaar iets aan de late kant met het opnieuw schorsen van de GS, krijg ik nu een melding van de RDW dat ze een APK steekproef hebben genomen van mijn GS. Nota bene 4 dagen voordat ik hem weer geschorst had. De schorsring was 21-12-2006 verlopen en de steekproef vond 15-1-2007 plaats. 19-1-2007 had ik em weer geschorst. Stelletje mierenneukers. Ik was nu toch wel van plan om even wat zand in de raderen te gaan strooien middels een bezwaarschrift oid. Volgens de letter van de wet hebben ze gelijk, maar het houdt volstrekt geen maat.
Wel iets om rekening mee te houden voor andere mensen, dat je dus al binnen een maand na het verlopen van schorsing of APK een steekproef kan krijgen.
Tsja, dat had je eigenlijk van tevoren kunnen weten. Ik heb het zelf ook gehad, 4 dagen voordat ik de Digit ging schorsen. Hij stond toen al 3 weken in de stalling en werd gepakt op het ontbreken van mijn verzekering. Logisch, want die had ik toen al overgezet op m’n toenmalige BX Leader. 4 dagen, wat is dat nou? Nou, voor mij genoeg voor € 320 boete. Gelukkig al weer 2 jaar geleden, dus ben er wel weer overheen.
Kortom, als je merkt dat je je auto opnieuw moet schorsen, moet je dat maar direct doen. Je ziet nu hoe klote het is als je op die paar dagen wordt gepakt.
Wat is de hoogte van de boete trouwens?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Kortom, als je merkt dat je je auto opnieuw moet schorsen, moet je dat maar direct doen. Je ziet nu hoe klote het is als je op die paar dagen wordt gepakt.
Wat is de hoogte van de boete trouwens?
SJa, ik weet het. Maar het blijft stom dat je dat schorsen telkens opnieuw moet doen en dat je dan vervolgens gewoon genaaid wordt. Het heeft niks meer te maken met het doel waarvoor de regeling in het leven was geroepen. Puur geldklopperij.
Ik begrijp je reactie, maar bedenk ook dat de schorsingsregeling in het leven is geroepen om zo een heel jaar geen verzekering te hoeven te betalen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dagje Xantia rijden (leenauto) €27,ongeveer een jaar geleden.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 199
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Re: boetes
dolfmoon schreef:Bij het doorzoeken van mijn paperassen heb ik nog een paar oude bekeuringen gevonden. Ik heb ze maar even online gezet ter lering ende vermaak:
Tegenwoordig krijg ik ze bijna nooit meer .....
Hahahahaha, iets zegt mij dat jij behoorlijk baalde na september 2001. *grin*.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
XBXG schreef:Ik begrijp je reactie, maar bedenk ook dat de schorsingsregeling in het leven is geroepen om zo een heel jaar geen verzekering te hoeven te betalen.
De schorsingsregeling is me duidelijk en het is in principe reuze aangenaam dat je een auto kan schorsen. Al is het zoals in mijn geval maar om even geen APK te hoeven regelen en/of verzekering te betalen. Ik gebruik em immers niet nu. MAAR waarom moet die schorsing altijd weer na een jaar aflopen? Waarom niet gewoon “oneindig” kunnen schorsen? Er zijn al ontzettend veel mensen die op zo’n manier een oor aangenaaid worden.
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
50 euro parkeerboete
Hier in dokkum is het na 18 uur gratis parkeren in binnenstad, bleek dus in leeuwarden niet zo te zijn ops:
Oei…..dan heb ik vorig jaar zeker mazzel gehad in die Westerscheldetunnel, ik wist niet dat daar een trajectcontrole was
Ik zeg maar wijselijk niet hoe hard ik daar ging…stel je voor dat die Koos Spee hier meeleest
Verspreid over het land zijn er trajectcontroles op een tiental snelwegen, op de Zeelandbrug en in de Westerscheldetunnel. Het OM wil het aantal trajectcontrolepunten de komende jaren uitbreiden.
Ook lollig met die digitale flitspalen bijv. tussen Tilburg en Den Bosch op de N65. Ze kunnen er meerdere slim koppelen waardoor je een trajectcontrole creeert. Loopt goed binnen dat spul en de burger vind het ook nog eens rechtvaardiger dan die dingen die op 1 punt flitsen. Leuk voor mensen die denken tussende flitspalen nog flink door te kunnen gassen: helaas pindakaas.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Re: boetes
T(h)ijs schreef:dolfmoon schreef:Bij het doorzoeken van mijn paperassen heb ik nog een paar oude bekeuringen gevonden. Ik heb ze maar even online gezet ter lering ende vermaak:
Tegenwoordig krijg ik ze bijna nooit meer .....Hahahahaha, iets zegt mij dat jij behoorlijk baalde na september 2001. *grin*.
Uitkijken op de Neerbosscheweg: laagvliegende CX’en!
Ik heb eigenlijk al een tijd geen bonnen meer gehad, statistisch gezien moet ik binnenkort weer in de prijzen vallen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mpostma schreef:Ook lollig met die digitale flitspalen bijv. tussen Tilburg en Den Bosch op de N65. Ze kunnen er meerdere slim koppelen waardoor je een trajectcontrole creeert. Loopt goed binnen dat spul en de burger vind het ook nog eens rechtvaardiger dan die dingen die op 1 punt flitsen. Leuk voor mensen die denken tussende flitspalen nog flink door te kunnen gassen: helaas pindakaas.
Deze info moeten we dus binnen ons forum houden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!